Новини / Логістика     03 лютого 2024 17:11

Кабмін змінює порядок пломбування вагонів та контейнерів


Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України оприлюднило проєкт наказу “Про внесення змін до Правил пломбування вагонів і контейнерів та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства транспорту України від 25 жовтня 2001 року № 718”.

Про це повідомляє Rail.insider.

Проєкт наказу розроблено з метою усунення застарілих норм щодо застосування запірно-пломбувальних пристроїв (ЗПП), а також лібералізації ринку виготовлення ЗПП, пломб і лещат у галузі залізничного транспорту. Окрім того, йдеться про вилучення норми щодо обов’язкового погодження перевізником Інструкцій виробників пристроїв пломбування і пломб про порядок запирання, пломбування, зняття та способів їх накладання при пломбуванні вагонів і контейнерів та технічних вимог щодо їх конструкції та виготовлення.

Проєктом акта пропонується внести зміни до Правил пломбування вагонів і контейнерів (нова редакція Правил пломбування вагонів і контейнерів) та визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства транспорту України від 25 жовтня 2001 року № 718 (скасування Інструкції про порядок розповсюдження, обліку, зберігання та звітності при використанні запірно-пломбувальних пристроїв, що застосовуються на залізничному транспорті для пломбування вагонів і контейнерів; далі — Інструкція).

Читайте також: До портів Одещини зріс потік вагонів-зерновозів

Як зауважується в аналізі регуляторного впливу акта, головною метою внесення зазначених змін є вдосконалення наявної нормативно-правової бази України, що діє у сфері пломбування вагонів і контейнерів, з метою наближення її до законодавства ЄС.

Крім того, у документі проаналізовано ситуацію за умови невнесення пропонованих змін. Передусім наголошується на тому, що наразі пломбування вагонів здійснюється відповідно до Правил пломбування та Інструкції. Частина норм у зазначених нормативних документах дублюється або втратила актуальність. Єдиним безальтернативним виробником пристроїв пломбування, пломб та лещат залишається АТ “Укрзалізниця”.

Новини за темою:  Польські перевізники готують блокаду кордону з Україною: що відомо про протест у пункті "Ягодин-Дорогуськ"

В аналізі сказано, що наявність пломби-шайби у конструкції пристроїв пломбування не дозволяє передавати пристрої пломбування від одного вантажовідправника іншому при необхідності термінової зміни станції відправлення та відправника.

“Також є факти затримки вагонів (контейнерів) під час перевезення у разі обриву сторонніми особами пломби-шайби. Сама пломба-шайба несе додаткові витрати на її виготовлення та нанесення тексту (матеріали, обладнання, інструменти, час на виготовлення та нанесення тексту тощо). Збереження існуючої редакції Інструкції передбачає ризик порушення частини першої статті 13 Закону України “Про захист економічної конкуренції” у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку та норм антимонопольного законодавства України”, — сказано у документі.

Нагадаємо, акціонерне товариство “Укрзалізниця” розраховує збудувати 120 вагонів-зерновозів цього року для використання внутрішньо в країні та на міжнародних залізничних мережах.

Раніше стало відомо, що АТ “Укрзалізниця” частково переглянуло умови проведення аукціонів з використання вагонів-зерновозів (ЗРВ), збільшивши їхню кількість 300 на добу. Крім того, у компанії заявили, що  збудували на власних потужностях зерновоз, який оптимально пристосований для перевезень колією 1520 мм та євроколією – 1435 мм. Більшість комплектуючих і матеріалів для нього – вітчизняного виробництва.

Валерія Пепеля

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також