Новини / Логістика     15 листопада 2022 18:23

Контейнерна лінія Hapag-Lloyd утричі збільшила чистий прибуток за три квартали

Компанія досягла високого результату завдяки значному зростанню фрахтових ставок

Німецька контейнерна лінія Hapag-Lloyd AG у січні-вересні 2022 року збільшила чистий прибуток порівняно з аналогічним періодом минулого року у 2,5 раза — до €13,8 млрд.

Згідно зі звітом компанії, виторг за три квартали збільшилася на 78,1% — до €26,7 млрд, в основному завдяки значному зростанню середньої фрахтової ставки та зміцненню долара. Показник EBITDA зріс у 2,3 раза — до €15,6 млрд, операційний прибуток — у 2,5 раза, до €14,2 млрд, передає “Порти України”.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter 

За словами генерального директора Hapag-Lloyd Рольфа Габбена Янсена, компанія досягла високого результату завдяки значному зростанню фрахтових ставок. Натомість у третьому кварталі ринкова кон’юнктура ще більше погіршилася. Це проявляється, наприклад, у падінні спотових ставок та зростанні питомих витрат, пов’язаних з інфляцією.

За підсумками січня-вересня цього року обсяг перевезень залишився практично на рівні аналогічного показника минулого року і становив майже 9 млн TEU. Перші дев’ять місяців були відзначені збоями у глобальних ланцюжках постачання, що призвело до збільшення часу обороту суден та контейнерів. Наприкінці третього кварталу спостерігалося зниження попиту контейнерні перевезення і, як наслідок, невелике послаблення дефіциту провізних потужностей.

Собівартість транспортування зросла до €10,1 млрд. Частково це пов’язано з вищою ціною на бункер, що склала $755 за тонну проти $452 за тонну в січні-вересні 2021 року, і вищими витратами на обробку контейнерів. Середня величина фрахтової ставки за звітний період зросла на 61,6% – до $2938 за TEU.

Відповідно до результатів 2022 фінансового року показник EBITDA очікується на рівні €18,2-20,1 млрд, операційний прибуток — €16,3-18,2 млрд. Однак цей прогноз залишається схильним до значної невизначеності, враховуючи поточну геополітичну ситуацію, збої в ланцюжках постачання, які ще не були повністю усунені, і наслідки пандемії COVID-19.

“Найближчими місяцями напружена ситуація в глобальних ланцюжках постачання має нормалізуватися”, — зазначає Янсен.

Довідка. Hapag-Lloyd — п’ята контейнерна лінія світу. Згідно з актуальними даними Alphaliner, компанія контролює 6,8% світового ринку морських контейнерних перевезень. Активний флот перевізника становить 249 суден (120 власних) місткістю 1,773 млн TEU (1,102 млн TEU).
Контейнерна місткість Hapag-Lloyd становить близько 2,8 млн тонн, включаючи один з найбільших та найсучасніших парків рефрижераторних контейнерів. Загалом 123 лінійні сервіси по всьому світу забезпечують швидке та надійне сполучення між більш ніж 600 портами на всіх континентах. Пріоритетними ринками оператора є Атлантика, Північна та Південна Америки. Штат компанії складається з більш ніж 13 тис. співробітників, які працюють у 395 офісах у 131 країні світу.

Нагадаємо, Baltic Dry Index, який відстежує ціни на морські перевезення насипних та навалочних вантажів по всьому світу, у вівторок, 25 жовтня, знизився на 42 пункти — до 1755 пунктів, що є найнижчим рівнем з кінця вересня.

За підсумками 2021 року чистий прибуток підприємств сільського, лісового та рибного господарства склав 238,8 млрд грн, у 2,9 раза перевищивши показник 2020 року у 81,1 млрд грн, поінформував директор Національного наукового центру “Інститут аграрної економіки” академік НААН Юрій Лупенко, коментуючи нещодавно оприлюднені дані Державної служби статистики України щодо підсумків діяльності підприємств за видами економічної діяльності за 2021 рік.

З метою подолання наслідків війни в Україні для світового сільськогосподарського сектору, Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО) розпочала новий проєкт на суму 17 мільйонів доларів, щоб допомогти українським фермерам зберегти очікуваний у липні-серпні урожай та забезпечити експорт найважливіших сільськогосподарських товарів на міжнародні ринки.

Завдяки відновленню роботи українських портів, вартість фрахтування суден до Туреччини знизилася вже вдвічі. Наразі помітна тенденція до зростання цін на експортну агропродукцію. Тим часом витрати на фрахтування суден до Туреччини знизилися вдвічі, а витрати на страхування вантажів – з 4 до 1,5%.

Раніше аналітики зазначали, що тарифи на чорноморських маршрутах, ймовірно, будуть підвищуватися — в основному через збереження військових ризиків і зростання вартості страхової гарантії безпеки суден. Такий прогноз наводиться у щотижневому огляді ринку Xclusiv Shipbrokers після укладання зернових угод між Україною, Туреччиною, Росією та ООН наприкінці липня.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також