Новини

Конкурентоспроможним на ринку овочів можна, якщо зрозуміти потреби споживача

Бути конкурентоспроможним на овочевому ринку щороку стає складніше, але це реально, якщо вчасно зрозуміти потреби споживача. На етапі вибору напрямку інвестицій потрібно відповісти принаймні на два питання: Що потрібно споживачу? Чому ці потреби виникають в споживача? В сучасному світі, частіше за все, відповідь на ці питання лежить в площині створення додаткової вартості продукту. Про це розповів Кіз Коельман, координатор проектів консультаційної підтримки для малих та середніх підприємств (Нідерланди), передає сервіс «Інфо-Шувар».

«Ми маємо вже безліч прикладів еволюції вигляду кінцевого продукту під впливом зміни вимог споживача. Так, наприклад, звичайний столовий буряк від сировини пройшов на  етап вареного упакованого буряку, а сьогодні європейські мережі вже частіше пропонують варений різаний продукт, повністю готовий до споживання чи додавання до іншої страви. Так само,  сьогодні на ринках розвинутих країн набуває популярності тренд т.з персоналізованої зручності, коли виробники готують овочеві набори під конкретні страви в зручній для споживача упаковці. Для України це міг би стати набір овочів від локального виробника для приготування найпопулярнішої національної страви – борщу» – зауважив пан Коельман.

На думку експерта, знання потреб споживача допоможе не тільки заробити на доданій вартості, а й оптимізувати ланцюг постачання, сфокусувавшись, наприклад, на інвестиціях в пакування. Втім, для успішного бізнесу потрібно ретельно обирати всіх учасників ланцюгу постачання: від постачальника ресурсів до відповідального за розподіл продукту на ринку.

«Овочівництво дуже трудомісткий процес, ніколи про це не забувайте. Оцініть той людський ресурс, який вже є в наявності. Мова йде  не тільки про кількість робочих, дуже важлива їх кваліфікація. Важливим моментом є якість грунту, адже в овочівництві важливі смакові властивості. Якщо ви плануєте залучити 10% ваших земель під вирощування певної культури, то одразу треба відокремлювати мінімум 20%,  з урахуванням потреби в сівозміні. Не треба розпорошуватись, краще попрацювати над вирощуванням декількох культур з різними строками дозрівання- це дозволить вам створити кращий ланцюг постачання для тих самих торгових мереж»,  – відмітив фахівець.

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку