“Нібулон” готовий розміновувати землі пайовиків на Миколаївщині

Фахівці відділу розмінування “Нібулону” успішно пройшли сертифікацію за напрямом “Розмінування з використанням машин та механізмів” від Центру протимінної діяльності Міністерства оборони.
Як зазначається у повідомленні агрокомпанії, наявність такого сертифіката дає її саперам можливість використовувати машини з розмінування, зокрема GCS-200, у процесі очищення українських земель від вибухонебезпечних предметів.
У розпорядженні підрозділу вже є дві машини дистанційного керування GCS-200, що дає змогу повертати в економіку країни до 20 тисяч квадратних метрів української землі щодня. До кінця поточного року парк машин розмінування “Нібулону” має збільшитися вдвічі – до чотирьох GCS-200.
Як зазначив директор із взаємодії з органами влади “Нібулону” Михайло Різак, зараз команда демайнерів компанії має вичерпний набір компетенцій та може надавати послуги з розмінування за собівартістю всім зацікавленим сторонам, однак агровиробники не мають змоги самостійно їх оплачувати.
Читайте також: “Нібулон” впроваджує енергомоніторинг роботи елеваторів
У “Нібулоні” нарікають на те, що механізм, запроваджений урядом щодо компенсації 80% вартості послуг з розмінування, виявився економічно необґрунтованим, оскільки реально малі та середні агровиробники потребують компенсації всіх 100% вартості.
Читайте також: Нібулон отримав від USAID три генератори для своїх елеваторів
Відповідно, господарствам вигідніше відмовитися від замінованої землі, ніж нести витрати на розмінування та збитки внаслідок падіння врожайності після введення земель в обіг.
“Ми провели перемовини більш ніж з 50 пайовиками та господарствами в Миколаївській області. За результатами було сформовано банк з 26 тисяч га землі, де власники готові до співпраці з “Нібулоном” у разі прямого фінансування послуг. Це землі різної власності – як державні, так і ті, що є у власності громади або сільських мешканців”, – кажуть у компанії.
Там розраховують, що розмінування цих земель дасть змогу отримати врожай у розмірі понад 1 мільйон тонн пшениці, спрямувавши його на подолання проблеми голоду у світі.
“Розраховуємо на допомогу донорів, адже, фінансуючи розмінування, вони не тільки допомагають нужденним країнам, але й сприяють формуванню цивілізованого ринку комерційних послуг із розмінування в Україні та формують новий ринок кредитування малих та середніх агровиробників щодо відновлення родючості земель та функціонування ринку землі”, – зазначає Різак.
Нагадаємо, що перший сертифікат – на нетехнічне обстеження територій – було отримано “Нібулоном” наприкінці квітня 2023 року. Тією ж весною завдяки цьому вдалося засіяти понад 1 тисячу га поверненої в економіку землі у південних областях.
Читайте також: НІБУЛОН планує покращити захист сільгоспкультур
Наразі “Нібулон” став першою агрокомпанією-оператором гуманітарного розмінування, яка вже має всі п’ять ключових сертифікатів з гуманітарного розмінування, власний автопарк розмінувальної техніки та вже повернула в обіг понад 5 тисяч га землі.
Раніше ми повідомляли, що НІБУЛОН міняє технологію виробництва та структуру посівних площ. Відтепер у межах одного кластера вирощують одну-дві культури (іноді використовують третю як страхову), а не чотири-п’ять на кожній маленькій філії, як раніше. Відтепер у межах одного кластера вирощують одну-дві культури (іноді використовують третю як страхову), а не чотири-п’ять на кожній маленькій філії, як раніше, розповів директор з агровиробництва “НІБУЛОН” Олег Веселов.
“НІБУЛОН” передислокував частину свого флоту з Миколаєва на Дунай. Плавзасоби розбирали і транспортували суходолом на великих автотягачах. Збирали плавзасоби на новій філії “Бессарабська”. У компанії повідомляли, що так вдалося перевезти чотири буксири, а також дві вантажно-розвантажувальні машини. Але більша частина флоту компанії все одно залишається у Миколаївському порту.
Флот компанії до повномасштабної війни налічував 85 одиниць плавзасобів. На початку війни “НІБУЛОН” втратив три буксири і п’ять одиниць несамохідного флоту. На початку вторгнення компанія надала свої баржі, щоб заблокувати можливий підхід ворога до Миколаєва водним шляхом.
Проєкт USAID “Економічна підтримка України” закупив 50 сучасних вагонів-хоперів для потреб “Нібулон”. Вагони виготовлятимуть на львівському заводі “Карпати”.
Валерія Пепеля