Новини / Логістика     24 серпня 2023 13:13

Багато судновласників не готові йти “тимчасовими коридорами” в Чорному морі – Горбачьов


Нові маршрути у Чорному морі, які дозволяють цивільним суднам безпечно пройти від Босфору до портів Великої Одеси територіальними водами країн-партнерів України, почали працювати. Однак залишаються певні ризики.

Про це заявив президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов.

“Я впевнений, що “тимчасові коридори” можуть і будуть працювати, але у цій схемі існують інші ризики. Зокрема, щоб завантажити судно в портах Великої Одеси потрібно щонайменше два-три дні. Якщо у цей час інфраструктура портів знову зазнає ударів від ворожих атак, є ризик пошкодження суден й вантажів. Й хоч Україна запровадила механізм компенсації втрат, я не впевнений, що багато судновласників готові йти “тимчасовими коридорами”, — зазначив Горбачьов.

Він вважає, що міжнародна спільнота має детальніше пропрацювала механізми убезпечення суден в “тимчасових коридорах”, наприклад, надати воєнний супровід цивільним суднам. Кораблі НАТО будуть здатні реагувати на загрози, в тому числі на ракетні атаки по портовій інфраструктурі. А бойове чергування літаків F-16, які моментально бачать й реагують на ракети, апріорі розв’яже питання безпеки у Чорноморському регіоні.

“Впевнений, що міжнародна спільнота знайде важелі впливу на росію, що дозволить відкрити вільне судноплавство в Чорному морі, адже воно не належить рф і їх претензії не корелюються з позицією, яку має Туреччина та інші країни НАТО у цьому регіоні. Консультації та переговори тривають і з Китаєм — покупцем номер один українського зерна в рамках “зернової угоди”, — додав Горбачьов.

Нагадаємо, Україна завершує роботу над схемою із глобальними страховиками для страхування зернових суден, що прямують до портів Чорного моря та назад. Схема може бути введена в дію вже наступного місяця, причому від п’яти до 30 суден проходитимуть через українські води.

Новини за темою:  Експорт агропродукції автотранспортом впав на 10%: головні причини та ставки на перевезення

Україна встановила тимчасовий судноплавний маршрут для підтримки експорту агропродовольства після виходу росії із зернової угоди. Цей маршрут руху веде до територіальних вод і виключної морської економічної зони Румунії.

Валерія Пепеля 

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також