Новини / Думки     20 листопада 2019 10:02

Як стати законодавцем трендів в агро – Петро Мельник

Середній український фермер може стати законодавцем трендів на агроринку, якщо йому вдасться максимально впровадити у виробничий процес цифрові технології.

Про можливості, які відкриває перед аграріями цифрове землеробство, розповів виконавчий директор Agricom Group Петро Мельник на конференції в Kyiv-Mohyla Business School [kmbs] «Бізнес-моделі у AgriFood», що відбувалася в Києві 14 листопада.

Петро Мельник відзначив, що в питанні впровадження діджиталізації Україна останнім часом зробила ривок, проте саме застосування цифрових рішень у більшості випадків залишилося на рівні контролю виробничого процесу.

«Тобто ми максимально зосереджені на тому, що в нас крадуть, і що ми маємо це контролювати. І наша діджиталізація – це діджиталізація контролю. Але насправді це не діджиталізація», – пояснює експерт.

Читайте: 80 країн не межа: як МХП розширює географію експорту продукції – Сергій Іванов

Цифрові технології в агро мають бути спрямовані на підтримку управлінських рішень, прийняття алгоритмів, на оснащення техніки спеціальними програмами, які збиратимуть дані у межах програми Big Data.

«І хто буде володіти цими даними, хто буде краще їх аналізувати, якраз той і задаватиме тренди на агроринку, знову ж таки враховуючи соціальні, політичні, кліматичні зміни», – підкреслив Петро Мельник.

За словами  Петра Мельника, не одна модель техніки у світі створюється під Big Data. Наприклад на сівалках виводяться дані про глибину посіву, вологість та температуру ґрунту тощо, при цьому зчитування даних сівалки відбувається в режимі онлайн. Так працює світ, і це все спрямовано на підняття врожайності.

«Той, хто володітиме цією інформацією, реально буде володіти тим, що далі відбуватиметься в трендах. Це моя суб’єктивна точка зору», – наголосив Петро Мельник.

На думку керівника Agricom Group, українська модель агроринку, в якій найбільший прошарок – це середні господарства, котрі обробляють від тисячі до 10 тис. га землі, дуже вдало підходить для впровадження цифрових рішень.

Україна, за словами  Петра Мельника, – це чудовий, структурований, конкурентний ринок, і вітчизняні виробники повинні усвідомити, що ми маємо запропонувати світові не тільки продукти (як то олію чи пластівці), а «глобальний продукт на рівні діджитал, з аналізом того, що відбувається».

«І я вважаю, що ця ніша ще відкрита», – наголосив експерт.

Landlord раніше повідомляв про те, що на конференції «Бізнес-моделі у AgriFood» ключові представники галузі обговорювали основні виклики, що постають сьогодні перед агросектором.

Читайте також