Транспортування української агропродукції через Дунайські порти виявилося більш ефективним. Протягом року через ці порти пройшло близько 20 мільйонів тонн зерна.
Цю інформацію оприлюднив Микола Горбачов, президент Української зернової асоціації, у своєму блозі на AgroTimes.
«Наразі в нас є одна якірна стоянка в порту Констанца. Румунська сторона продовжує працювати, й сподіваюсь, що до наступного сезону запрацює ще декілька якірних стоянок», — додав він.
Згідно з експертами, Румунія збільшила кількість лоцманів і знизила вартість проходу суден по Сулині.
«Тому ціна логістики через дунайські порти суттєво знизилась, зокрема, зменшилася і вартість перевалки як у дунайських портах, так і в порту Констанца. До того ж уже немає тієї черги, яка була в пік сезону, коли ми конкурували за перевалку з румунським зерном. Уже є вільні ємності, й ми можемо використовувати цей маршрут як альтернативний. Сьогодні він здешевшав майже на 25% порівняно з цінами, що були встановлені влітку», — підсумував Микола Горбачьов.
Окрім покращення логістики у портах Дунаю працюють над модернізацією флоту
Плани Українського Дунайського пароплавства охоплюють модернізацію свого річкового флоту, починаючи з першого судна типу “Капітан Антіпов”, яке незабаром відправиться до Австрії для заміни двигунів. Цю інформацію оголосили 6 лютого в Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України за словами міністра Олександра Кубракова.
За його словами, стратегічним завданням є модернізація усього тягового флоту УДП, який налічує 45 одиниць (25 у діючому стані та 20 у резерві).
Олександр Кубраков також наголосив, що середній вік річкового флоту Дунайського пароплавства перевищує 40 років. Для його подальшої експлуатації в країнах Євросоюзу необхідно модернізувати судна та замінити двигуни на більш екологічні та енергоефективні.
Підготовчі роботи на суднах, які вимагають модернізації, відбудуться в Україні на заводі ПрАТ “Українське Дунайське Пароплавство”, а заміну двигунів проведуть в Австрії.
“На сьогодні маємо підписаний договір з австрійською компанією ÖSWAG на виконання робіт з модернізації перших п’яти суден цієї серії. ÖSWAG має величезний досвід модернізації старого дунайського флоту – як вантажного, так і пасажирського”.
Крім того, відповідно до слів Кубракова, економічний ефект від модернізації одного судна на рік складає понад 800 тисяч євро та дозволяє зменшити витрати на паливо на 20-25%. Це відкриває можливості для зниження простоїв у ремонті та витрат на пошук та придбання запчастин.
У міністерстві також зазначили, що в межах контракту законтрактовані японські двигуни Mitsubishi. Україна має сертифіковані компанії, які забезпечують сервісне обслуговування цих двигунів. Вони плануються до поставки на завод ÖSWAG вже у квітні.
Нагадаємо, двоє одеських депутатів завдали збитків “Українському Дунайському пароплавству” на понад 80 мільйонів гривень. Вони перетворили 32 ліхтери у 12 великих барж – викрито 6 осіб, котрі заволоділи 32 суднами, переробили їх в 12 барж та незаконно привласнили.
Українське Дунайське пароплавство (УДП) оголосило про початок реформування своєї корпоративної структури, як рекомендовано міжнародними партнерами.
У 2023 році Публічне акціонерне товариство “Українське Дунайське пароплавство” отримало дохід у розмірі 1,1 мільярда гривень, як повідомляє “Економічна правда”.
ПрАТ “Українське Дунайське Пароплавство” модернізувало перевалку та готує проєкт ще одного логістичного комплексу. Власна перевалка зернових працює з минулого року, нещодавно комплекс було модернізовано.
Цього тижня ставки фрахту в річкових портах Дунаю залишалися переважно стабільними, так само як і у глибоководних портах Одеси для суден класу “хендісайз”. Про це повідомила Українська зернова асоціація, посилаючись на дані від Atria Brokers.
Маргарита Юзяк