Новини    19 листопада 2017 12:42

Апельсини та лимони можуть зникнути з полиць магазинів


Імпорт цитрусових в Україну з вересня 2017 скоротився майже в половину, при цьому ціна на лимони та апельсини з початку листопада суттєво впала.

Протягом вересня Україна закупила на зовнішньому ринку 2,1 тис. тонн лимона, що на 45% менше, ніж торік. На 18 відсотків знизились поставки апельсина — імпорт в першому місяці осені склав 2,7 тис. тонн. Про це повідомляє «АПК-Інформ: овочі і фрукти».

В трійку лідерів-постачальників цитрусових до Україні входять ПАР, Аргентина та Туреччина. Більше половини всіх експортованих в країну цитрусових припадає на ПАР. Друге місце (22% всього імпорту) продовжує займати Аргентина, не дивлячись на те, що з початку сезону-2017/18 ця країна поставила на український ринок  вдвічі менше  апельсину та лимону. Частка Туреччини складає 16% всього імпорту.

Здешевлення цитрусових в середини осені — це норма, зазначає директор української асоціації постачальників Олексій Дорошенко.

“В листопаді в Україні з’являються апельсини з Туреччини, які значно дешевші від аргентинських, тому що їх ближче доставляти. Зокрема, були сподівання, що цитрусові здешевіють через чергову торговельну війну між Туреччиною та Росією. Тоді Туреччина спрямувала б поставки на український ринок. Але в останній момент країни знову домовились між собою і частина цитрусових, яка мала б поїхати в Україну, відправилась до РФ”. — пояснив Олексій Дорошенко.

 

За словами експерта, нюанс ринку цитрусових полягає в тому, що він не гнучкий: постачальникам доводиться контактувати відразу весь обсяг товару на рік вперед. Але компанії-імпортери можуть міняти відпускну ціну на фрукти тричі на день, в залежності від курсу валют, поведінки конкурентів, зрештою від строку придатності товару.

 

“Ціна на цитрусові може обвалитися на 20-30% протягом доби. Кількість імпортерів невелика і вони чітко знають, який обсяг товару повинні викупити у виробника. Тому і обсяги поставок і ціна залежать від того, чи зможуть постачальники продати фрукти вчасно. Коли вони бачать, що попит спадає, а товар може зіпсуватися, тоді скидають ціну, стимулюючи продаж”. — каже він.

Але до Нового року ціни на цитрусові традиційно почнуть зростати через підвищення попиту. За словами експерта, зазвичай ціни підіймаються на 30%, в залежності від ситуації на ринку.

Ще немає новин у цій стрічці ...