У вересні 2024 року АТ “Укрзалізниця” планує презентувати 18 нових контейнерних маршрутів, які стосуватимуться перевезень з України в напрямку країн Європи.
Про це повідомив голова правління АТ “Укрзалізниця” Євген Лященко, пише Rail.insider.
“Мультимодальний бізнес — наш основний напрямок. Йдеться про реконструкцію та розвиток терміналів по всій Україні. Зараз будуємо потужну сітку контейнерних терміналів. Будуть нові маршрути крос європейські, які дозолять і європейським і українським клієнтам ефективно працювати”, – зауважив Лященко.
Він пояснив, що це буде по суті як єдиний квиток: єдиний тариф і зрозумілий підхід з погляду і швидкостей і ціни
Лященко також нагадав, що наразі “Укрзалізниця” вже запустила контейнерні поїзди, які перевозять не тільки сировину, таку як вугілля, зерно, руду, а й товари масового споживання з додатковою вартістю (так звані fast moving consumer goods).
Контейнеризація вантажопотоків
Як повідомляє Центр транспортних стратегій, обсяги перевезень вантажів у контейнерах в 2023 році виявилися на 34% більшими, ніж в 2022 році, коли було транспортовано лише 150 тис. TEU. Перед тим, в 2021 році, УЗ перевезла 279,8 тис. TEU.
За номенклатурою товарів найбільше в контейнерах в 2023 році було перевезено зерна – 49% та чорних металів – 17%. За ними йдуть макуха – 14%, та олія – 10%.
Експортні перевезення вантажів в контейнерах в 2023 році склали 124 946 TEU, імпортні – 37 083 TEU, внутрішні – 38 387 TEU, транзитні – 844 TEU.
Як наголосили в “Укрзалізниці” в коментарі ЦТС, мова йде саме про контейнери з вантажами. Тоді як в попередні роки УЗ звітувала про контейнерні перевезення, враховуючи і транспортування порожніх контейнерів.
Нагадаємо, упродовж першого кварталу 2024 року “Укрзалізниця” перевезла 44,69 мільйона тонн вантажів, що є на 28,7% більше, ніж минулого року. Про це заявив Валерій Ткачов, заступник директора департаменту комерційної роботи компанії.
За цей період загальний обсяг перевезень склав 44,69 мільйона тонн, що становить зростання на 28,7% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Це найвищий показник за квартал протягом війни, за словами Ткачова.
Протягом першого кварталу 2024 року залізницею було перевезено 23,39 мільйона тонн вантажів в експортному напрямку, що на 50,6% більше, ніж у перший квартал 2023 року. Це також рекордний обсяг експортних перевезень за квартал протягом війни.
Ткачов пояснив, що значний ріст експортних перевезень обумовлений ефективною діяльністю українського експортного коридору через порти Великої Одеси, а також відновленням економіки України в цілому.
Читайте також: Укрзалізниця впровадила єдине цифрове вікно для вантажних перевезень
Стосовно складу експортних перевезень за березень 2024 року, перше місце займає залізна та марганцева руда з обсягом 3,58 мільйона тонн (44% від загального обсягу рудних вантажів у експортних перевезеннях). На другому місці знаходяться зернові вантажі з обсягом 3,24 мільйона тонн (39,9% частка в експортних перевезеннях), а на третьому – чорні метали з обсягом 0,37 мільйона тонн (4,5% частка в експортних перевезеннях).
Нагадаємо, акціонерне товариство “Укрзалізниця” розраховує збудувати 120 вагонів-зерновозів цього року для використання внутрішньо в країні та на міжнародних залізничних мережах.
Раніше стало відомо, що АТ “Укрзалізниця” частково переглянуло умови проведення аукціонів з використання вагонів-зерновозів (ЗРВ), збільшивши їхню кількість 300 на добу. Крім того, у компанії заявили, що збудували на власних потужностях зерновоз, який оптимально пристосований для перевезень колією 1520 мм та євроколією – 1435 мм. Більшість комплектуючих і матеріалів для нього – вітчизняного виробництва.
В АТ “Укрзалізниця” оприлюднили ставки плати за використання власних вагонів філії у травні. У травні здешевшає більшість рухомого складу. Зокрема ставка на зерновоз знизиться до 3850 грн/добу (проти 4100 грн/добу у квітні), на піввагон — 1350 грн/добу (проти 1500 грн/добу). Цистерна переобладнана та модернізована вартуватиме 4700 грн/добу проти 5100 грн/добу минулого місяця.
“Укрзалізниця” активно розглядає можливість розширення бази для ремонту лінійного обладнання локомотивів. Днями в товаристві пройшла зустріч з підприємствами, потенційно зацікавленими в такій співпраці.
АТ “Укрзалізниця” має намір забезпечити більшу прозорість у своїх закупівлях, оприлюднюючи плани закупівель заздалегідь для сприяння використанню українських товарів та компонентів. Це стало відомо під час зустрічі, присвяченої питанням демонополізації та імпортозаміщення, яку провела перший віцепрем’єр-міністр економіки Юлія Свириденко.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!