Новини / Аналітика     19 жовтня 2017 14:40

Зірка полів


Новий комбайн New Holland CR9.80, пофарбований у фірмовий жовтий колір цієї марки, майже зливається з полем висохлої не скошеної кукурудзи в селі Сошників Київської області. Стартує двигун, і комбайн пливе кукурудзяним полем у бік горизонту, залишаючи метрів у 15 завширшки зжату смугу. Це перший рейс New Holland на українській землі й одночасно генеральна репетиція перед офіційною прем’єрою на листопадовій виставці Agritechnica в Ганновері.

«Ця машина поки що одна в Україні, — уточнює Віталій Висоцький, продакт-менеджер New Holland Agriculture в Україні та Молдові. — Комбайн зійшов із конвеєра в червні, і дилери вже можуть замовляти його, а з початку року ці комбайни надходитимуть клієнтам».

Компанії New Holland є чим похвалитися в Ганновері: СR9.80 ставить планку продуктивності й економічності для конкурентів. Інженери зробили все можливе, аби скошена маса якнайшвидше проходила через машину, не знижуючи ефективність обмолоту, зберігаючи якість і чистоту зерна та заощаджуючи паливо.

Під капот нової моделі із цікавістю заглядають фермери з Волинської області Володимир Карпюк і Сергій Самолюк. Влітку вони придбали свої перші комбайни, на яких красується логотип New Holland. Марка зацікавила їх насамперед кращим на ринку співвідношенням ціни та якості.

Жовто-синє село

Валентин Грішин, продакт-менеджер компанії «Полетехніка», називає дилерський центр із продажу й обслуговування техніки, розташований поблизу Сошникова, селом New Holland. Новенькі корпуси центру пофарбовано в жовто-сині кольори цієї марки.

На зорі аграрної діяльності, коли «Полетехніка» ще не думала про продажі комбайнів і сівалок, її першим придбанням став трактор New Holland. Це була епоха 1990-х, коли практично всі українські аграрії працювали на техніці МТЗ і ХТЗ. Аби напівзруйновані бідні господарства пересадити на імпортну техніку, вона мала коштувати адекватних грошей. Тому треба було знайти золоту середину — хорошої якості й не дуже дорогу. На цю роль найкращим був New Holland. «Причому ми обирали з марок, які й сьогодні вважаються топовими», — уточнює менеджер «Полетехніка».

За ті 12 років, які компанія реалізує агротехніку, у її портфоліо змінилося багато брендів, але вірними вони залишилися лише New Holland. Сьогодні в «Полетехніки» сукупно 50 000 гектарів землі, три побудованих і два будуються торгово-сервісних комплекси.

Завдяки симбіозу виробництва й продажів «Полетехніка» на ринку має вигляд максимально результативної. «Ми знаємо, який безпосередньо трактор, комбайн чи посівний комплекс кращий для нашого клієнта, і навіть конкретну модель можемо рекомендувати, — пояснює Грішин. — Купуючи за нашими рекомендаціями, людина максимально швидко окупить свої витрати».

Результати роботи техніки, яку «Полетехніка» продає і сама користується у своєму виробництві, демонструє Юрій Олійник, директор господарства «Агрофірма Сошників Плюс», що входить у компанію. «Ми не очікували такої врожайності в посушливий рік, — розповідає він. — Коли ми дивилися на кукурудзу з дрона, то виходило, що там нічого немає (не вродило — ред.). А коли туди зайшов комбайн New Holland, то 80–110 центнерів із гектара кукурудза показала. Ми на таке навіть не розраховували».

Приємно здивував Олійника і трактор New Holland на 390 к.с., який один обробляв 4000 га: удень сіяв — вночі культивував. Напрацювавши 9000 мотогодин, машина вирушила у сервісний центр «Полетехніки» лише для планового ремонту коробки передач. «А він був як новенький», — резюмує Олійник.

Машина рекордів

Віталій Висоцький, продакт-менеджер New Holland Agriculture в Україні та Молдові, піднімає широкий капот CR9.80 і відразу звертає увагу: нутро машини пофарбовано в жовтий колір на відміну від чорного колишніх моделей. На такій рамі дуже чітко видно всі робочі органи — шківи, гідравлічні блоки. Творці нового комбайна створюють операторам цієї техніки максимальний комфорт не лише для огляду. Наприклад, кут зрізу жатки щодо землі — від мінус 6 до плюс 6 градусів можна змінювати дистанційно з кабіни. Ця опція заощаджує багато часу в налаштуванні комбайна в полі.

Важливі будь-які дрібниці, впевнені інженери New Holland. Вони змінили елементи конструкції похилої камери. Якщо раніше її середні планки кріпилися разом із бічними, і це істотно зменшувало ресурс ланцюгів, то тепер їх установлено на однаковій відстані одна від одної. Це зберігає від пошкоджень ланцюги й зменшує кількість пошкодженого зерна на 1%.

