З початком повномасштабного російського вторгнення група компаній A.G.R. Group і MK Merchants SA, що належать бізнесмену Місаку Хідіряну, переорієнтувала логістичні шляхи з українських морпортів на ринок ЄС через автомобільний та залізничний транспорт, а також річкові порти Рені та Ізмаїл.
Як повідомив Місак Хідірян агентству “Інтерфакс-Україна”, група компаній продовжить експортувати частину сільгосппродукції через наземні прикордонні переходи з ЄС і річкою Дунай навіть після звільнення окупованих територій від російських військ та відновлення Україною повноцінної торгівлі в акваторії Чорного моря.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
За його даними, після початку повномасштабної війни група компаній зайнялася пошуком елеваторних потужностей на Заході України та перевезенням туди запасів урожаю із центральних регіонів країни. Пізніше було налагоджено автомобільні та залізничні логістичні канали для збуту сільгосппродукції в ЄС.
У групі компаній вже є домовленості про співпрацю з європейською трейдинговою компанією з досить потужною інфраструктурою по всій Європі, куди вже почали постачати свою сільгосппродукцію.
“Крім того ми домовилися, що спільно працюватимемо над завантаженням їх обсягів і дали гарантії, що після нашої перемоги та звільнення окупованих територій ми збережемо наші партнерські відносини, навіть коли відкриються порти та морська логістика знову опиниться у пріоритеті. Можливо, навіть розглянемо з правлінням A.G.R. Group купівлю нових кластерів на Заході України для зручнішого партнерства”, – розповів Хідірян.
За його словами, на цей час для експорту недоступні глибоководні морські порти, тому використовується автомобільний та залізничний транспорт, а також порти Рені та Ізмаїл. Однак, така логістика обходиться суттєво дорожче за морський експорт, а також пов’язана з низкою складнощів, таких як неможливість виїжджати за межі України водіям – її громадянам, або великими чергами із суден у портах.
Проте, крім європейського напряму, була активізована діяльність у кількох країнах Близького Сходу.
“Там працюють наші офіси і запущені на максимум внутрішні продажі, оскільки нам необхідна додаткова маржа через високі логістичні витрати. Ми повинні чітко розуміти, що логістичне плече збільшилося, зросли ціни на фрахт, подорожчали енергоносії та паливо, внаслідок чого ми витрачаємо близько $200 на тонні експорту. $200 на нашому товарі – це величезні гроші, раніше ми витрачали $45-50 на тонні”, – констатував Хідірян.
Довідка: В агрохолдинг A.G.R. Group входить понад 20 компаній. Основний напрямок його діяльності – торгівля сільгосппродукцією, вирощування та зберігання зернових культур, а також тваринництво. A.G.R. Group обробляє землі у Полтавській, Київській, Чернігівській, Миколаївській та Сумській областях. Вся вирощена продукція реалізується на зовнішніх ринках.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!