Новини / Аналітика     05 лютого 2020 10:46

Коронавірус відкрив перспективи для українського часнику

Європейці шукають чисту альтернативу часнику з Китаю. Тож перед українською продукцією відкриваються хороші перспективи для експорту.

Про це повідомляє АgroРortal.

Світовому ринку часнику притаманне постійне зростання як в постачанні, так і в споживанні. Донедавна найбільшим виробником та експортером був Китай із долею ринку в 80%.

Однак, у зв’язку з коронавірусом у Китаї ситуація на продовольчому ринку швидко змінюється. Й українським аграріям варто враховувати ці зміни.

Сьогодні ми не знаємо, якою буде ціна на часник, коли Китай ізольовано. Чи будуть країни продовжувати співпрацю за укладеними контрактами, говорить Юліанна Мусса, директор із інноваційних програм та розвитку ТОВ “Асоціація українських та арабських інвесторів”.

Тож виникає питання: ціна на часник на внутрішньому ринку збільшиться вдвічі чи в 5 разів? Люди припиняють використовувати китайський часник, а українського може не вистачити з двох причин. Любителі перестали його вирощувати, а одне з найбільших підприємств із виробництва часнику перестало працювати. Також небагато складів для зберігання часнику. Тому до цих питань необхідно підходити комплексно й працювати не один рік.

І ось в такий момент, як зараз, є актуальною співпраця з малими й середніми виробниками, кооперативними кластерами, об’єднаннями. Аби виконувати великі замовлення, необхідно об’єднуватися та співпрацювати, вважає Юліанна Мусса.

Що ж до перспектив на світовому ринку, то аналітичний відділ Ради з питань експорту продовольства (UFEB) передбачає в найближчі роки часник демонструватиме повільне зростання й до 2022 року додасть 4%.

Азійсько-Тихоокеанський регіон не втратить своїх позицій в часниковій темі. Тому Індія й Китай, завдяки підтримці з боку урядів цих країн, залишаться основними гравцями на ринку.

Читайте: Коронавірус продовжить обвалювати ринок кукурудзи, соняшника і сої

В UFEB радять українським виробникам частину в експорті орієнтуватися на ринки Европи,  країн Балтії та Північної Америки, збільшувати постачання часнику в свіжому вигляді та вирощувати сорти, що дають стрілку, наприклад, Hard neсk.

За словами експертки Анни Морозової, наступний сезон для виробників частину в Україні повинен стати вдалим з кількох причин. По-перше, багато фермерів відмовилися від вирощування часнику, а торгівельні мережі навпаки взялися продавати український часник. А по-друге, звільняється місце на світових ринках.

Відповідно  до інформації Державної служби статистики України, в 2019 році посівні площі часнику склали 24,1 тис. га, в 2018 році – 22,6 тис. га.

При цьому основна частина посівів зосереджена в приватному секторі. Так, в 2018 році промислове вирощування складало лише 1,1 тис. га. До того ж, в  2019 році лідер із виробництва часнику в Україні – компанія “АгроПатріот” (з Одеської області) зазнала значних збитків через пожежу на підприємстві.

“Сьогодні український ринок страждає від хаотичного процесу вирощування часнику дрібними фермерами, які, не знаючи технологічних процесів, купують неякісне насіння, що призводить до 30-60% некондиційної продукції”, – наголошує експертка Анна Морозова.

Ще одна проблема – не розвинена інфраструктура для зберігання вирощеного продукту, мало хто займається маркетинговими питаннями. Це фактори, які стримують розвиток ринку.

Landlord раніше повідомляв, що новий сорт часнику, фіолетового за кольором, вирощують в Перуанському нагір’ї.

Читайте також