Новини    16 червня 2020 17:35

Що таке «юридична адреса» та як правильно її обирати

Чому не варто вказувати адресу свого помешкання в установчих документах, навіть якщо йдеться про невелику компанію або стартап

Юридична адреса — це адреса, зазначена в установчих документах будь-якої компанії — юридичної особи і внесена до Єдиного реєстру юридичних осіб. Нею може бути адреса офісу компанії або домашня адреса одного із засновників.
За юридичною адресою компанія буде отримувати всі повідомлення і листи від контролюючих органів. Саме ця адреса зазначається у договорах з контрагентами та при отриманні будь-яких дозвільних документів, ліцензій тощо. І, що важливо, за цією адресою будуть у першу чергу приходити інспектори та перевіряльники.

Юридична та фактична

Як не дивно, але самого терміна «юридична адреса» в законодавстві ми не знайдемо.
У статті 93 Цивільного кодексу України визначено «місцезнаходження юридичної особи» :«Місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку».

Детальніше про таку популярну серед підприємців послугу, як юридична адреса (юридический адрес), читайте тут https://fidemmoris.ua/yuridicheskie-adresa.html.
Таким чином, законодавець фактично вимагає, щоб власники та керівники компанії завжди відображали адресу розташування свого основного офісу в документах компанії та в Єдиному реєстрі юридичних осіб. Але чи можливо це на практиці?
Як бути у разі, якщо ви керуєте компанією з дому, бухгалтер і менеджери працюють урізних офісах, а виробництво розташовано в сусідній області?
Або у вас стартапу сфері IT, засновники зустрічаються в кафе або в Zoom, бухгалтерія на аутсорсингу, а виробництво — це, власне, ви та ваші мізки… Чи варто тоді реєструвати підприємство на домашню адресу? Питання філософське.
Часто в побуті можна зустріти поняття «фактичної адреси», яка на практиці найчастіше відрізняється від адреси «юридичної». Йдеться про реальну адресу, де працює компанія (розташоване виробництво, офіс, склад тощо). А для спілкування з представниками влади є окрема юридична адреса.

Новини за темою:  «Кернел» першим в Україні випустив товарну аграрну ноту: новий інструмент для фінансування агросектору

Читайте: СУПЕР Майстерня Аграрія: 150 хвилин віртуозного професійного контенту

Які переваги юридичної адреси?

Перший плюс — відсутність необхідності знімати реальний офіс і платити за нього повноцінну оренду. При цьому ви отримуєте можливість фактичної оренди, коли це потрібно. Особливо така економія актуальна у кризу.
Другим безумовним плюсом є те, що будь-які перевірки, вилучення документів, обшуки будуть «стукати у двері» вашої юридичної адреси, а не вашої квартири (якщо ви зареєструєте місцезнаходження компанії у своїй оселі) або реального офісу.
Третій плюс юридичної адреси полягає у наданні послуг з отримання, зберігання та обробки вашої пошти. Це дуже важливий момент для будь-якої компанії, адже невчасно отримана судова повістка або лист з податкової можуть коштувати бізнесу дуже дорого.
Варто зазначити, що методи роботи наших контролюючих органів не завжди відповідають уявленням про цивілізований світ і навіть найпрозоріша господарська діяльність може призвести до обшуку або наглої перевірки. І навряд чиу вас буде бажання приймати таких гостей у себе вдома.

Як вибрати якісну юридичну адресу?

• Перша рекомендація — перевіряйте адресу за кількістю зареєстрованих компаній. Для цього існують онлайн-сервіси, наприклад OpenDataUa. Чим компаній менше — тим краще. Умовним порогом адреси масової реєстрації прийнято вважати 50 юридичних осіб на одній адресі. Якщо їх більше — таку адресу використовувати не рекомендуємо.
• Друга рекомендація — перевіряйте наявність приміщень для зустрічей і перевірок за пропонованою юридичною адресою. Іноді траплялися ситуації, коли провайдери юридичної адреси продавали свої послуги за неіснуючими адресами або за адресою, де забезпечити проведення перевірки неможливо. Не полінуйтеся перевірити адресу хоча б на Google Картах, а ще краще — поїхати один раз і побачити свій майбутній офіційний офіс наживо.
• Третя рекомендація — дізнайтеся, яким чином і наскільки оперативно ви будете отримувати кореспонденцію для вашої компанії; хто відповідатиме за приймання листів, як вас будуть про це повідомляти і де зберігатиметься ваша кореспонденція.

Нагадаємо, що компанія «Сингента» вперше в Україні проводить реальний віртуальний захід!

Новини за темою:  МХП збільшує європейські продажі курятини: наскільки виріс експорт у 2025 році

 

Ще немає новин у цій стрічці ...
Powered by atecplugins.com