Новини / Логістика     21 травня 2019 12:34

Вперше у світі: Кернел керуватиме логістикою зерна за допомогою штучного інтелекту

У новому сезоні логістична ланка компанії Кернел повністю переходить на координування роботи за допомогою штучного інтелекту. Імітаційна модель поставок у світі не нова, але в агробізнесі Кернел став першим, хто перевів усю логістику на інформаційні технології.

Про це повідомляє Delo.

Масштаби світового лідера з виробництва та експорту соняшникової олії привели агрохолдинг «Кернел» до необхідності координування діяльності за допомогою програмного забезпечення. Концепцію smart-логістики допомогла втілити в життя компанія Business Logic. За рік департамент логістики «Кернел» створив цифрову систему, яка пропонує оптимальні логістичні рішення.

Читайте: NASA проводить експеримент з вирощування рослин у космосі

Як працює імітаційна модель:

  • облікові програми акумулюють дані збирання врожаю,
  • вказуються варіанти вивезення на елеватори,
  • вноситься прогноз врожайності,
  • вираховуються дати дозрівання культур,
  • розраховується потрібна кількість вантажівок  і хоперів.

На основі аналізу цих даних система розробляє кілька логістичних сценаріїв, в яких вказує дату, поле і на який склад з нього краще везти зібраний урожай, скільки необхідно відвантажити зі складів, щоб прийняти весь урожай і максимізувати оборотність елеватора.

Ноу-хау в агросекторі

Система враховує всі можливі форс-мажорні обставини (погіршення погодних умов, поломка елеватора, затримки на залізниці тощо). Штучний інтелект повністю моделює ланцюжок транспортування врожаю, починаючи від поля і закінчуючи навантаженням у порту.

Інноваційна імітаційна модель була створена на основі програмного забезпечення AnyLogic. Вона дозволяє проаналізувати минулий і майбутній сезони, допущені помилки, врахувати зміни і скласти кілька варіантів руху зерна від поля до порту. Робота, на яку раніше треба було витрачати тижні, тепер виконується за півдня!

Тестування моделі завершено

На етапі тестування моделі, який тривав близько 6 місяців, команда департаменту логістики виявляла помилки і коригувала програму.

«У результаті отримали автоматизовану систему, яка самостійно пропонує різні альтернативи, а ось прийняття рішення командою лежить у площині обраної стратегії: мінімізація логістичних витрат, пріоритетність у прийманні власного зерна на елеваторах компанії, швидкість доставки зерна в порт тощо», – розповів директор з логістики «Кернел» Микола Мірошниченко.

Зараз компанія відпрацьовує тижневе планування. Складність у тому, що не завжди команда має в розпорядженні достатню кількість часу для впровадження рішення, запропонованого системою. Тому потрібен щоденний пошук варіантів перевезення врожаю з полів з максимальною оптимізацією логістичних витрат.

Наразі тестування моделі успішно завершено, і в новому сезоні компанія запускає її в роботу. У перспективі цифрову систему зможе використовувати не тільки департамент логістики, а й інші структурні підрозділи «Кернел» (фінансовий – для розрахунку витрат на наступний період, департамент зберігання – для складання планів заготівлі на елеваторах).

Landlord раніше повідомляв про те, що «Кернел» за $64 млн купив найпотужнішого після УЗ залізничного оператора – «Рейл Транзит Карго Україна» («РТК-Україна»).

Технології        15 серпня 2019 16:34

ІТ-рішення та високі зарплати зупинили крадіжки в Укрлендфармінг – Володимир Бабій

Застосування ІТ для аналізу та контролю підвищує прибутковість ведення агробізнесу і практично повністю зупиняє можливі крадіжки та неефективне використання техніки. Таку заяву зробив керівник департаменту впровадження інноваційних проектів УЛФ Володимир Бабій.

Про це повідомляє РБК-Україна.

