Новини    24 лютого 2025 15:19

Бізнес більше не може компенсувати збитки “Укрзалізниці”: пасажирські перевезення на межі кризи


Збитки “Укрзалізниці” через пасажирські перевезення досягли критичного рівня та перевищують 20 мільярдів гривень. Раніше компанія компенсувала їх коштом підвищення тарифів на вантажні перевезення, проте бізнес більше не в змозі покривати ці витрати.

Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на коментар директора Центру транспортних стратегій Сергія Вовка.

За словами експерта, “Укрзалізниця” має зосередитися на підвищенні ефективності пасажирських перевезень, зокрема у прибуткових сегментах, таких як “Інтерсіті” та міжнародні маршрути. Проте ці прибутки не можуть покрити загальну збитковість пасажирського напрямку.

Держава має компенсувати соціальні перевезення

На думку експертів, необхідно запровадити механізм соціального замовлення: якщо держава замовляє перевезення у дешевших сегментах, вона має покривати різницю між витратами та доходами від продажу квитків.

“Про це говорять уже давно, але ніхто не хоче впроваджувати. УЗ не може нескінченно фінансувати ці перевезення за рахунок бізнесу”, – зазначив Вовк.

Проблема приміських перевезень та необхідність обліку пасажиропотоку

Окрему увагу слід приділити приміським перевезенням, які є одними з найбільш збиткових. За словами експерта, “Укрзалізниця” навіть не має точного розуміння реального пасажиропотоку в цьому сегменті.

“Тут необхідно впроваджувати безконтактні системи обліку пасажирів, щоб визначити реальну кількість пільгових перевезень і зрозуміти, хто має за них платити”, – наголошує Вовк.

Бізнес більше не може покривати збитки УЗ

Ігнорування проблем пасажирських перевезень вже призвело до того, що збитки перевищили 20 мільярдів гривень.

“Це величезна сума! Бізнес більше не має фінансової можливості покривати ці витрати. Настав час для системних рішень”, – заявив експерт.

Раніше бізнес-асоціації вже звинувачували “Укрзалізницю” у спробах компенсувати збитки через підвищення тарифів на вантажні перевезення. Американська торгівельна палата (ACC) заявила, що УЗ не лише хоче підняти тарифи на 37%, але й збільшити вартість супутніх послуг.

Новини за темою:  Україна почала експорт зрідженого біометану в ЄС: МХП перетворює пташиний послід на екологічне паливо

Таке рішення викликало різку реакцію серед бізнес-спільноти. У Дунайському пароплавстві попередили про можливу зупинку флоту, а на заводі “АрселорМіттал Кривий Ріг” заявили про ризик закриття підприємства, де працює 20 тисяч людей.

Нагадаємо, АТ “Укрзалізниця” повідомила про незначне скорочення обсягів вантажних перевезень у січні 2025 року. За офіційними даними, компанія перевезла 14 млн тонн вантажів, що на 0,9% менше, ніж у січні 2024 року, та на 0,2% менше, ніж у грудні 2024 року.

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...