Новини / Логістика     18 лютого 2022 08:25

З 1 серпня в Україні почнуть діяти електронні товарно-транспортні накладні: що очікує аграріїв

Найбільша кількість питань щодо впровадження і використання е-ТТН виникає в аграрного бізнесу

Електронна товарно-транспортна накладна стане обов’язковою для вантажних перевезень уже з 1 серпня 2022 року. Перехід на електронні е-ТТН дозволяє миттєво погоджувати та підписувати з контрагентами документи на вантажоперевезення, унеможливлює втрату документів, як це буває з паперовими документами, та забезпечує прозорість бізнес-процесів.

Про це розповів в інтерв’ю AgroPolit заступник міністра аграрної політики та продовольства України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Тарас Дзьоба.

е-TTН, як і паперова ТТН, використовується виключно для перевезень всередині України та поширюється на всі види вантажних перевезень, зокрема на всі перевезення усіх категорій агротоварів. У цьому випадку не йдеться про експорт товарів і міжнародні перевезення, тобто е-ТТН при міжнародних перевезеннях не використовується

Дзьоба наголосив, що найбільша кількість питань щодо впровадження і використання е-ТТН виникає в аграрного бізнесу.

Підписуйтеся на LANDLORD у Facebook: тільки найголовніші новини

“Наразі все ще є проблеми із доступом до Інтернету в полях, щоб створювати, переглядати і підписувати документ електронним підписом. Додаткові складнощі можуть бути спричинені слабким рівнем цифрової грамотності працівників. Також у полі може бути складно визначити правильну вагу вантажу під час навантаження для заповнення накладної. Ми розраховуємо, що з 1 серпня, після повноцінного впровадження системи е-ТТН, вдасться знизити кількість порушень вагового контролю на дорогах в агросекторі”, – зазначив Дзьоба.

Він додав, що товарно-транспортні накладні стосуються трьох учасників: вантажовідправник, перевізник, вантажоодержувач.

Дзьоба наголосив, що перехід на електронну форму ТТН дозволить:

  • спростити процес оформлення вантажу,
  • зекономить час та ресурси,
  • мінімізує зловживання, зокрема корупційні,
  • матиме позитивний екологічний вплив.

Як підготувати водія до роботи з е-ТТН?

Дзьоба розповів, що водії, як і інші учасники вантажних перевезень, повинні мати кваліфіковані електронні підписи (КЕП). Але є можливість підписати документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису двом і більше представникам учасника. Наприклад, від імені вантажовідправника документ можуть підписати комірник, бухгалтер та директор.

Також може виникнути потреба у додатковому оснащенні водіїв гаджетами (наприклад, смартфонами) та проведенні інструктажів із заповнення е-ТТН та користування сервісом електронного документообігу загалом.

Підписуйтеся на LANDLORD у Telegram: тільки найголовніші новини

Заступник міністра аграрної політики також повідомив, що  для агрокейсів опрацьовується варіант, коли зазначатиметься приблизна вага (з допустимою похибкою у зазначеній вазі), але з вимогою: коли машина приїжджає на пункт прийняття, має бути зафіксована чітка вага.

Раніше Landlord повідомляв, що Болгарія збільшить кількість дозволів на вантажні автоперевезення для України.

Наталія Марченко

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також