За 36-ий тиждень роботи “зернового коридору” з 3 по 9 квітня 2023 року через морські порти Одеської області було експортовано 655,9 тис. т агропромислової продукції, що на 23% менше відвантажень цим каналом, ніж тиждень тому.
Про це повідомляє пресслужба Українського клубу аграрного бізнесу.
Кількість кораблів, що були завантажені за цей тиждень, становила 16 одиниць, що на 4 судна менше показника попереднього тижня. Продовжує спостерігатися тенденція блокування роботи “зернового коридору” російською стороною через затягування інспекції суден, котрі стоять в черзі. Так, на 36-му тижні роботи середньоденний показник проходження суден інспекції становив 2,3 судна. Водночас в історії роботи “зернового коридору” був показник 5,5 суден за день.
Найбільші обсяги експорту протягом 35-го тижня роботи “зернового коридору” становили:
- кукурудза (57% експорту за цей період);
- пшениця (30%);
- соняшникова олія (6%).
Українська продукція попрямувала в країни Азії (Китай та Туреччина), Європи (Іспанія, Італія та Нідерланди) та Африки (Лівія, Єгипет).
Всього з початку роботи “зернового коридору” з 1 серпня 2022 року по 9 квітня 2023 року вдалося експортувати 27,4 млн т продукції АПК нашим іноземним партнерам.
Нагадаємо, за 35-ий тиждень роботи “зернового коридору” з 27 березня по 2 квітня 2023 року через морські порти Одеської області було експортовано 852,4 тис. т агропромислової продукції. При цьому кількість кораблів, що були завантажені за цей тиждень, була 18 одиниці.
Довідка: 18 березня було прийнято рішення про пролонгацію “зернового коридору” ще на 120 днів. Всього з початку роботи “зернового коридору” з 1 серпня 2022 року по 19 березня 2023 року вдалося експортувати 25,1 млн т продукції АПК нашим іноземним партнерам.
Читайте також: Щомісяця Україна заробляє на експорті зерна $1 млрд
З метою збільшення обсягів експорту “великим” суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в рамках “зернового коридору”, продовжили пріоритетність при проходженні Босфору.
Під час перевірки кораблів з українським продовольством у Туреччині відбувається звичайний саботаж з боку російської делегації. Перевірка одного судна триває до двох годин, на свою чергу кораблі чекають по 2-3 тижні.
11 квітня представники Росії, ООН та Туреччини не проводили інспекції суден з українським зерном, які вони мають виконувати у рамках зернової угоди. Таким чином роботу зернового коридору фактично заблокували, але потім відновили.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!