«За останні 20 років суттєво збільшилась кількість заходів у порт Чорноморськ великотоннажних суден з осадкою понад 14,0 м. Тому від реалізації проектів реконструкції підхідного каналу та 1-го ковша Сухого лиману залежить майбутній розвиток порту. По завершенню цих проектів державні та приватні стивідорні компанії, що працюють у порту зможуть приймати великотоннажні судна з осадкою до 14,5 м типу Panamax і post-Panamax», – зазначив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс.
У результаті проведених днопоглиблювальних робіт було збільшено параметри підхідного каналу: довжину – до 1600 м, ширину – до 160 м, глибину – до 16 м. Зараз днопоглиблювальний флот CHEC працює у операційній акваторії першого ковша Сухого лиману. Вже завершена перша черга днопоглиблення операційної акваторії та розпочалися роботи з реалізації другої черги. Після завершення всіх трьох черг з
днопоглиблення акваторії 1-го ковша Сухого лиману глибини в його центральній частині досягнуть 15 м.
Масштабний днопоглиблювальний проект Адміністрації морських портів України (АМПУ) в порту Чорноморськ стартував у серпні 2018 року. Він складається з двох напрямків: днопоглиблення на підхідному морському каналі та в операційній акваторії 1-го ковша Сухого лиману.
Інвестиції АМПУ в реалізацію проекту складають 404,1 млн грн (без ПДВ). Роботи виконує днопоглиблювальний флот підрядника China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC), якого було обрано за результатами відкритих торгів у системі публічних закупівель Prozorro. Завдяки прозорій процедурі та конкурентній боротьбі на торгах, економія коштів склала 10% від очікуваної вартості або 40 млн грн.