Новини / Аналітика     08 квітня 2021 14:01

Дефіцит дизпального у квітні може скласти 150 тис т – експерт

Напруга на ринку пального ускладнюється пізнішими, ніж зазвичай термінами весняної посівної кампанії. Ситуацію можна стабілізувати лише екстреними поставками «дизеля» через морські порти

Дефіцит дизпального в Україні у квітні може скласти 150 тис т. Також складною є ситуація з забезпеченням потреби ринку у скрапленому газі. Про це на своїй сторінці Facebook повідомив директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.

За його словами, головною причиною нестачі пального є перебої у поставках «Роснафти», на частку якої в минулому році припало до 22% ринку.

«Була надія на швидку заміну Proton Energy, яка продавала ці ресурси з 2016 року, але на сьогодні ясності з новим трейдером немає і, ймовірно, не буде до наступного тижня. Мало того, несподівано зупинився білоруський «Нафтан». Поставки цього заводу в Україні невеликі, основний обсяг йде з Мозирського заводу, але це теж впливає на квітневий баланс», – розповів він.

На даний момент, як вважає експерт, квітневий баланс по дизельному пальному можна «звести» лише за умови поставок близько 150 тис т солярки через морські порти. Але за останні шість років такий місячний обсяг був лише одного разу – восени 2019 року.

«Ситуація ускладнюється пізньою весною, активізація польових робіт зміститься як раз на кінець квітня-початок травня, коли буде максимальний брак ресурсів. До невизначеності з «Роснафтою» у цей період додасться плановий ремонт Мозирського НПЗ. Про нього було повідомлено на початку року і обсяг найбільшого постачальника тим самим впаде удвічі (з 240 до 120 тис т). Самі порти можуть прийняти за місяць 300-400 тис т пального, але «вузьким місцем», як показала практика, залишається здатність залізниці перевезти вказаний обсяг споживачам», – зазначив Серій Куюн.

ЧитайтеСБУ викрила розкрадання держземель за участі посадовців держгеокадастру

Крім того, за його словами, є надія на збільшення обсягів виробництва «Укртатнафтою», яка вже заявляла про готовність замістити нестачу пального після зупинки поставок «Роснафти», і терміновий пошук вільних обсягів дизпального у постачальників з РФ, Польщі та Литви. Також певні запаси дизпального є на внутрішньому ринку, хоча, як наголосив Сергій Куюн, точна інформація про їх розмір відсутня. Таким чином, я робить висновок аналітик ринку, зростання цін на ринку дизпального у квітні-травні є неминучим.

Нагадаємо, раніше Landlord повідомляв про те, що група компаній «Астарта» спростувала звинувачення АМКУ у ціновій змові.

Читайте також