Новини / Логістика     31 березня 2024 17:44

На Закарпатті мають намір звести порт з мультимодальним терміналом

Завдяки реалізації проєкту можна буде організувати міжнародні перевезення Тисою із виходом до більших судноплавних річок

На річці Тиса на Закарпатті хочуть побудувати порт із мультимодальним терміналом. Завдяки цьому можна буде організувати міжнародні перевезення Тисою із виходом до більших судноплавних річок, повідомив перший заступник голови Закарпатської ОВА Мирослав Білецький.

До ОВА із запитом про виділення земельної ділянки для такого об’єкта звернулося державне підприємство “Адміністрація річкових портів”.

Мультимодальний термінал – це виробничо-перевантажувальний комплекс, який використовується для навантаження, розвантаження, зберігання вантажів тощо. Він може бути розташований на території залізничних станцій, аеропортів, морських та річкових портів.

Завдяки реалізації проєкту можна буде організувати міжнародні перевезення Тисою із виходом до більших судноплавних річок.

Річковий порт та мультимодальний термінал стануть першими об’єктами такого типу в межах Закарпаття. Його важливість для міжнародних перевезень для країни і нашого краю зокрема важко переоцінити. Вивчаємо документальну базу, проблемні питання, комунікуємо з усіма зацікавленими структурами, щоб розробити стратегію якомога швидшого втілення проєкту, – зауважив Білецький.

Наразі в ОВА вивчають документальну базу, проблемні питання та комунікують з усіма зацікавленими структурами, щоб розробити стратегію якомога швидшого втілення проєкту.

Водночас про строки та необхідні інвестиції у реалізацію проєкту будівництва річкового порту не повідомляється.

Будівництво мультимодального транспортного термінала “Фішка Нов” розпочали у Чернівецькій області, повідомляє пресслужба “АктивПроект”.

На терміналі будуть приймати вагони з української колії шириною 1520 мм та і перевантажувати у вагони з європейською колією 1435 мм.

Крім того, передбачається можливість перевантаження вантажів між автотранспортом та вагонами.

Однією з особливостей термінала є здатність розвантажувати вагони на п’яти коліях шириною 1520 мм з продуктивністю 1000 тонн на годину, а також завантажувати на вагони європейських колій з аналогічною продуктивністю. Бункери для відвантаження оснащені тензодатчиками, що дозволяє точно контролювати вагу вантажу при завантаженні вагонів,— зазначає директор проектної організації Богдан Поперечний.

Зауважимо, “Мостиський сухий порт”, розташований неподалік від кордону з Польщею, розширив свої послуги на перевантаження мінеральних добрив. Наявні на терміналі 8 колій дозволяють одночасно приймати європейські вагони по колії 1435 мм та перевантажувати добрива у вагони колії 1520 мм або на вантажні автомобілі. Перевантажувальне обладнання підприємства дає змогу приймати, зберігати та відвантажувати мінеральні добрива в “біг-бегах” та в мішках на палетах, пише ЦТС.

Хоча послуга перевантаження добрив на кордоні не є новою, сам термінал виділяє одну дійсно унікальну і затребувану в наш час опцію, а саме наявність митної зони, яка дозволяє приймати і вивантажувати добрива на склад одразу після перетину кордону, — зазначили на терміналі.

Ця можливість надає змогу постійним клієнтам термінала економити в середньому від 100 тис. грн за день простою потяга в очікуванні розмитнення.

Хоча в цілому ситуація з розмитненням, яка була на початку року, покращилась, клієнти термінала продовжують користуватись такою перевагою і можливістю економити на логістиці, — зауважили у коментарі.

Імпорт добрив через кордон починає поступово відновлюватись, і українська митниця повертається до стандартної системи перевірок, інформує асоціація “Український клуб аграрного бізнесу” з посиланням на повідомлення операторів ринку добрив.

Новини за темою:  Прохолода та дощі 14 травня: яка погода чекає на Україну в середу

Як відомо, в середині січня були масові звернення від учасників ринку про те, що Державна митна служба відмовлялась розмитнювати добрива, що не пройшли перевірки в лабораторії. Це спричиняло збитки імпортерів через простій транспорту та зрив строків постачання за наявними контрактами.

Нагадаємо, цього тижня запрацював новий механізм імпорту добрив, розроблений Міністерством аграрної політики, Державною митною службою та українськими правоохоронними органами, розповів міністр аграрної політики та продовольства Микола Сольський.

В Україні перевіряють походження добрив з метою уникнення потрапляння поживних речовин виробництва рф та білорусі на український ринок. Щоб пришвидшити цей процес, було введено градацію добрив. Новий підхід до перевірки походження добрив працює перший тиждень й усі правоохоронні та митні органи зорієнтовані на нові правила.

Зараз забезпеченість сільгоспвиробників карбамідом для весняних польових робіт складає лише 65%, що є найнижчим показником серед азотних добрив. Трейдери та великі покупці активно шукають це добриво. Навіть при скороченні попиту, українські виробники азотних добрив вирощували селітру в грудні та січні. Виробництво селітри у листопаді становило менше 50 тис. т, у грудні зросло до 59 тис. т, а в січні може досягти 90 тис. т, враховуючи завантаження потужностей.

2024-й рік в Україні почався з дефіциту аміачної селітри. В грудні 2023 року українські заводи в Черкасах та Рівному виробили тільки 59 тис. т селітри. Фактично є дефіцит селітри, який викликаний низькою завантаженістю виробництва та вкрай слабкими обсягами імпорту.

У 2023 році Україна використала 4,35 мільйона тонн добрив. Незвичайно високий відсоток споживання азотних добрив в порівнянні з іншими видами склав безпрецедентні 3:1.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також