Названі головні проблеми при експорті українських ягід

Головними проблемами з міжнародними поставками свіжої ягоди є нестача потужностей з охолодження, післяврожайної обробки та логістики. Про це заявили президент Асоціації «Ягідництво України» Ірина Кухтіна, передає прес-служба Представництва Європейського Союзу в Україні.
«Головними нашими проблемами з міжнародними поставками свіжоїягоди є нестача потужностей з охолодження, післяурожайної обробки та логістики, без яких експорт даної продукції на далекі відстані майже неможливий. Для замороженої ж ягоди проблемою є те, що далеко не всі підприємства мають достатній рівень харчової безпеки. Навіть ті, хто має сертифікат, далеко не завжди відповідають нормам НАССР», – каже президент асоціації.
Та додала, що на європейському ринку свіжих ягід є суттєвий попит на лохину, але масовими все ж залишаються полуниця та малина.
«Їх ми здебільшого експортуємо в замороженому вигляді для подальшої переробки. Хоча попит на свіжу малину в ЄС зростає. Окремим стрімко зростаючим сегментом є органічні ягоди», – каже Ірина Кухтіна
А ось основною перевагою українських ягід на ринку ЄС, за словами президента асоціації, є ціна.
«Ми маємо порівняно низьку собівартість виробництва у валютному еквіваленті. Тому якісна продукція за трішки нижчою ціною – наша головна конкурентна перевага сьогодні», – наголосила експерт.
На думку голови Асоціації «Ягідництво України», крім знань про тренди ринку та споживчі переваги європейського покупця вітчизняному експортеру потрібно звертати увагу на:
- контроль виробничих процесів від сировини до готового продукту;
- налаштованість на довготривалі відносини та постійне покращення якості;
- дотримання бізнес етики та виконання контрактних умов не залежно від короткострокової ринкової ситуації;
- постійне покращення маркетингових, керівних та технологічних знань і навичок свого персоналу;
- готовність до дуже жорсткої конкуренції.