Українські аграрії не лише розуміють необхідність впровадження інновацій для підвищення ефективності виробництва в умовах високої конкуренції на світових ринках, а й успішно розробляють і впроваджують унікальні технології.

Читайте: ДФС легалізувала 60 тисяч сільгосппідприємців

Так, агрохолдинг Укрлендфармінг активно впроваджує власні системи точного землеробства, обліку, контролю та аналізу на всіх етапах виробництва.

«Використовуючи системи телеметрії, ми аналізуємо витрати по конкретному полю і оцінюємо його прибутковість. На кожне поле у нас є докладна історія урожайності, ведеться повна технокарта поля – проведені роботи в розрізі періоду, агрегату та техніки. Ми маємо повне розуміння щодо насіння, мінеральних добрив та ЗЗР, які були внесені. Тобто ми консолідуємо всі якісні аналітичні показники», – розповів керівник департаменту впровадження інноваційних проектів Укрлендфармінг Володимир Бабій.

За його словами, власна система телеметрії компанії суттєво відрізняється від систем, які використовують конкуренти, суттєво більшим функціоналом і розширеними можливостями для аналізу:

«У нас це повна комплексна система передачі даних для аналізу. Сюди входить не тільки місцезнаходження, швидкість та використання пального. Ми отримуємо дистанційно дані з бортових комп’ютерів техніки: на яких обертах працює двигун, потужність двигуна в роботі, його температура, на якій передачі рухається трактор. Ми розуміємо, як експлуатується техніка, чи не «гробить» її працівник. І бачимо, чи якісно виконується робота».

Крім того, використання ІТ-систем і високий рівень зарплат практично повністю зупинили поширену ще з радянських часів практику крадіжок зерна та пального деякими працівниками на виробництві. За словами Володимира Бабія, наразі збір врожаю проходить у компанії спокійно, без інцидентів, адже компанія принципово не допускає до роботи крадіїв.

«Крадіжки якщо і трапляються, то це скоріше винятки, вони мінімальні. Чи ми побудували нову психологію, чи побороли оцю «специфіку» радянської епохи – красти все, що погано лежить? Я не беруся це стверджувати. Але те, що система контролю дисциплінує, – безперечно. З початку впровадження система відразу дала економію по паливно-мастильним матеріалам близько 30%. І зараз ця норма підтримується».

Landlord раніше повідомляв про те, як Укрлендфармінг вдосконалює системи телеметрії.

Поділися

Фінанси        03 серпня 2019 12:18

Кернел може залучити від ЄБРР кредит у розмірі $80 млн

Компанія Кернел має шанс залучити кошти в рамках синдикованого кредиту на фінансування оборотного капіталу.

Про це повідомляє InVenture.

Кредит від Європейського банку реконструкції та розвитку повинен допомогти компанії Кернел профінансувати оборотний капітал, що пов’язано із заготівлею, зберіганням, транспортуванням і реалізацією зерна на експорт.

Читайте: Українську пшеницю вперше відправили у Еквадор

За інформацією ЄБРР, наразі  проект – на стадії розгляду концепції, а рішення по ньому може бути прийнято 4 вересня 2019 року.

Як відзначили у банку, загальна вартість проекту становить $300 млн.

Landlord раніше повідомляв про те, що Кернел почав поставляти в Китай особливий вид олії.

Поділися

Логістика        01 серпня 2019 08:19

Кернел, Агропросперіс та інші потрапили під конвенції УЗ на перевезення зерна

УЗ обмежила відвантаження зернових у зерновозах власного й орендованого парку в напрямку морського порту Чорноморськ та Миколаївського морського порту, ввівши конвенції для низки компаній на період  з 31 липня до 3–4 серпня.

Про це повідомляє AgroPortal з посиланням на інформацію Укрзалізниці.

Так, з 31 липня до 3 серпня на портових станціях Чорноморськ і Чорноморськ-експорт введені конвенції на відвантаження зернових для ТОВ Трансбалктермінал, Кернел-Трейд та Інерко Трейд С.А.