Комбайн оснащено системою DFR, яка встановлена між похилою камерою і роторами, — вона працює як уловлювач каміння й згладжує потік маси від похилої камери на ротори та розвантажує ці вузли без витрати додаткової потужності двигуна та з найменшим пошкодженням зерна. Це вже третє покоління DFR, що з’явилося на комбайнах New Holland у 2013 році.

Систему обмолоту Twin Rotor компанія використовує й того довше — вже 40 років, постійно удосконалюючи. Її особливість — два ротори, які обертаються назустріч один одному. Нове втілення системи — Twin Pitch Plus. Обсяг між трубою ротора та його кришками збільшився на 28%. Це значно поліпшує продуктивність комбайна на пшениці та сої й заощаджує до 20 кВт потужності двигуна.

Ротори стали продуктивнішими, тому 12-рядна жатка для цього комбайна вже мала — йому потрібна 16-рядна, щоб повністю завантажити нові ротори. «Часто клієнти кажуть про нові потужні комбайни: «У мене велика витрата палива», — розповідає Віталій Висоцький. — А коли починаєш розбиратися, виявляється, що комбайн працює лише на 50% потужності».

Завантажити систему обмолоту повністю можна, збільшивши швидкість комбайна, але тоді оператор постійно перебуває зосередженим, від чого він швидко втомлюється. У Європі для цього ставлять широкі жатки. До речі, CR9.80 має абсолютно нову керовану з кабіни систему розкидання полови, що працює за принципом вентилятора. Вона створює потужний потік повітря, й ширина розкидання досягає майже 14 м. Це дозволяє працювати із широкими жатками.

У базовій комплектації — датчики врожайності та вологості, які збирають інформацію для подальшого планування посівів й обприскування культур. А з додаткових опцій моделі — регулювання ребер на кришках роторів прямо з кабіни. Вона встановлює число обертів і час просування маси через ротори. Раніше ця настройка потребувала багато часу. За вологих умов бажано затримувати масу на роторах, щоб був якіснішим обмолот.

Вишенькою на великому жовтому торті є система телематики з передплатою на рік. Це онлайн-контроль комбайна за допомогою системи навігації. З офісу компанії можна спостерігати на моніторі, у якій точці поля находиться комбайн, із якою швидкістю рухається та яке навантаження на двигун.

Ракета з джойстиком

Купівля сільгосптехніки в корені відрізняється від будь-якої іншої, впевнений Грішин. «Ви купуєте автомобіль, щоб їздити, і вкладаєте в його обслуговування та заправку гроші, які не розраховуєте повернути, — міркує він. — Агротехніка — це депозит, і розмір відсотка залежить від її вибору. Якщо її обрано правильно, то відсоток високий, якщо ні, то вважайте, що банк, куди ви поклали депозит, луснув».

Банк «Полетехніка» постійно збільшується новими клієнтами, яким дають хороший відсоток. У 2017 році компанія продала понад 1500 одиниць, побивши рекорд реалізації серед дилерів імпортної техніки. Найбільшу динаміку «Полетехніка» продемонструвала по машинах New Holland: у 2016 році вона продала 298 комбайнів, тракторів і жаток цієї марки, поточного — 425.

Довірили свої вклади американській компанії й згадані вище Володимир Карпюк із Сергієм Самолюком. На двох вони купили цього літа парочку комбайнів CX8.80. Набридло орендувати чужі, пояснюють фермери цей крок. А орендувати доводилося машини в основному провідних марок.

«У нас в регіоні чомусь дуже поширені комбайни одного відомого німецького бренду, який просто раніше зайшов туди, — розповідає Карпюк. — Коли люди навколо чимось користуються, то ти теж схиляєшся до того, щоб узяти цю техніку».

Однак верх взяло не стадне почуття, а раціональний розрахунок. Різниці у якості у New Holland із дорожчою маркою фермер не виявив, та й витрата солярки там менша, тому переміг принцип ціна/якість.

«Тепер ми спокійні за свій урожай, — видихає Карпюк. — Важко працювати з орендованою технікою — залежиш від її власника. Буває, є погода для прибирання — та комбайна немає. А з New Holland ми самі собі господарі».

Сервіс, який надає «Полетехніка», волинських фермерів теж влаштовує: як тільки підходить час то — через день-два приїжджають фахівці. З цією компанією Карпюк і Самолюк працюють два роки — купували в них сівалку. Менеджери «Полетехніки» лояльні до клієнтів, кажуть вони, розуміють їх ситуацію, надають розстрочку. Тому наступну покупку — трактор на 320 к.с. — волинці планують здійснити там само. Найшвидше, це буде New Holland, передбачає Карпюк,  щоб уже дотримуватися однієї марки.

«Наші комбайнери, які раніше на новій техніці не їздили, кажуть, що відчувають себе в кабіні New Holland, як космонавти. Проте освоювати його легко, як іграшку, — розповідає Самолюк. — Якщо з джойстиком у дитинстві грав, то проблем не буде. Через два дні налаштувань і день навчання наші трактористи вже самі керували комбайном».