Виробництвом соняшникової олії компанія «Укролія» займається з 2002 року. За цей час підприємство розширило асортимент продукції, виробничі потужності та удосконалило технологію обробки насіння олійних культур. Продукція виробника відома в Україні та за кордоном. Утім, внутрішній дефіцит соняшникового насіння, який почав виникати близько чотирьох років тому, ризик витіснення соняшникової олії пальмовою та соєвою на глобальних ринках змусили підприємство шукати способи диверсифікувати ризики.
Альтернативою для «Укролії» виявилося виробництво високоолеїнової олії, попит на яку на світовому ринку щорічно зростає, та виробництво органічної олії — продукту з доданою вартістю. «Конкурентна боротьба в Україні жорстка, оскільки врожаю мінімум на 6 млн тонн менше, ніж здатні переробити виробничі потужності, — зазначає співзасновник і директор з розвитку компанії «Укролія» Юрій Шевченко. — Зміна маркетингової політики — наш стратегічний шлях відійти від конкурентної боротьби за звичайний соняшник. Ми вирішили піти в ніші здорового харчування та виробництва продуктів для нього — це професійна кулінарна олія, розроблена спеціально для шеф-кухарів та технологів HoReCa, виробників випічки, снеків і кондитерських виробів, та органічна високоолеїнова олія».
Серед стратегічних пріоритетів компанії — збільшення обсягів закупівель високоолеїнового соняшника та частки виробництва олії з нього. Як повідомив Шевченко, ще минулого року підприємство переробляло 20 000 т високоолеїнового соняшника, цьогоріч цифра збільшилася удвічі, а у 2020-му заплановано виготовити високоолеїнову продукцію з майже 120 000 т насіння.
МАРКЕТИНГ — СПРАВА КРОПІТКА
Зміна маркетингової політики для просування нового продукту означала для компанії вихід із зони комфорту та кардинальну зміну способу комунікації з кінцевим споживачем, інструментів для просування продукції. «Ми змінили свого клієнта — для нас це у першу чергу шеф-кухар ресторану, який цінує передусім додаткову цінність продукту», — пояснює директор з розвитку компанії.
Під додатковою цінністю продукту він має на увазі не лише високий вміст мононенасиченої олеїнової кислоти омега-9 (понад 82%), яка в процесі приготування їжі не утворює трансжири. Висикоефективним
цей продукт робить можливість використання його утричі довше, ніж звичайної олії, тобто збільшення кількості циклів смаження, 50% економії коштів на олію за рахунок менших витрат цього продукту, більш тривалий термін зберігання та висока точка димоутворення, безпека під час очищення фритюра, поліпшення органолептичних властивостей готової продукції. Аби донести інформацію про продукт до учасників ринку HoReCa та організувати пряму дистрибуцію шеф-кухарям, у компанії сформували спеціальну команду. «Просування високоолеїнової олії — досить складна справа», — зауважує Шевченко.
Співзасновник і директор з розвитку компанії «Укролія» Юрій Шевченко (ліворуч) та керівник із розвитку бізнесу олійних компанії Syngenta Луїс Карлос Алонсо (праворуч) вчать учасників клубу, як дегустувати високоолеїнову олію
Перед менеджерами стоїть завдання проінформувати шеф-кухаря про переваги високоолеїнового продукту, попри недовіру та спротив переконати його протестувати її поряд з іншими оліями. Лише після випробовування на власній кухні, перевірки якості та калькуляції й порівняння з вартістю використання звичайної олії шеф-кухар приймає рішення. Не останню роль у цьому відіграє той факт, що запропонована олія нейтральна за смаком. «Один з одеських кухарів відмовився від інших олій на користь нашої при приготуванні соусів для салатів, оскільки ті змінюють смак продуктів, які використовуються для приготування, — розповідає Шевченко. — Минулого року на одному з кулінарних фестивалів кухар з Іспанії негативно відреагував, коли йому для смаження дали оливкову олію, оскільки при приготуванні страва набуде іншого смаку».
Минулого року підприємство запустило виробничий комплекс, де переробляє на олію органічну сировину. Поки що усю продукцію виробник відправляв за кордон: внутрішній ринок, хоч і перспективний, але поки його ємностей недостатньо для споживання всього внутрішнього органічного виробництва. На думку Шевченка, для вітчизняних виробників це означає чудову перспективу в освоєнні ємних зарубіжних ринків і можливість розвивати внутрішнє споживання органічних продуктів.
ПЛАНИ
В «Укролії», зважаючи на слова Шевченка, чимало роботи, адже HoReCa — досить великий сегмент в Україні, до якого входять мережеві ресторани, фастфуди, пивні ресторани, в яких готують снекову продукцію, а ще — елітні заклади, в яких важливо готувати здорову їжу зі здорових продуктів. Шевченко анонсував і наступний крок підприємства.
Найближчим часом «Укролія» планує стартувати з продажем органічної олії ТМ garna organica, що має в своєму асортименті не лише класичну, а й високоолеїнову рафіновану та нерафіновану олії. На швидкий результат на підприємстві не сподіваються. «Сегмент повільно розвивається, зокрема через слабку інформованість населення про те, що високоолеїнова олія — це здоровий і корисний продукт, — пояснює він. — Аби донести інформацію до кінцевого споживача, необхідний великий маркетинговий бюджет».
До слова, в Америці на телебаченні існують освітні програми, в яких фахівці розповідають про різницю між високоолеїновою олією та звичайною соняшниковою, пальмовими жирами та рапсовою олією, таким чином споживач можем зробити свідомий вибір на користь того чи іншого продукту. На думку Шевченка, учасникам усього ланцюжка виробництва високоолеїнової олії варто об’єднатися задля створення бренду вітчизняного продукту та просування його на внутрішньому та зовнішньому ринках.
Текст: Лариса Степанушко
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!