
Про це повідомляє НВ Бізнес.
Свою думку з приводу перспектив транспортування зернових вантажів в Україні висловив Голова логістичного напрямку ГО Бізнес-Варта, член Експертної ради при Мінінфраструктури Валерій Ткачов.
Залізничний транспорт
Експерт відзначає що на ринку залізничних перевезень зерна доступ до інфраструктури представників малого та середнього бізнесу значно обмежиться.
Читайте: Кернел, МХП, Нібулон у ТОП-15 найбільших холдингів України
Унаслідок оптимізації Укрзалізницею власної залізничної інфраструктури (закриття МЗС, повна маршрутизація відправок зерна), зернові вантажі концентруються в руках великих компаній, які мають свою інфраструктуру. Тож на залізниці триватиме монополізація ринку перевезень зерна.
Автомобільний транспорт
Перевезення зерна автомобільним транспортом залишатиметься ринком з високою конкуренцією і слабкою організацією. Падіння рентабельності аграрного виробництва і наявність тіньового ринку стримує зростання тарифів на автоперевезення та інвестиції в автомобільну логістику.
Позитивним моментом Валерій Ткачов вважає впровадження цифрових технологій (діджиталізацію) в систему автоперевезень зернових вантажів. Серед сучасних рішень та інструментів в автомобільній логістиці експерт називає програми Jit і Zernovoz.
Річковий транспорт
За словами Валерія Ткачова, «на річковому транспорті збережеться олігополія», оскільки в Україні перевезенням зерна річкою займається лише 6–8 компаній. Через малу кількість операторів річкового флоту ринок транспортування зернових вантажів річками залишається низько конкурентним.
При цьому експерт відзначає, що в Україні існує значний потенціал для зростання річкових перевезень зерна.
Landlord раніше повідомляв про те, що Укрзалізницю розділять на три компанії до кінця 2021 року.