Логістичні ланцюжки в рф перебували в складному стані й до початку війни в Україні, а з кінця лютого ситуація різко погіршилася. Європейський напрямок паралізовано як санкціями, так і нерозумінням їх структури та застосування постачальниками та транспортними компаніями, які часто відмовляються взаємодіяти з цілими групами вантажів. Про це пише ЦТС із посиланням на “Комерсант”.
Логістика в рф і до повномасштабного нападу мала низку недоліків: надвисокі ставки фрахту, пробки на залізницях, затори на автомобільних пунктах пропуску спостерігалися весь 2021 рік та початок 2022 року. Але з кінця лютого ситуація різко посилилася.
“До початку війни, розв’язаної рф в Україні, проблема була тільки з кількістю обладнання та транспорту. Зараз, зважаючи на санкції, ситуація змінилася — обладнання та транспорту вистачає, але гостро не вистачає вантажів з Європи у рф, при цьому експорту дуже багато”, – зазначив засновник “VIG Транс” Ігор Ребельський.
Більшість логістичних маршрутів, раніше задіяних на постачання товарів росію, зараз або повністю заблоковані, або функціонують на високому ступені напруги.
Черги на кордонах зберігаються. Терміни постачання затягуються через часткове закриття європейського напряму для імпорту та експорту. За старими контрактами зобов’язання виконуються, але із застосуванням додаткових заходів митного контролю як з одного боку, і з іншого. З новими контрактами складніше, їх найближчим часом не укладатимуть безпосередньо з російськими постачальниками.
Читайте також: Для світу важливо розблокувати порт в Одесі – президент Польщі
Зазначається, що за морськими доставками ситуація з портами та лініями дуже складна і змінюється кілька разів на день.
На початку березня кількість суден, які заходили до російських портів, знизилася майже на 40%. Санкції ЄС та США призвели до того, що також з’явилися затримки у морських перевезеннях по всій Європі.
Експерти вважають, що пряма доставка залізницею з Китаю зараз стане одним із найбільш затребуваних варіантів і це призведе до погіршення проблем на станціях призначення в московському регіоні. Водночас зберігається проблема з обмеженістю пропускної спроможності залізничної інфраструктури, зокрема на підходах до портів та на прикордонних переходах.
Нагадаємо, держсекретар США Ентоні Блінкен звинуватив рф в початку продовольчої війни і закликав москву припинити блокаду українських портів.
Водночас російська блокада українських портів спричиняє підвищення цін на продукти.
Також стало відомо, що Україна здатна самостійно розблокувати Чорне море, проте нам необхідна західна зброя. Про це повідомив радник глави Офісу президента Михайло Подоляк
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!