Читайте: Українські аграрії можуть втратити частину врожаю через транспортний колапс – Олександр Криворучко

Тимчасові обмеження введені для відправлення зернових на станції Жовтнева і Жовтнева-Експорт. З 31 липня до 3 серпня заборонено відправляти зерно компанії Аскет Шиппінг, з 31 липня до 4 серпня – ТОВ МСП Ніка-Тера, ТОВ Українська зерноторгова компанія, Orsett Tradin, Кернел-Трейд, Агропросперіс, Sierents Global Merchants, ТОВ Луї Дрейфус Компані Україна, CHS, Oskondi Ventures Limited, GrainCorp та Ілта агрібізнес.

Landlord раніше повідомляв про те, що останнім часом Укрзалізниця максимально обмежила доступ до залізничної інфраструктури представникам малого та середнього аграрного бізнесу. Валерій Ткачов апелює до АМКУ.

Поділися

Логістика        31 липня 2019 08:22

Українські аграрії можуть втратити частину врожаю через транспортний колапс – Олександр Криворучко

Якщо вчасно не вжити заходів, то в Україні може виникнути транспортний колапс, який призведе до втрати рекордного врожаю зернових. Таку заяву зробив голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко.

Про це повідомляє АПК-Информ.

За словами Олександра Криворучка, логістичні проблеми аграріїв, крім браку локомотивів, посилюються тим, що в серпні-вересні ведуться масштабні ремонтні роботи на автодорогах, тому перекласти перевезення певної частки вантажів на автотранспорт не вдасться.

Експерт наголосив, що вирішенням питання транспортування зерна Укрзалізниця повинна опікуватися вже сьогодні, інакше можливість вивести зерно в повному обсязі може бути втрачено.

Читайте: Українські аграрії зібрали ранні зернові на 80% площ – 8 млн га

Голова Асоціації власників вагонів вважає що Мінінфраструктури та УЗ повинні на особливо складний період створити так званий штаб, який  координуватиме перевезення:  розставлятиме пріоритети та формуватиме плани відвантаження, орієнтуючись на національні інтереси.

Landlord раніше повідомляв про те, що Укрзалізниця прийняла рішення про надання 20% знижки на перевезення зернових вантажів, які транспортуються із залізничних станцій України на експорт через Маріупольський морський торговельний порт. Пільговий тариф діятиме з 1 вересня до 31 грудня 2019 р.

Поділися

Рослинництво        29 липня 2019 14:21

Затверджено єдині норми природних втрат зерна при зберіганні

В Україні затверджено норми природних втрат зерна та продуктів його переробки при зберіганні на складах і переробних підприємствах, а також порядок розрахунку цих норм. Документ забезпечуватиме ведення коректного обліку та формування операцій із зерном.

Про це повідомляє на своєму сайті Держпродспоживслужба.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 12 червня 2019 року № 316 встановлені Норми природних втрат зерна та продуктів його переробки при зберіганні на зернових складах та зернопереробних підприємствах, а також Порядок розрахунку норм природних втрат зерна та продуктів його переробки при зберіганні на зернових складах та зернопереробних підприємствах.

Читайте: АМКУ може покарати ритейлерів: інформацію збирають серед виробників продуктів

Документ, зареєстрований у Мінюсті 5 липня і затверджений, визначає єдині норми та правила для відображення в кількісно-якісному обліку зерна і продуктів його переробки, списання норм природних втрат.

У відомстві наголошують, що Податковий кодекс України не передбачає самостійного визначення господарствами норм природних втрат зерна. Тому затвердження норм дозволить без затрат працювати зерновим складам і зернопереробним підприємствам на базі бухгалтерських програм та встановлених інформаційно-аналітичних сервісів.

Landlord раніше повідомляв про те, на що звернути увагу агровиробникам у зв’язку з введенням нового стандарту на пшеницю.

Поділися
Показати ще