Новини / Логістика     21 квітня 2025 13:41

Транспортні компанії України збільшили доходи на 12%: хто заробив, а хто втратив у 2024 році


У 2024 році десятка найбільших компаній у сфері транспорту та логістики України отримала ₴243,67 млрд сукупного доходу, що на 12% більше, ніж у 2023 році. Проте лише п’ять із десяти підприємств закінчили рік із прибутком, а державні компанії, такі як “Укрзалізниця” та “Укртрансгаз”, знову зафіксували мільярдні збитки.

Ключові тенденції ринку

За даними індексу Опендатабот70% доходів (₴171,89 млрд) припало на державні компанії. Абсолютним лідером за обсягом виручки стала “Укрзалізниця” – ₴102,87 млрд (+11% до 2023 року). Однак навіть такі показники не врятували підприємство від ₴4,19 млрд збитків.

“Укртрансгаз” скоротив доходи на 30%, а його збитки сягнули ₴7,44 млрд. Натомість “Укрпошта” збільшила виручку на 12% (до ₴12,98 млрд) і зменшила збитки майже удвічі.

Приватний сектор: хто зростає, а хто зменшує прибуток

“Нова пошта” (група NOVA) посіла друге місце у рейтингу з доходом ₴44,78 млрд (+23%). Однак її чистий прибуток впав у 1,6 рази – до ₴2,5 млрд.

Сюрпризом року стало ТОВ “Нео-Транс” (також з групи NOVA), яке вперше увійшло до топ-10. Його дохід зріс удвічі (до ₴6,5 млрд), а прибуток склав ₴116,55 млн.

Ще одним новачком у рейтингу стала компанія ПрАТ “Українські вертольоти”. Незважаючи на зростання доходу на 17% (₴872 млн), підприємство зафіксувало збитки ₴52,5 млн.

Хто вийшов у плюс?

Лише п’ять компаній із десятки отримали чистий прибуток:

  • ТОВ “Оператор ГТС України” (+₴1,27 млрд, попри падіння прибутку у 8,7 разів);
  • АТ “Укртранснафта” (+₴1,22 млрд, хоча прибуток скоротився у 16 разів);
  • “Нова пошта” (+₴2,5 млрд);
  • “Нео-Транс” (+₴116,55 млн);
  • “Оператор ГТС України”.

Попри загальне зростання доходів на 12%, більшість великих транспортних компаній України працюють у збиток. Державні підприємства, такі як “Укрзалізниця” та “Укртрансгаз”, продовжують бути найбільшими “донорами” ринку, але їх ефективність залишається низькою.

Новини за темою:  Європарламент продовжив «транспортний безвіз» для України до кінця 2025 року

Приватний сектор (“Нова пошта”, “Нео-Транс”) демонструє динамічне зростання, але навіть тут спостерігається падіння рентабельності. У 2025 році ключовим викликом для галузі залишатиметься зменшення збитків та підвищення ефективності витрат.

Нагадаємо у 2023 році Укртранснафта була лідером за прибутком серед транспортних компаній, але за рік її фінансові показники суттєво погіршилися.

Читайте також