Укрзалізниця планує поетапне підвищення вантажних тарифів у 2026 році — Лещенко
Резерви компанії вичерпані, збиток за дев’ять місяців перевищив 7 млрд грн.

Укрзалізниця у 2025 році зазнала значних фінансових втрат і планує з 2026 року поступово підвищити тарифи на вантажні перевезення. Про це повідомив заступник голови наглядової ради компанії Сергій Лещенко під час виступу у Верховній Раді, передає Landlord.
«Внутрішні резерви Укрзалізниці для компенсації пасажирських перевезень вичерпані. Або ми почнемо діяти, або втратимо компанію», — зазначив він.
За його словами, чистий збиток УЗ за перші дев’ять місяців 2025 року становив близько 7,2 млрд грн. Традиційна модель, коли збитки від пасажирських перевезень покривалися за рахунок вантажних, більше не працює через наслідки повномасштабної війни.
Лещенко наголосив, що через бойові дії компанія втратила значну частину промислових вантажів, зокрема з Донеччини, де зупинилася остання шахта «Білозерська» та низка гірничо-збагачувальних комбінатів.
Для стабілізації фінансів Укрзалізниця розглядає три основні кроки:
- внутрішню оптимізацію, зокрема продаж металобрухту (очікуваний дохід — близько 10 млрд грн);
- отримання 16 млрд грн державного фінансування для компенсації збитків від пасажирських перевезень;
- поетапну індексацію вантажних тарифів — на 27,5% з 1 січня 2026 року та ще на 11% з 1 липня. За оцінками компанії, це може принести близько 22 млрд грн додаткових доходів.
Крім того, УЗ планує переглянути динамічне ціноутворення на пасажирські квитки у вагонах класу СВ та першому класі поїздів «Інтерсіті».
Лещенко окремо підкреслив, що фінансування збиткових напрямів не вплине на виконання президентської програми «УЗ-3000», яка передбачає безоплатні перевезення для певних категорій пасажирів.
«Залізниця має ресурс для виділення 200–250 тисяч місць у непікові періоди без шкоди для роботи компанії», — додав він.



