У селі Горонда Мукачівської громади побудують сухий порт. Такий мультимодальний логістичний центр має допомогти українській економіці збільшити експорт і відкриє нові можливості для місцевих фермерів.
Про це повідомляє “Бізнес.Район“.
Відзначається, що підприємство зведуть на базі вузькоколійки європейського зразка. Сухий порт, який буде проходити залізницею, зв’яже Україну з італійськими містами, а звідти вітчизняна продукція потраплятиме і в інші країни світу.
“Ми шукали якусь логістичну платформу з географічно зручним розташуванням, аби обов’язково була присутня широка та вузька колії. У нас на Закарпатті вузькі колії є у Чопі, Мукачеві та станції Батьово і Страбичово. Усюди, окрім Страбичівської, вже працював приватний бізнес. Тому ми вирішили відновити нашу вузькоколійку. Йдеться про пусті території, що заросли чагарником”, — зазначає голова Горондівської громади Іван Туряниця.
Під будівництво сухого порту в громаді планують виділити понад 40 га землі.
Цей проєкт має стати регіональним хабом, який надаватиме інтермодальну логістику та можливість зберігання зерна, рослинної олії та контейнерів.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Завдяки перевантажувальним можливостям із широкої колії (1520 мм) на вузьку (1435 мм), а також складським приміщенням і контейнерним рішенням проєкт покращить потік українського зерна та соняшникової олії до Європейського Союзу.
Термінал буде зосереджений на контейнерній логістиці для максимальної інтеграції в логістичну культуру Європи. Це значно знизить вартість самої логістики.
Читайте також: Термін окупності сухого порту на кордоні з Польщею становить п’ять років – дослідження KSE
Термінал має доступ до трьох вузькоколійних залізниць — Словаччини, Угорщини та Румунії. Це дозволяє йому диверсифікувати свої логістичні маршрути з виходом до Італії, 930 км до міста Трієст.
Міністр економіки Італії Адольфо Урсо об’єднав навколо цього проєкту італійські бізнес-кола, де залучені й залізниця, і власники італійських портів у Венеції, Вероні, Трієсті. Міністр запропонував їм долучитися та стати одними із засновників цього терміналу. Така співпраця цікава і для італійської сторони, адже вони закуповують в Україні багато пшениці, зокрема твердих сортів, кукурудзи, ріпаку. Інвестуючи у схожі проєкти, італійці зможуть знайти вигідні позиції й для себе.
Нагадаємо, Волинська область готується до прийому аграрної продукції з інших регіонів, її зберігання та транспортування до країн Європи. Для збільшення масштабів експорту в регіоні будується сухий порт.
Перевалочний комплекс Дунайського пароплавства збільшує обсяги завантаження зернових. Перед комплексом на вихідних налічувалося майже дві сотні зерновозів з кукурудзою, майже півсотні з соєю.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!