Логістика

Е-оформлення суден, заправки в портах та зменшення перевірок: в АМПУ розповіли про головні реформи в портовій галузі

Спрощення процедур оформлення вантажів у портах – не менш важливе питання, ніж будівництво нових терміналів та залучення інвестицій. Про це заявив директор Департаменту організації роботи портів ДП “АМПУ” Вячеслав Вороной, передає прес-служа відомства.

Він зазначив, що керівництво МІУ оголосило курс на дерегуляцію процедур в портовій галузі. Це друга фаза дерегуляції. Перша була в 2015 році, тоді вдалося скасувати роботу комісій на суднах і перейти до огляду суден за принципами аналізу ризиків та впровадити електронне оформлення приходу суден.

Вороной відзначив, що одне з основних завдань другого етапу дерегуляції – завершення впровадження електронного оформлення суден відповідно до світових стандартів. А саме – треба впровадити електронний блок відходу судна, забезпечити інтеграцію з митною службою в розрізі автоматичного обміну даними, під’єднати до Єдиного вікна інші служби, додати заявки на наявні морські сервіси тощо.

Читайте: Одеський порт перевалив рекордну кількість зерна в серпні

Інший важливий напрямок цього етапу, за його словам, відхід від регулювання господарської діяльності стивідорних компаній. Саме для цього зараз переглядаються Зводи звичаїв морських портів. Також важливим є питання зміни Порядку реєстрації ліній закордонного плавання.

Як повідомив Вороной, підготовлені зміни до Порядку, що передбачають безстрокову реєстрацію роботи лінії (лінія реєструється один раз і працює до тих пір, поки вона не порушить умови роботи), впроваджується більш прозорий механізм реєстрації та прибираються зайві документи та етапи.

Також, ведеться активна робота з державною митною службою щодо скорочення кількості відвідувань судна співробітниками служби.

“Повернулися до питання створення електронного модулю для трансшипменту, впровадження якого, дозволить відійти від необхідності оформлення додаткових декларацій. Ще одне питання – впровадження електронної товаро-транспортної накладної – фактично, єдиного документа, який заважає повному електронному оформленню вантажів, що слідують з портів до внутрішніх митниць”, – зазначив він.

Вороной наголосив, що імідж України, як морської держави також псує відсутність умов для бункерування суден.

“Через відсутність заправки в портах, всі судна змушені заправлятися в Туреччині, Румунії або за 12-ти мильною зоною. Це відбувається через те, що свого часу митниця заборонила оформляти паливо для бункерування, як транзитне. Ми звернули увагу на це важливе питання, і сподіваємося на його вирішення” – зазначив він і додав, що на порядку денному також скасування необхідності візування доручень на навантаження в митниці, паралельного оформлення ПП/ПД при ІМ-40 та багато інших питань.

Раніше Landlord повідомляв, що маріупольський порт пропонує європейським партнерам інвестувати у будівництво зернового та контейнерного терміналів.

Джерело: ДП “АМПУ”

Марченко Наталія

У журналістиці з 2014 року. Старший редактор стрічки новин landlord

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку