Новини / Фінанси     14 лютого 2020 11:01

Чекаємо грошей від ОДА та ОТГ: в УЗ назвали умови відродження малих станцій

Укрзалізниця обіцяє вивести 53 станції з переліку малодіяльних, якщо бізнес та місцеві громади погодяться компенсувати частину збитків.

Про це повідомляє пресслужба Укрзалізниці.

Укрзалізниця заявила, що готова повернути певну кількість малих станцій до нормальної роботи, але за умови, що місцева влада та бізнес долучаться до компенсування збитків.

Найбільш ефективним способом повернути до нормальної роботи станції, що потрапили до переліку малодіяльних – збільшити  на них обсяги перевезень. А для цього необхідно об’єднати зусилля та ресурси не лише Укрзалізниці, але й місцевих органів влади, ОТГ та підприємців. Про це йшла мова під час селекторної наради, яку проводив Тарас Висоцький, заступник міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

У нараді взяли участь чиновники Укрзалізниці, ОДА, профільних асоціацій та об’єднаних територіальних громад.

“Ми зацікавлені у тому, щоб максимально сконцентрувати перевезення на залізниці. Однак, хочемо бачити, що підприємства і місцева влада шукають, як зменшити свої видатки та підвищити ефективність роботи”, – заявив у відповідь на критику намірів Укрзалізниці позакривати так звані малодіяльні станції Андрій Рязанцев, директор з розвитку бізнесу АТ “Укрзалізниця”.

Читайте: Як УЗ “поховала” 30% залізничних станцій і що робити “мертвим” елеваторам

Андрій Рязанцев, що Укрзалізниця готова виключити з переліку малодіяльних 53 станції. Та відомство розраховує, що обласні державні адміністрації та об’єднані територіальні громади також віднайдуть механізми компенсації витрат на утримання малодіяльних станцій.

На думку Укрзалізниці, таким механізмом може стати повернення УЗ сплаченого до місцевих бюджетів земельного податку на землі, на яких розташовані малодіяльні станції. Або ж місцева влада має збільшити відшкодування за перевезення пільгових пасажирів.

Поки що єдиної домовленості під час наради досягнуто не було. Вирішили провести більш докладні економічні розрахунки можливих компенсацій Укрзалізниці на утримання малих станцій.

Landlord раніше повідомляв, що АМКУ розбирається з наміром Укрзалізниці закрити понад 300 вантажних станцій.

 

Читайте також