Новини / Елеватори     5 години тому

Надлишок потужностей і падіння обсягів: чому українські елеватори працюють на межі рентабельності


Українські елеваторні та логістичні компанії зіткнулися з гострою кризою через надмірні потужності та дефіцит зерна – на ринку зараз вдвічі більше можливостей для перевалки, ніж є вантажу. Тарифи впали до рекордних $6 за тонну, що призвело до жорсткої конкуренції та нульової рентабельності бізнесу.

Про це під час Agro Ukraine Summit повідомив радник СЕО «НІБУЛОН» Олексій Павленко.

Перенасичення ринку: елеватори борються за кожну тонну зерна

За даними експертів, логістична галузь України переживає серйозний дисбаланс – потужності з перевалки зерна значно перевищують реальні обсяги врожаю. Як зазначив радник CEO «НІБУЛОН» Олексій Павленко, зараз тарифи на перевалку впали до $6 за тонну, що набагато нижче довоєнних показників.

«Ринок перевантажений, зерна бракує, і це створює тиск на всі ланки бізнесу. Елеватори працюють практично без прибутку, а конкуренція в автомобільних та залізничних перевезеннях ще більше загострює ситуацію», – пояснив Павленко.

Чи врятують тендери «Укрзалізниці»

Один із можливих шляхів вирішення проблеми – зміна підходу до організації перевезень. На думку експерта, «Укрзалізниці» варто перейти від місячних тендерів до сезонних, що дозволить залучити більше учасників і забезпечити стабільність логістичних ланцюгів.

«Якщо тендери будуть проводитися на сезон, а не на місяць, це підвищить інтерес перевізників і зробить співпрацю більш ефективною», – вважає Павленко.

Нагадаємо, після початку повномасштабної війни Україна зіткнулася з серйозними викликами в експорті зерна через блокаду чорноморських портів. Хоча альтернативні маршрути через Європу було розгорнуто, вони виявилися менш ефективними через обмежену пропускну спроможність. Зараз, на тлі скорочення врожаю, логістична інфраструктура країни працює в умовах жорсткої конкуренції, що тисне на ціни та прибутковість бізнесу.

 

Новини за темою:  Cygnet підбив підсумки елеваторного сезону: рекордні 287 тис. тонн зерна та нові технології логістики

Читайте також