Спецпроекти / Клуб Стратегічних Партнерів     01 квітня 2019 11:23

Клуб стратегічних партнерів: фермери обговорюють переваги кооперації

Створення сільськогосподарських кооперативів – це шлях до зростання прибутків фермерів. Такою була стрижнева думка учасників зібрання Клубу стратегічних партнерів – провідних українських виробників плодоовочевої продукції.

28–29 березня в Києві проходило четверте зібрання Клубу стратегічних партнерів, організованого компанією Syngenta, в якому взяли участь провідні українські виробники плодоовочевої продукції. Головна тема обговорення – створення кооперативів сільгоспвиробників: економічне обґрунтування, їх необхідність для агросектора України, переваги та ризики для фермерських господарств.

 

Навіщо фермерам об’єднуватися

Організація кооперативів та об’єднань сільгоспвиробників – це необхідність, зумовлена реаліями сьогоднішнього ринку. Фермери мають об’єднуватися заради ефективної переробки і збуту своєї продукції – тільки так у нинішніх умовах вони можуть розраховувати на нові перспективи. На цьому наголосила, відкриваючи захід, засновник Клубу стратегічних партнерів – Ольга Вербицька, менеджер з маркетингу напряму овочів та картоплі компанії Syngenta.

Ольга Вербицька коротко окреслила основні переваги, які отримують фермери від кооперації:

  • підвищення економічної ефективності ведення бізнесу;
  • ефективні продажі та маркетинг;
  • прискорення процесу отримання кредитів;
  • спрощення закупок матеріалів та обладнання;
  • вдосконалення процесу вирощування продукції;
  • поліпшений технічний супровід;
  • отримання міжнародних сертифікатів якості;
  • вигідніші пропозиції від постачальників ЗЗР, насіння, добрив.

«Усе це приведе до зростання обсягів виробництва та збільшення прибутків кожного члена кооперативу», – підсумувала Ольга Вербицька.

Думка фермерів

Опитування виробників, проведене компанією Syngenta, показало, що 89 % фермерів розуміють необхідність кооперації і готові об’єднуватися. Серед ключових бар’єрів для створення кооперативів, що існують на сьогодні на плодоовочевому ринку України, названо відсутність достатніх знань про всі переваги кооперативів (31%), ментальність українських виробників (28%), а також відсутність законодавчої бази (20%).

Думка юристів

Саме питанням законодавчої бази приділили увагу у своїх виступах Микола Гриценко, керівник напрямку «Розвиток ринкової інфраструктури» USAID, та Роман Корінець, радник Національної асоціації сільськогосподарських дорадчих служб України, економіст, який глибоко вивчав питання створення кооперативів в Україні і за кордоном.

«Більшість людей не знає законодавства, тому сьогодні багато розмов про кооперацію, а люди не розуміють ні її сутності, ні правового регулювання», – охарактеризував українські реалії економіст.

Він наголосив, що кооператив організовується не з метою заробляти гроші для створеного об’єднання, а для того, щоб через свої інструменти допомогти своїм членам стати успішнішими. Завдяки спільним діям отримати переваги на ринку – саме в цьому полягає стратегічна мета кооперації.

За словами Романа Корінця, кооперація сьогодні особливо актуальна для малого і середнього бізнесу. Як приклад економіст навів зерновий український кооператив, який об’єднав 71 виробника зерна, спільний земельний банк якого становить 30 тис. га.

«Це дає кооперативу можливості конкурувати з великими компаніями. Сьогодні він ще не виходить на експорт, але має для цього потужний потенціал», – відзначив Роман Корінець.

Експортні можливості кооперативів доповідач висвітлив на прикладі латвійського Latraps, об’єднання фермерських господарств, яке сьогодні контролює половину ринку зерна в країні, в тому числі й експорту.

«З такими об’єднаннями трейдери говорять на рівних», – розповів  економіст.

На думку Романа Корінця, законодавча база щодо кооперативів сьогодні справді недосконала і потребує доопрацювання, оскільки існують розбіжності між Законом України «Про сільськогосподарську кооперацію» і Податковим кодексом України.

За його словами, зареєстровані в Раді відповідні законопроекти свідчать про те, що депутати, на жаль, не розуміють сутності кооперації.

Учасники зібрання Клубу стратегічних партнерів розглянули реальні кейси фінансування членів кооперативу з використанням аграрних розписок, а також отримали чудову нагоду ознайомитися із зарубіжним досвідом на прикладі італійського плодоовочевого кооперативу Eurocirce.

Фото: Євген Борисовський, The Gate Agency,

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Матеріали по темі

Клуб Стратегічних Партнерів        24 лютого 2020 10:55

Технології вирощування картоплі: польський досвід

Клуб Стратегічних Партнерів        21 лютого 2020 11:29

Як зробити картоплярство високорентабельним бізнесом

Клуб Стратегічних Партнерів        21 січня 2020 13:30

Польські аграрії витрачають на ЗЗР картоплі $40 млн