Про це розповів генеральний директор компанії «Кернел» Євген Осипов на конференції «Бізнес-моделі у AgriFood», яка проходила в Kyiv-Mohyla Business School [kmbs]14 листопада.
Євген Осипов відзначив, що коли 4–5 років тому «Кернел» взяв у обробіток великий земельний банк, то відразу зіштовхнувся з кількома проблемами – управління, планування, контролю. Вирішити це все комплексно агрохолдингу допомогла діджиталізація, а саме технологія Big Data.
«Почавши діджиталізувати процес, ми зрозуміли, що Big Data – це колосальний ресурс, який можна використовувати, щоб підвищити свою ефективність», – підкреслив Євген Осипов.
Ефективне планування
Як приклад гендиректор навів планування сівозміни. За його словами, кількість даних, які треба проаналізувати для прийняття рішення (характеристики ґрунтів, культури, ЗЗР, добрива та інші особливості вирощування), настільки велика, що для людини, агронома, – це дуже складне завдання, і ефективно все врахувати без технологій неможливо.
Читайте: Як діджиталізація спричинила мільйонну революцію в агро: про що говорили на Context Talks
Тому компанія довірила цей процес цифровим технологіям і в результаті дійшла висновку, що на своїх землях вони можуть застосовувати сівозміну 2–4 культур:
«Дві ідеально, три, максимум чотири. Більше точно бути не повинно. І це дуже спрощує процес».
За словами Євгена Осипова, це той приклад, коли бажання автоматизувати виробництво привело до зміни підходу до бізнесу як такого.
Зменшення витрат
Щоб виробити продукцію, фермер має використати три ресурси: земля, робоча сила і капітал. Євген Осипов звернув увагу на раціональність застосування капіталу, за який аграрій купує технічні ресурси.
Виробники основних ресурсів дуже концентровані – пояснює керівник. І купуючи засоби виробництва, фермери звертаються до обмеженої кількості брендів – виробників техніки, насіння, ЗЗР, добрив. Тобто аграрій, коли купує технічні ресурси, він купує бренд.
«У кожну ціну виробники основних технічних ресурсів закладають додаткову вартість бренду. І їхня норма прибутку непорівнянна з фермерською – вона набагато вища (за звітами прибуток компаній-виробників становить 30–40% від суми реалізації», – відзначив Євген Осипов.
Фермер, не маючи достатнього обсягу даних, не може реально оцінити, скільки він переплачує за бренд. І саме Big Data дає можливість зрозуміти реальну вартість продукту й уникнути переплати за вартість бренду.
Landlord раніше повідомляв про те, що компанія «Кернел» започаткувала онлайн-платформу Open Agribusiness, яка відкриває потужні перспективи для фермерів.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!