Новини / Логістика     05 грудня 2022 18:39

Контейнерні лінії можуть втратити до 70% прибутку наприкінці 2022 року

Протягом багатьох років контейнерні перевезення були найшвидшим сегментом морської галузі

Ринок контейнерних перевезень пройшов пік і перебуває на спаді — відтак контейнерні перевізники можуть втратити до 70% прибутку у четвертому кварталі 2022 року, пише “Порти України”.

“За всіма ознаками, у четвертому кварталі цього року перевізники, швидше за все, покажуть суттєво нижчі прибутки, деякі з них можуть втратити до 70% порівняно з показниками попереднього кварталу”, — зазначається у звіті Alphaliner.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter

До кінця 2022 року лінії підійшли з дуже добрими фінансовими показниками. У 2023 році, як очікується, попит на перевезення буде невисоким, що у поєднанні з великим обсягом нового тоннажу, який буде зданий в експлуатацію, призведе до того, що чимало суден доведеться поставити на простій.

Протягом багатьох років контейнерні перевезення були найшвидшим сегментом морської галузі. Проте за підсумками 2022 року очікується вельми скромне зростання на 1,2%, і навіть ця цифра може виявитися надто оптимістичною. Очікується, що темпи зростання обсягу морських перевезень сповільняться через несприятливі макроекономічні фактори, інфляцію, яка знижує купівельну спроможність населення, а також обумовлені ковідними обмеженнями локдаунів та їх впливом на китайську економіку. Можлива також деяка нормалізація попиту в міру того, як споживачі знову витрачатимуть більше грошей на послуги, йдеться в огляді Конференції Організації Об’єднаних Націй з торгівлі та розвитку (UNCTAD).

За даними Alphaliner, з початку пандемії у квітні 2020 року 10 найбільших контейнерних ліній у сумі заробили майже $260 млрд операційного прибутку.

Водночас засновник американського Blue Alpha Capital Джон МакКаун прогнозує, що за підсумками 2022 року лінії отримають сумарний чистий прибуток в обсязі $223 млрд — на 50,6% вище за рекордний показник минулого року.

Ставки за довгостроковими контрактами почали різко знижуватись у листопаді на тлі падіння попиту, скорочення спотових ставок та економічної невпевненості. Згідно з останніми даними Xeneta Shipping Index, ставки на контейнерні перевезення скоротилися в середньому на 5,7%, тоді як тенденція зниження експортних і імпортних вантажопотоків спостерігається на всіх основних глобальних трейдах.

“Після такого тривалого періоду зростання ставок цілком очевидно, що у 2023 році для учасників глобального контейнерного ринку настануть набагато важчі часи. Наскільки важкі, покаже час”, — прогнозує гендиректор Xeneta Патрік Берглунд.

А аналітики S&P Global Market Intelligence прогнозують, що за відсутності заторів та в умовах економічного спаду ставки у 2023 році можуть повернутися на допандемійний рівень. Однак обмежене зростання пропозиції флоту через збільшення обсягів списання та зниження швидкості суден на сервісах через посилення вимог IMO може сприяти відновленню ринку починаючи з 2024 року.

Нагадаємо, американський імпортер меблів OJ Commerce (OJC) подав скаргу до Федеральної морської комісії США (FMC), звинувативши Maersk у завищенні фрахтових ставок, змові та порушенні контрактних зобов’язань.

Працівникам російського автозаводу виділять ділянки під картоплю через “складне економічне становище”.

A.P. Moller-Maersk Group замовила шість великих океанських суден, що працюватимуть на “зеленому” метанолі. Будівництвом новітніх суден займеться Hyundai Heavy Industries (HHI). Екологічні двопаливні контейнеровози матимуть номінальну місткість у 17 000 TEU та замінять наявні потужності у флоті Maersk.

З Одеси до турецького порту AsyaPort компанія Sintez Group & Co LLC фурами відправила 1 тис. нішевих культур. Відправлення здійснювали у тестовому режимі спільно з контейнерною лінією MSC та експедиторською компанією Basari Logistik. Про це розповів керівник трейдингового відділу Sintez Group & Co LLC Онур Ватан, пише Latifundist.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також