Блокування “зернового коридору” змінило напрямок залізничних перевезень зернових на дунайські порти, тарифи знаходяться на узгодженні з Молдовою.
Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” (УЗ) Валерій Ткачов на нараді з вантажоперевізниками, передає “Інтерфакс-Україна”.
Як повідомляє агентство з посиланням на Ткачова, неефективна робота “зернового коридору” призвела до падіння перевезень залізницею в напрямку портів Великої Одеси.
“За тиждень тут інспектують чотири-шість суден, а вчора взагалі жодного, і сьогодні всіляко блокують. Якщо коридор і працює, то вкрай негативно”, – зазначив він.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
“Ніхто не може сказати, чи працюватиме Чорноморська зернова ініціатива, але на 90%, це мій особистий прогноз, коридор буде або закрито, або він працюватиме, як зараз – украй неефективно”, – додав Ткачов.
Водночас за його словами, зріс вантажопотік у напрямку дунайських портів “Ізмаїл” та “Рені”. Наразі перевізники чекають на оголошення нових тарифів Молдовською залізницею.
Ткачов нагадав, що наразі тарифи на транзитні перевезення залізничним транспортом територією Республіки Молдова на 57% вищі за ті, що діють в “Укрзалізниці”. Водночас з 1 липня вони ще підвищилися на 8-11% (8% – базове підвищення +3% у зв’язку зі зміною курсу швейцарського франка, у якому відбуваються розрахунки між Україною та Молдовою – ред.).
Ткачов повідомив, що молдовська сторона вже надала Україні пропозицію з оновленими тарифами на вантажоперевезення сільгосптоварів. Однак в УЗ залишилися неузгоджені питання щодо принципів застосування знижки (підсумовування за номенклатурами для всіх експедиторів чи лише за одним вантажоперевізником) і термінів її розрахунку (щомісяця або щокварталу).
“Ми виклали письмово низку методологічних запитань і надішлемо відповідний запит молдовським колегам”, – сказав Ткачов і додав, що українська сторона розглядає можливість надання знижок на транзитні вантажоперевезення для Молдови.
Нагадаємо, Міністерство закордонних справ Росії 4 липня заявило, що не вважає можливим продовження Чорноморської зернової ініціативи, укладеної влітку минулого року для вивезення збіжжя з українських портів.
На думку Мінагрополітики Україна зможе продовжувати експорт зерна через Чорне море в межах плану Б без участі росії, якщо москва розірве поточну зернову угоду.
19 червня прессекретар президента рф дмитро пєсков заявив в інтерв’ю російському виданню “Известия”, що шансів у зернової угоди немає, москва не бачить підстав для її продовження.
Реалізація сценарію з припиненням роботи “зернового коридору” матиме негативні наслідки для українського експорту; в Нацбанку не виключають можливого посилення тиску на гривню.
Наразі в Україні розробили альтернативний план для продовження експорту аграрної продукції у випадку, якщо через саботаж російської сторони робота зернового коридору припиниться.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!