У 2024 році десятка найбільших компаній у сфері транспорту та логістики України отримала ₴243,67 млрд сукупного доходу, що на 12% більше, ніж у 2023 році. Проте лише п’ять із десяти підприємств закінчили рік із прибутком, а державні компанії, такі як “Укрзалізниця” та “Укртрансгаз”, знову зафіксували мільярдні збитки.
Ключові тенденції ринку
За даними індексу Опендатабот, 70% доходів (₴171,89 млрд) припало на державні компанії. Абсолютним лідером за обсягом виручки стала “Укрзалізниця” – ₴102,87 млрд (+11% до 2023 року). Однак навіть такі показники не врятували підприємство від ₴4,19 млрд збитків.
“Укртрансгаз” скоротив доходи на 30%, а його збитки сягнули ₴7,44 млрд. Натомість “Укрпошта” збільшила виручку на 12% (до ₴12,98 млрд) і зменшила збитки майже удвічі.
Приватний сектор: хто зростає, а хто зменшує прибуток
“Нова пошта” (група NOVA) посіла друге місце у рейтингу з доходом ₴44,78 млрд (+23%). Однак її чистий прибуток впав у 1,6 рази – до ₴2,5 млрд.
Сюрпризом року стало ТОВ “Нео-Транс” (також з групи NOVA), яке вперше увійшло до топ-10. Його дохід зріс удвічі (до ₴6,5 млрд), а прибуток склав ₴116,55 млн.
Ще одним новачком у рейтингу стала компанія ПрАТ “Українські вертольоти”. Незважаючи на зростання доходу на 17% (₴872 млн), підприємство зафіксувало збитки ₴52,5 млн.
Хто вийшов у плюс?
Лише п’ять компаній із десятки отримали чистий прибуток:
- ТОВ “Оператор ГТС України” (+₴1,27 млрд, попри падіння прибутку у 8,7 разів);
- АТ “Укртранснафта” (+₴1,22 млрд, хоча прибуток скоротився у 16 разів);
- “Нова пошта” (+₴2,5 млрд);
- “Нео-Транс” (+₴116,55 млн);
- “Оператор ГТС України”.
Попри загальне зростання доходів на 12%, більшість великих транспортних компаній України працюють у збиток. Державні підприємства, такі як “Укрзалізниця” та “Укртрансгаз”, продовжують бути найбільшими “донорами” ринку, але їх ефективність залишається низькою.
Приватний сектор (“Нова пошта”, “Нео-Транс”) демонструє динамічне зростання, але навіть тут спостерігається падіння рентабельності. У 2025 році ключовим викликом для галузі залишатиметься зменшення збитків та підвищення ефективності витрат.
Нагадаємо у 2023 році “Укртранснафта“ була лідером за прибутком серед транспортних компаній, але за рік її фінансові показники суттєво погіршилися.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!