Логістика

Молдова планує будівництво тимчасосвих причалів для перевезення українського зерна

Молдова хоче побудувати щонайменше три тимчасові причали на р. Прут із метою збільшення перевезень зернових вантажів водним шляхом, зокрема з України.

Про це заявив міністр сільського господарства та харчової промисловості Молдови Володимир Боля, пише ІА “АПК-Інформ”.

“Ці тимчасові причали суттєво допоможуть фермерам, адже одна справа, коли ви завантажуєте 1500 т на судно, і зовсім інша, коли ви перевозите таку саму кількість, але по 22 т. Уявляєте, скільки це машин, скільки витрат, скільки черг на митниці буде скорочено тільки завдяки водному транспорту?” — зазначив міністр.

Також він підкреслив різницю у вартості перевезень наземним та водним транспортом, назвавши її “фантастичною”.

“Для водного транспорту ми говоримо про 13 євро/т. З небезпеками, викликаними війною, та небезпеками в порту Рені, йдеться про 15-20 євро/т. Водночас для наземного транспорту вартість перевезення становить 45, 50, 60 євро/т”, — пояснив Боля.

Читайте також: Фермери Молдови просять створити окремі митні коридори для вітчизняного та українського зерна

Крім того, за його словами, окрім будівництва причалів, Молдова шукає фінансування робіт із ремонту залізниць для полегшення транспортування та транзиту зерна.

“Молдова хотіла б залучити $3 млн із програми “Шляхи солідарності” на ремонт ділянки залізниці Кагул-Джурджулешти. Рух на цій ділянці було припинено після того, як на відрізку завдовжки близько 300 м відбувся обвал. В результаті сільськогосподарські вантажі мають проходити додаткову дистанцію, що означає вищі витрати”, — додав міністр.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter 

Нагадаємо, Молдовська залізниця погодила знижку у розмірі 27% до чинних тарифів на транзитні перевезення української агропродукції своєю територією у напрямку портів Рені, Джурджулешти та Галац.

Підприємці, які перевозять соняшникову олію залізничним транспортом через Молдову до дунайських портів Рені, Джурджулешт, Галац отримали знижку в 39%.

Як відомо, блокування “зернового коридору” змінило напрямок залізничних перевезень зернових на дунайські порти, тарифи знаходяться на узгодженні з Молдовою. Зріс вантажопотік у напрямку дунайських портів “Ізмаїл” та “Рені”.

Молдова реконструює дві ділянки залізниці, що дасть змогу збільшити транзит товарів із України до ЄС. У межах проєкту передбачається спочатку відремонтувати ділянку залізниці на півночі Молдови від Велчинця до Унгена, а потім на півдні — від Кишинева до Каїнар.

Наприкінці березня  розпочав роботу додатковий прикордонний перехід між Україною та Молдовою – Березине–Басарабяска (Серпневе-1-Басарабяска). З 25 березня 2023 року є можливість транспортувати експортні/транзитні вантажі в напрямку портів Рені, Галац, Джурджулешт за значно коротшим маршрутом. Так, зазначений перехід є альтернативою транзитним маршрутам через прикордонні переходи з Сокиряни–Окниця та Могилів-Подільский – Велчинець.

24 березня уряд України ухвалив низку рішень у сфері логістики та розбудови оборонної інфраструктури України, зокрема, рішення щодо організації прямого залізничного вантажного сполучення з портом Рені через територію Молдови.

Валерія Пепеля

Валерія Ясницька

Журналіст-аналітик, редактор. Пише інтерв'ю та статті про агробізнес. Має дві вищі освіти - економічну та технічну. У друкованих та онлайн-ЗМІ працює від 2006 року. Улюблена тематика - економічне та соціально-політичне життя України.

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку