Новини / Логістика     12 лютого 2024 18:29

Логістика в українських портах здешевшала на 10 доларів за тонну проти минулого року – Висоцький

На переконання заступника міністра, найближчими місяцями здешевлення може бути ще на 15 - 20 доларів на тонні

Логістика в українських портах здешевшала на 10 доларів за тонну у порівнянні з жовтнем-листопадом минулого року. Про це розповів перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький під час зустрічі з представниками бізнесу, інформує Мінагрополітики.

На переконання заступника міністра, найближчими місяцями здешевлення може бути ще на 15 – 20 доларів на тонні.

Маємо докладати максимальних зусиль для розвитку морських шляхів експорту –  вважає Висоцький.

Зауважимо, цього тижня ставки фрахту в річкових портах Дунаю залишалися переважно стабільними, так само як і у глибоководних портах Одеси для суден класу “хендісайз”. Про це повідомила Українська зернова асоціація, посилаючись на дані від Atria Brokers.

На 9 лютого ставки на перевезення кукурудзи “костерами” об’ємом 6000 тонн з портів Рені та Ізмаїл залишилися на рівні минулого тижня. Фрахт до різних напрямків також залишався стабільним: до Мармари – 27-28 $/т, східного узбережжя Греції – 31-32 $/т, східного Середземномор’я – 35-36 $/т, східного узбережжя Італії – 40-42 $/т, Іспанії – 46-48 $/т, і Севільї – 48-50 $/т. Єдине зниження ставок спостерігалося у напрямку до Ізраїлю, на 4-5 $/т, зі значенням 42-44 $/т.

Ставки фрахту на перевезення кукурудзи “хендісайзами” з глибоководних портів за ключовими напрямками також залишилися стабільними: до середземноморського узбережжя Єгипту – 30-31 $/т, Італії – 32-33 $/т, середземноморського узбережжя Іспанії – 33-35 $/т, і Тунісу – 37-38 $/т.

Фрахт на перевезення пшениці/кукурудзи “панамаксами” з глибоководних портів до Китаю становить 65-66 $/т, до Бангладеш – 61-63 $/т.

Ставки на перевезення кукурудзи баржами до Констанції становлять 14-15 €/т, трохи нижче, ніж 15 €/т минулого тижня. Для соняшнику ставки до Русе/Сілістра складають 20-21 €/т, порівняно з 21 €/т минулого тижня.

Новини за темою:  Миколаївщина увійшла до п'ятірки лідерів за кількістю проєктів у системі DREAM

Також нагадаємо, що Україна направила сьоме судно у межах програми Grain from Ukraine, інформує пресслужба Мінекономіки. З портів великої Одеси вперше у 2024 році вийшло судно з українською пшеницею в рамках програми Grain from Ukraine. На судні 25 тисяч тонн української пшениці для народу Нігерії.

Зауважується, що подія є знаковою, оскільки це перше судно у межах програми Grain from Ukraine та Всесвітньої продовольчої програми ООН, яке відправлене власним українським морським коридором.

Участь у відправленні судна взяли міністр аграрної політики та продовольства України Микола Сольський, регіональний Директор ВПП для Близького Сходу, Північної Африки та Східної Європи Корін Флейшер, представники Посольства Данії України, ВПП ООН, Мінагрополітики, органів місцевого самоврядування.

Нагадаємо, Українське Дунайське пароплавство (УДП) оголосило про початок реформування своєї корпоративної структури, як рекомендовано міжнародними партнерами.

У 2023 році Публічне акціонерне товариство “Українське Дунайське пароплавство” отримало дохід у розмірі 1,1 мільярда гривень.

Обсяги перевалки в Дунайських портах досягли рекордних 120 тисяч тонн.

Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову № 495 “Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо надання гуманітарної допомоги державам Африки та Азії”.

Цим рішенням Уряду пропонується надати можливість обласним та Київській військовим адміністраціям безоплатно передати залишки зерна (обсяг якого наразі становить близько 72 000 метричних тонн), яке закуплене коштом державного бюджету, для реалізації гуманітарної програми “Grain from Ukraine”.

Україна та Болгарія домовилися щодо деталей впровадження системи ліцензування експорту української агропродукції. Йдеться про насіння соняшнику, ріпаку, кукурудзи та пшениці.

Протягом минулого місяця Укрзалізниця встановила новий рекорд, перевізши 14 мільйонів тонн вантажів – найвищий показник з початку повномасштабної війни. 

Під час другого міжнародного саміту “Зерно з України” (Grain From Ukraine) зібрали понад 136 мільйонів доларів для цієї гуманітарної ініціативи.

Новини за темою:  Польські перевізники готують блокаду кордону з Україною: що відомо про протест у пункті "Ягодин-Дорогуськ"

21 березня Кабінет міністрів затвердив постанову про продовження та необхідне фінансування ініціативи Grain from Ukraine. Буде закуплено додатково 125 тисяч тонн пшениці або кукурудзи, яка потім буде доставлена як гуманітарний вантаж у країни Африки.

Вартість логістичних витрат на доставку товарів до дунайських портів чи залізницею до польських, чи румунських значно перевищує аналогічні витрати до портів Чорного моря, іноді досягаючи різницю в $90 за тонну.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також