Міністр транспорту Румунії підтвердив на зустрічі з Єврокомісією про зведення якірної стоянки на території порту Констанца для перевалки зерна, зокрема українського.
Про це розповів президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов у інтерв’ю “Главкому”.
Він зазначив, що якірна стоянка оброблятиме п’ять кораблів, три розміром Handysize — 25-27 тис. т і два – класу Panamax — до 70 тис. т.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
“Десь із середини серпня ця стоянка має запрацювати, і в цей час ми зможемо збільшити оборотність наших річкових терміналів та барж на Дунаї. Тому що на сьогодні, коли баржі приходять до Констанци, вони стоять в очікуванні судна, яке буде пришвартоване до причалу. А так причалу буде не потрібно, судно нікому не заважатиме, і процес навантаження відбуватиметься просто на якорі. Це має збільшити і пропускну здатність самої Констанци як порту, і додаткові можливості навантаження для України. У результаті ми б хотіли перевантажувати через дунайські порти близько 3,5-4 млн т на місяць”, — пояснив експерт.
Горбачьов також зазначив, що Єврокомісія, яка спілкується напряму з Румунією і з Україною для координації дій щодо збільшення агроекспорту, виділила гроші на навігаційне обладнання, яке поліпшить і пришвидшить навігацію по Сулині.
“Також додатково ми просили румунську сторону, щоб вони виділили більше лоцманів: вони їх навчають, і з серпня ще додатково 30 лоцманів приступить до роботи. Щойно вони це зроблять, канал працюватиме 24 години на добу. Думаю, що досягнути показника у 3 млн т можна буде уже у серпні, можливо, у вересні”, — вважає Горбачьов.
Крім того, за його словами, у планах — якірні стоянки в румунських територіальних водах при виході з Сулини. На облаштування цих якірних стоянок піде щонайбільше три місяці, вважає експерт, адже організація такої стоянки фактично безкоштовна, не потребує жодних інвестицій, потрібно просто надати дозвільні документи.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!