Про це повідомляє НВ Бізнес.
Свою думку з приводу перспектив транспортування зернових вантажів в Україні висловив Голова логістичного напрямку ГО Бізнес-Варта, член Експертної ради при Мінінфраструктури Валерій Ткачов.
Залізничний транспорт
Експерт відзначає що на ринку залізничних перевезень зерна доступ до інфраструктури представників малого та середнього бізнесу значно обмежиться.
Читайте: Кернел, МХП, Нібулон у ТОП-15 найбільших холдингів України
Унаслідок оптимізації Укрзалізницею власної залізничної інфраструктури (закриття МЗС, повна маршрутизація відправок зерна), зернові вантажі концентруються в руках великих компаній, які мають свою інфраструктуру. Тож на залізниці триватиме монополізація ринку перевезень зерна.
Автомобільний транспорт
Перевезення зерна автомобільним транспортом залишатиметься ринком з високою конкуренцією і слабкою організацією. Падіння рентабельності аграрного виробництва і наявність тіньового ринку стримує зростання тарифів на автоперевезення та інвестиції в автомобільну логістику.
Позитивним моментом Валерій Ткачов вважає впровадження цифрових технологій (діджиталізацію) в систему автоперевезень зернових вантажів. Серед сучасних рішень та інструментів в автомобільній логістиці експерт називає програми Jit і Zernovoz.
Річковий транспорт
За словами Валерія Ткачова, «на річковому транспорті збережеться олігополія», оскільки в Україні перевезенням зерна річкою займається лише 6–8 компаній. Через малу кількість операторів річкового флоту ринок транспортування зернових вантажів річками залишається низько конкурентним.
При цьому експерт відзначає, що в Україні існує значний потенціал для зростання річкових перевезень зерна.
Landlord раніше повідомляв про те, що Укрзалізницю розділять на три компанії до кінця 2021 року.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!