Новини / Аналітика / Логістика     17 серпня 2024 12:15

За рік через український зерновий коридор перевезли 43,5 мільйони тонн агропродукції


За рік роботи тимчасового морського шляху 2379 суден експортували українські вантажі до 46 країн світу, повідомляє пресслужба Мінвідновлення. Загальний вантажообіг «українського коридору» становив 64,4 млн т, з яких 43,5 млн т – продукція українських аграріїв. Напередодні ВМС відзвітували, що коридором за рік перевезли понад 60 млн т вантажів.

Експорт є одним з головних чинників економічного відновлення. Найбільш експортованими товарами серед секторів залишаються агропродукція й метали.

За словами виконувача обов’язків міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Василя Шкуракова, український коридор є не просто тимчасовим морським шляхом, він сприяє економічному відновленню і гарантією продовольчої безпеки для всього світу.

З 15 березня український коридор, що проходить через порти «Великої Одеси», розпочав роботу у цілодобовому режимі, що збільшило показники експорту аграрної та іншої продукції на 20%.

Вантажі до 46 країн і 43,5 млн т агропродукції. Підсумки роботи українського коридору за рік /Фото 1
Інфографіка: Мінвідновлення

За словами премʼєр-міністра Дениса Шмигаля, українські експортери збільшили фізичні обсяги продажу своїх товарів на 35% у першому півріччі 2024 року.

«Ми вийшли на довоєнні показники з експорту», – додав премʼєр.

В. о. міністра аграрної політики та продовольства Тарас Висоцький в ефірі телемарафону повідомив, що Україна зараз експортує морем майже 70% агропродукції, до початку війни через причорноморські порти експортувалося 80-85%. Він нагадав, що експорт через Миколаївський порт залишається заблокованим.

Висоцький заявив, що системні атаки Росії на портову інфраструктуру портів Одеси, де зберігаються агропродукти, завдали Україні втрат на $0,5 млрд.

«На жаль, продовжуються системні атаки, перш за все, на портову інфраструктуру, а там зберігається не тільки зерно. Ми бачили прецеденти, коли потрапляли в ємності для зберігання соняшникової олії та іншої продукції… Якщо оцінити за цей період із точки зору втрат у продукції та безпосередньо обладнання, то цифра підходить до майже $0,5 млрд», – повідомив очільник Мінагро.

Нагадаємо, у серпні минулого року, після виходу РФ із «зернової угоди», Україна запропонувала судновласникам новий морський маршрут уздовж східного берега Чорного моря. 16 серпня 2023 року перше заблоковане судно JOSEPH SHULTE і скористалося морським шляхом, встановленим ВМС ЗСУ для торговельних суден. На відміну від зернового коридору, українським морським шляхом можна транспортувати не тільки аграрну продукцію.

Новини за темою:  Заморозки та нестача вологи загрожують врожаю в Україні – звіт НААН

Нагадаємо, Україна в серпні 2023 року відкрила новий морський маршрут з Одеси, який замінив Чорноморську зернову ініціативу після виходу з неї Росії. Це дозволило значно збільшити морський експорт. Протягом 11 місяців роботи українського морського коридору вантажообіг портів Великої Одеси сягнув 60 мільйонів тонн.

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також