Врожайність соняшнику на крапельному зрошенні учетверо вища, ніж на богарі – дослідження

Як показали результати дослідження, урожайність соняшнику на крапельному зрошені отримали на рівні 4,1 т/га і 1,05 т/га – в умовах без зрошення, передає AgroTimes.
Під час дослідження 70 га площі поля соняшнику було поділено на дві частини: 30 га – на крапельному зрошенні й 40 – на богарі. Застосовувалася однакова технологія вирощування. Попередник – озима пшениця. Густота посіву на зрошенні – 75 тис. шт./га, на богарі – 60 тис. шт./га.
Схема розміщення крапельної стрічки – поверхнева через 1,4 м (через ряд соняшнику). Фільтраційна станція – сітчастий фільтр, обладнання для фертигації – інжектор типу Venturi.
Укладання стрічки проводили одночасно з першою міжрядною обробкою. Основне внесення добрив – 150 кг/га нітроамофоски NPK15-15-15. Крім того, за період фертигації було внесено 100 кг/га аміачної селітри.
Cіяли у другій декаді квітня. За період вирощування за технологічною схемою захисту та підживлення застосовували гербіциди, інсектициди, мікродобрива для позакореневого підживлення, фунгіциди. Зрошувальна норма поливу (в умовах літньої посухи) становила 3000 м/га.
Потенційні можливості технологій крапельного зрошення досягаються насамперед шляхом оптимізації водного та поживного режимів ґрунту, дозволяють отримувати достатньо високі рівні врожайності за одночасної мінімізації питомих втрат на одиницю продукції, – мовиться у дослідженні.
Нагадаємо, виробництво олійних культур в Україні в сезоні 2023/24 планується збільшити приблизно на 3,5 мільйона тонн порівняно із попереднім сезоном. За інформацією асоціації “Укроліяпром“, врожай соняшнику зріс на 1,4 мільйона тонн, соєвих бобів – на 1,4 мільйона тонн, а насіння ріпаку – на 0,8 мільйона тонн.
На січень-лютий учасники ринку прогнозують пікові цінові показники на соняшникову олію.
Ціни попиту на українську соняшникову олію з доставкою в порти Чорного моря виросли на 20-40 $/т до 750 $/т DAP та в порти Дунаю – до 770-800 $/т DAP.
Процедура отримання експортних ліцензій, яка займає багато часу, спонукає продавців фокусуватися на продажу соняшнику на внутрішньому ринку.
Анна Лиса