Українські інвестори готові профінансувати проєкт будівництва широкої залізничної колії з України до портів у польському Гданську та литовській Клайпеді, що полегшить доставку українського зерна та дасть можливість заробляти на транзиті, розповів міністр аграрної політики та продовольства Микола Сольський, передає Інтерфакс-Україна.
Якщо збудують широкий шлях від кордону з Україною до Гданська, українські компанії гарантуватимуть відповідні масштаби перевезень цим маршрутом протягом десяти років у майбутньому.
Скажу більше: Польща зможе будувати на своєму узбережжі заводи з переробки українського зерна та експортувати готову продукцію, на чому, звичайно, зароблятиме більше, – зазначив Сольський.
Очільник Мінагрополітики зауважив, що вагонів для перевезення зерна в Україні в рази більше, ніж у Європі. Тому замість того, щоб інвестувати у вагони на вузьку колію європейського стандарту, доцільніше побудувати шлях 1520 мм від українського кордону до польського узбережжя.
Сольський також повідомив, що в Україні є інвестори, котрі готові профінансувати такий інфраструктурний проект.
Питання, яке має бути вирішене, – це ухвалення польським парламентом спрощеної процедури такого інвестування. Такий спрощений порядок уже ухвалено в Польщі, наприклад, у випадку з будівництвом нафтопорту або газового терміналу. Я знаю, що ця пропозиція була проаналізована. Однак, ймовірно, краще спитати про долю проекту у польських джерел, – додав міністр.
У Чернівецькій області планують розбудувати митну інфраструктуру, зокрема пункти пропуску через українсько-румунський кордон, а також з’єднати Буковину та Румунію залізничним сполученням завдяки євроколії, повідомив голова Чернівецької обласної військової адміністрації Руслан Запаранюк після зустрічі з послом Румунії в Україні Александру Віктором Мікулою, з президентом Сучавської повітової ради Георге Флутуром та надзвичайним і повноважним послом Сполучених Штатів Америки в Румунії Кетлін Енн Кавалек.
Буковина вже підготувала проєктну пропозицію щодо будівництва найбільшого пункту пропуску для великовагового транспорту в селі Біла Криниця на кордоні з Румунією, що дозволить інтегрувати Чернівецьку область в міжнародні транспортно-логістичні системи.
Запаранюк зазначив, що ще одним стратегічним проєктом для області є розвиток залізниці ‒ продовження колії європейського зразка, яка заходить на територію області. Це дозволить з’єднати Чернівці та Сучаву ще одним видом сполучення.
Чернівецька область ініціює питання щодо відкриття нових пунктів перетину кордону. Під час зустрічі на кордоні міжнародним партнерам представили результати завершення реконструкції по обидва боки кордону МАПП “Порубне ‒ Сірет”, що значно підсилює транзитні можливості області.
Загалом мовилося про подальші кроки із розбудови митної інфраструктури – пунктів пропуску через українсько-румунський кордон, а також проведення спільних заходів.
Презентувати генеральний план розбудови інфраструктури кордону плануємо у квітні. Окрім того, наприкінці березня проведемо спільний семінар з питань кібербезпеки. Тема захисту інформації та кібертехнологій – актуальна, особливо у час воєнного стану. Маємо виявляти ризики і мати ефективні інструменти протидії та попередження кіберзлочинів, – наголосив Запаранюк.
Будівництво залізничної ділянки Мостиська-Скнилів, що простягнеться від державного кордону з Польщею до Львова, планується розпочати цього року. Інформацію про це надав віцепрем’єр-міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков під час форуму.
Будівництво першої великої ділянки європейської колії, Мостиська-Скнилів. Ми з’єднаємо нашу залізницю з європейською мережею. Це перший проєкт, ми будуватимемо його вже цього року разом із європейськими партнерами та донорами, – сказав Кубраков.
Також у планах на поточний рік – відкриття кількох пунктів пропуску для автотранспорту на кордоні з Молдовою, Румунією, Угорщиною та Польщею. Паралельно триває модернізація 23 існуючих пунктів пропуску, зусиллями Агентства з відновлення.
Одна з важливих задач для збільшення експортної спроможності – модернізація та заміна колій, у разі необхідності – побудова нових. Підписання меморандуму з USAID матиме відчутний вплив на відновлення української економіки та сприятиме євроінтеграційним процесам загалом. Також важливо, що ця колія використовуватиметься не тільки для вантажних, але й для пасажирських перевезень у напрямку країн ЄС, – прокоментував віцепрем’єр-міністр із відновлення України – міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков.
Зокрема, на ділянці від Мостиська до Львова планується побудувати європейську залізничну колію стандарту ширини 1435 мм.
Починаючи з масштабного вторгнення Росії в Україну у 2022 році, USAID надавала допомогу уряду України на суму понад $21,7 млрд, що робить її одним з найбільших двосторонніх донорів країни. Ці кошти використовувалися для реалізації заходів у сферах розвитку економіки, демократії та врядування, програм охорони здоров’я, а також для надання гуманітарної допомоги.
Нагадаємо, Сухий порт для перевантаження аграрної продукції та контейнерів у вагони, які здатні транспортувати товари вузькою євроколією, мають намір побудувати у Волинській області, зазначив один зі співзасновників групи компаній “Ковельсільмаш” Ілля Кошкін виданню “Вісті Ковельщини”. Транспортування планують здійснювати не тільки з України в Європу, а й у перспективі відкрити шлях з Китаю у Західну Європу
Kernel Holding S.A. не буде виплачувати дивіденди за 2023 фінансовий рік, що закінчився 30 червня 2023 року. Відповідне рішення було ухвалено під час зборів акціонерів.
Приблизно половина зернових культур в Україні експортується через неофіційні канали, уникаючи сплати податків.
У Львові триває будівництво сміттєпереробного заводу. На початку втілення проєкту його вартість мала становити 35 мільйонів євро, про це під час брифінгу розповів міський голова Андрій Садовий. Сміттєпереробний завод, який будують у Львові, є механіко-біологічним комплексом.
За право власності на актив у Львові боролися 9 учасників, а фінальна вартість триповерхової будівлі площею понад 1300 м² зросла у 7,2 раза. Зі стартових — 11,77 млн гривень до переможних — 85 млн гривень, разом з ПДВ 102 млн гривень, інформує пресслужба ФДМУ. Переможцем торгів став колишній орендар, який використовував приміщення як офісне починаючи з 2018 року
Бюро економічної безпеки заявило, що викрило львівський холдинг, до складу якого входять 60 ресторанів та торгових точок, на ухиленні від податків на 50 млн. У БЕБ не вказали його назви, але співзасновник холдингу !FEST Юрій Назарук писав про обшуки і, що досі не було запитів або звернень від правоохоронців. За даними БЕБ, близько 2 тисяч співробітників отримують частину заробітної плати офіційно, а іншу “у конвертах”. Зазначено, що працівники під час працевлаштування оформлювали до картки для виплат дублікат, який передавали до відділу кадрів, аби отримати неофіційні виплати.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!