Агролайф    15 серпня 2018 13:05

На преміальному SUV BMW X5 до успішного бізнесу в садівництві


ДИРЕКТОР КОМПАНІЇ «ФРУКТОНА-ВН» КОСТЯНТИН КУЗЬМЕНКО ВПЕВНЕНО КЕРУЄ І ПІДПРИЄМСТВОМ, І ПРЕМІАЛЬНИМ SUV BMW X5

Буває, поглянеш на людину і миттєво розумієш: вона на своєму місці. Навички, компетенції, світогляд — усе гармонійно поєднується і формує образ, який викликає довіру та бажання співпрацювати. Саме таке враження складається з перших хвилин знайомства з директором вінницької компанії «Фруктона-ВН» Костянтином Кузьменком. Під його керівництвом у місті за лічені роки сформувався сучасний виробничий комплекс з переробки ягід та фруктів, серед яких чималу частку становить полуниця. Її сортують, заморожують до 25 ºС, а потім відправляють споживачам до різних країн світу. Переробка для компанії є головним напрямом, а ще тут роблять ставку на органіку — вирощена без обробки хімікатами ягода корисніша для здоров’я та й дорожча за звичайну. Невдовзі «Фруктона-ВН» планує поглибити переробку та розпочати виробництво фруктових наповнювачів.

Пошуки ідеалу

Очільник компанії — не тільки досвідчений керівник та знавець вирощування ягід та фруктів. Також він має багатий водійський досвід, адже перша автівка у нього з’явилася невдовзі після закінчення служби в армії. А за наступні роки Кузьменку довелося поїздити на автомобілях майже всіх популярних марок. Про таких кажуть, що в них бензин у крові. «Автомобіль є невід’ємною частиною мого життя, — розповідає він. — І поступово я дійшов висновку, що для наших умов ідеальна автівка — це позашляховик або кросовер». Великий кліренс, повнопривідна трансмісія — за цими параметрами BMW X5 цілком вписується у змальований Кузьменком ідеал. І хоча модель не позиціонується як всюдихід, вона впевнено почувається на далеко не ідеальних українських дорогах.

Це у Вінниці майже всі вулиці вкриті якісним асфальтом, а на шляху до ягідних плантацій «Фруктона-ВН» у селищах навколо міста нам довелося добряче поскакати по ямах. У таких умовах X5 показав себе чудово: енергоємна підвіска гасить усі нерівності, піклуючись про комфорт пасажирів та дозволяючи тримати високу швидкість. «Чудовий баланс! — резюмує Кузьменко. — На такому автомобілі можна вирушати будь-куди».

З BMW X5 цілей можна досягти і без дороги

Риси спорткара

Ще краще BMW X5 почувається на асфальті. Інженери німецької компанії десятиліттями пестували такі поняття, як керованість та задоволення від драйву. Це складові ДНК машин бренду, і X5 уособлює її кожною клітиною свого металево-пластикового тіла.

Під колесами стелиться асфальт, один поворот змінюється іншим — в автомобілі Кузьменко перебуває у своїй стихії та насолоджується кожною миттю за кермом X5. Йому доводилося їздити на моделі попередньої генерації, тому він миттєво знаходить спільну мову з машиною.

«У BMW X5 потужний мотор та чудові гальма — ділиться враженнями керівник «Фруктона-ВН». — Це високоефективна машина із вражаючим рівнем комфорту». Дволітровий 231-сильний турбодизель муркоче майже нечутно, але варто лише натиснути на педаль газу, як автомобіль вистрілює вперед: менш ніж за вісім секунд стрілка спідометра долає позначку 100 км/год. Попри свої габарити та масу BMW X5 проходить віражі, наче по рейках, даруючи водієві відчуття легкості та радість від керування витвором інженерного мистецтва. Восьмиступенева автоматична трансмісія вправно та швидко перемикає передачі, а численні електронні помічники стоять на сторожі безпеки водія та пасажирів. «Керованість, керованість та ще раз керованість, — наголошує Кузьменко. — Це фірмова риса BMW, яка повною мірою притаманна й X5. Варто поаплодувати розробникам, які спромоглися наділили цей SUV повадками спорткара».

Ефективність і керованість – риси класного авто та успішної компанії

Безпрограшна ідея

Керованість виробничих процесів та ефективність — теж обов’язкова складова успішного бізнесу. Це легко прослідковується у ланцюжку перетворень, що відбуваються на підприємстві «Фруктона-ВН», яке очолює Кузьменко. Компанія була створена у 2014 році як потужний холодильний комплекс загальним обсягом понад 15 000 куб. м камер із заморожування, з лініями переробки, фасування та зберігання ягід, фруктів, овочів і грибів. Першу пробну партію виробили у 2015-му. Зараз загальні потужності становлять 10 000 т на рік.

