Українські елеваторні та логістичні компанії зіткнулися з гострою кризою через надмірні потужності та дефіцит зерна – на ринку зараз вдвічі більше можливостей для перевалки, ніж є вантажу. Тарифи впали до рекордних $6 за тонну, що призвело до жорсткої конкуренції та нульової рентабельності бізнесу.
Про це під час Agro Ukraine Summit повідомив радник СЕО «НІБУЛОН» Олексій Павленко.
Перенасичення ринку: елеватори борються за кожну тонну зерна
За даними експертів, логістична галузь України переживає серйозний дисбаланс – потужності з перевалки зерна значно перевищують реальні обсяги врожаю. Як зазначив радник CEO «НІБУЛОН» Олексій Павленко, зараз тарифи на перевалку впали до $6 за тонну, що набагато нижче довоєнних показників.
«Ринок перевантажений, зерна бракує, і це створює тиск на всі ланки бізнесу. Елеватори працюють практично без прибутку, а конкуренція в автомобільних та залізничних перевезеннях ще більше загострює ситуацію», – пояснив Павленко.
Чи врятують тендери «Укрзалізниці»
Один із можливих шляхів вирішення проблеми – зміна підходу до організації перевезень. На думку експерта, «Укрзалізниці» варто перейти від місячних тендерів до сезонних, що дозволить залучити більше учасників і забезпечити стабільність логістичних ланцюгів.
«Якщо тендери будуть проводитися на сезон, а не на місяць, це підвищить інтерес перевізників і зробить співпрацю більш ефективною», – вважає Павленко.
Нагадаємо, після початку повномасштабної війни Україна зіткнулася з серйозними викликами в експорті зерна через блокаду чорноморських портів. Хоча альтернативні маршрути через Європу було розгорнуто, вони виявилися менш ефективними через обмежену пропускну спроможність. Зараз, на тлі скорочення врожаю, логістична інфраструктура країни працює в умовах жорсткої конкуренції, що тисне на ціни та прибутковість бізнесу.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!