Головні тренди ринку соняшникової олії у сезоні 2020/2021 років

Українські аграрії завершують сівбу соняшника-2020. За оперативною інформацією з регіонів, станом на кінець квітня вже було засіяно 50-80% запланованих під «квітку сонця» площ. Попередньо повідомлялось, що загалом площа складе близько 6 млн га. Крім того, у 2020/2021 маркетинговому році очікується розширення площ під олійними на 3-4% за рахунок скорочення сівби зернових культур.
Наразі всіх хвилює яким буде ринок соняшникової олії з огляду на карантинні обмеження і початок кризи на нафтовому ринку.
Аналіз головних трендів сезону 2020 року на своїй сторінці Facebook запропонувала компанія «Євраліс Семенс Україна».
Зазначається, що соняшникова олія входить до 5 найпоширеніших рослинних олій у світі. Зокрема, частка соняшнику в глобальному виробництві рослинних олій складає близько 10 %. За обсягами виробництва – це четвертий показник слідом за пальмовою олією (36 %), соєвою (28 %) та ріпаковою (13 %).
Читайте: До 70% соняшникових полів в Україні не дотримується сівозміни
Частку України на окремому ринку соняшникової олії можна вважати впевнено провідною – на українських постачальників припадає понад 50% глобального експорту продукту. Основним покупцем виступає Індія, за якою йдуть Китай, країни ЄС і Туреччина.
Гарною новиною є те, що попит на соняшникову олію постійно зростає, завдяки її позиціонуванні, як продукту для здорового харчування. Особливо це стосується сегменту HOSO (високоолеїнової соняшникової олії).
Цей тренд є позитивним для України, проте прогнози на сезон 2020–2021 років робити важко. Адже поки невідома майбутня врожайність соняшнику і не зрозуміла поведінка споживачів. На останній фактор великий вплив має пандемія, яка зменшила активність внутрішній ринків.
Також, з огляду на ситуацію на ринку високоолеїнового соняшнику, пов’язану з вагомим зростанням площ під даним сегментом у більшості країн Європи, імовірніше, премія на високоолеїнову олію буде значно меншою, ніж у сезоні 2019–2020 років.
Таким чином, роблять висновок у «Євраліс», важливо оптимізувати витрати під час виробництва соняшнику й віддавати перевагу перевіреним насінню та ЗЗР. При реалізації товарного соняшнику слід зважати на світові тренди на олійні та фіксувати ціни заздалегідь.
Нагадаємо, що раніше Landlord розповідав про нову ринкову стратегію компанії «Євраліс Семенс Україна».