Новини    22 грудня 2022 15:15

Дороге задоволення: в Україні зростуть ціни на алкоголь і сигарети


Міністерство фінансів України пропонує підвищити більш як на 60% вартість акцизних марок, що використовуються для маркування алкогольних та тютюнових виробів.

Про це йдеться у проєкті постанови Кабміну.

Так, вартість акцизної марки для алкогольних напоїв може зрости на 0,1279 грн та становитиме 0,3205 грн. Вартість акцизної марки для тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагріву (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним керуванням та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пропонують збільшити на 0,057 грн – до 0,1484 грн.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter

У Мінфіні вважають, що підвищення вартості акцизних марок є необхідним, адже витрати на виробництво постійно зростають. Зокрема, з початку року витрати виробників на електроенергію збільшилися на 74%, на теплову енергію – на 17%, на тепло – на 107%, на гаряче водопостачання – на 106%, а на охорону – на 6%.

Крім того, на 200% зросла вартість паперу, з якого виробляють акцизні марки, у 2022 році, а наступного року очікується зростання його вартості ще на 32,2%.

Зазначимо, що підвищення акцизних марок найчастіше веде за собою подорожчанням алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Нагадаємо, аналітики проаналізували, як за рік змінилася ціна на популярні складники новорічних корпоративних подарунків. Алкогольна продукція в Україні в річному еквіваленті подорожчала в середньому на 49%.

Найбільше на поличках ритейлерів підскочила ціна на продукцію ТМ Captain Morgan — наприкінці листопада 2021 року пляшка білого рому об’ємом 0,7 л коштувала в середньому 287,9 грн, тоді як станом на 28 листопада 2022 року вартує 538 грн. Разом з тим найменше зросла ціна на коньяк ТМ Hennessy — вартість напою об’ємом 0,5 л підвищилась на 31%, а літрова пляшка обійдеться цьогоріч дорожче на 20%.

Новини за темою:  Без обмежень: ЄС відкрив ринок для українського насіння чотирьох ключових культур

Найчастіше для комплектації наборів традиційне шампанське купували від брендів: ТМ Fiorelli, ТМ Latinium, ТМ Martini, ТМ Freixenet, ТМ Shabo та ТМ “Артемівське”. За рік ціни на цю продукцію збільшились на від 22% до 91%.

Україна відновлює членство в Міжнародній організації виноградарства та виноробства (International Organisation of Vine and Wine), до якої входила з 1997 по 2008 роки.

Ринок столового винограду дещо відрегулювався цього критичного року. По винному – ще ні, оскільки сезон не розпочався, і неясно, якою буде ціна.

Також вісім громад з Одещини, Миколаївщини, Львівщини та Закарпаття підписали Меморандум про створення кластера виноробних громад України.

Валерія Пепеля

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...