Майже 98% продукції під ТМ Fruktona відправляється за кордон. Зараз її споживають у понад 15 країнах Європи, і географія поставок постійно розширюється. Основні споживачі — виробники фруктових наповнювачів. Цьогоріч пробну партію органічних ягід було відправлено до США, готуються до відправки і до Ізраїлю — це буде прямий продаж у роздрібну мережу.

Як зазначає Кузьменко, підприємство з самого початку орієнтувалося на експорт, і зараз роботу у цьому напрямі лише посилює: розширює асортимент ягід, удосконалює технологію їх обробки, також нарощує обсяги органічної продукції — компанія отримала сертифікати за системами FSSC 22000: 2005 та Organic Standart. «Ідея була безпрограшною: сировина є, збут є, — каже Кузьменко. — Головне завдання полягало у тому, щоб грамотно побудувати бізнес-модель, яка дозволить залучити сільгоспвиробника, правильно зайти на міжнародний ринок і закріпитися на ньому, підтримувати високий рівень якості, що відповідає європейським стандартам».

Яких зусиль докладеш, які технології використаєш – на такий результат праці й можешь сподіватися

Постійне вдосконалення

Створенню «Фруктона-ВН» передували 12 років роботи на ринку заготівлі та вирощування ягід і фруктів. Ще на початку 2000-х група однодумців вирішила заготовлювати ягоди та фрукти і постачати їх на підприємство, яке займалося глибокою переробкою ягідної, овочевої та фруктової продукції. Починали з дикорослих ягід, організувавши заготівельні пункти у Карпатах і на Поліссі, поступово розширювалися, орендували нові склади, холодильники. Культивуванням ягід в Україні на той час практично ніхто не займався. Аналогічно партнери організовували і заготівлю яблук — ніша була вільна. Доводилося чимало їздити по країні, домовлятися із садівниками про купівлю продукції, але завдяки цьому створили власну базу постачальників.

Через 12 років зароблені кошти бізнесмени вирішили інвестувати у власний переробний комплекс. Вибір зупинили на майновому комплексі колишнього заводу «Керамзит» у Вінниці. Місце розташування вибрали не випадково, оскільки у цьому регіоні історично склалися умови для культивування і заготівлі практично всього спектру ягід і фруктів. «Згодом ми лише переконалися у правильності вибору, бо тут — фруктовий клондайк, а переробних підприємств практично немає», — додає директор «Фруктона-ВН».

Компанія постійно працює над удосконаленням виробництва, розширенням асортименту послуг і поглибленням переробки. Вносять свої корективи і тенденції на ринку. Так, минулого року через заморозки у Східній Європі втратили частину урожаю ягід, що спричинило дефіцит.

«Фруктона-ВН» миттєво відреагувала і закупила обладнання для миття, калібровки і сортування полуниці, яка була і залишається у тренді. Також 2017-й продемонстрував збільшення попиту на вишню без кісточки — підприємство запланувало придбати спеціальні різальні та кісточковибивні агрегати. Зараз у компанії є все необхідне обладнання для обробки найрізноманітнішої продукції. У холодильному комплексі є камери шокової заморозки, попереднього охолодження і зберігання, лінії переробки ягід, установки з лазерної калібровки ягоди та різні види калібраторів, вібростоли і мийки, кілька лабораторій, оснащених за останнім словом техніки.

Простір необхідний для маневру і на дорозі, і в бізнесі

Міцна спайка

За чотири роки комплекс значно виріс і стрімко набирає обертів. Значною мірою посприяло цьому рішення його засновників втілити повний виробничий цикл. Під егідою ТМ Fruktona діє п’ять підприємств на території України, які займаються вирощуванням, заготівлею та переробкою фруктів і ягід, зібраних як на власних плантаціях і в садах, так і дикоросів, — «Фруктона-ВН», «Тріада-МК», «Фруктова зірка», «Укр-Фрукт», «Агропродекспорт», а також спільне підприємство у Польщі — Fruktona Export Sp. z o.o. Сьогодні «Фруктона-ВН» надає виключно послуги з переробки. «Наше підприємство — один з елементів бізнесу, який дозволяє експортувати продукцію», — говорить Кузьменко.

Культивуванням почали займатися паралельно з будівництвом морозильного комплексу. Зараз ТМ Fruktona займає близько 900 га плантацій на Хмельниччині та Вінниччині, з яких 300 га мають органічні сертифікати. На частині з них уже плодоносять ягідники. Садам потрібно більше часу. На Вінниччині старі посадки, які багато років не оброблялися, рекультивували, і вони вже три роки плодоносять. У Новій Ушиці на Хмельниччині ділянки освоюють поступово: старі дерева викорчовують і засаджують яблунями, сливам і вишнями. З цих земель органічна продукція першого врожаю поступить на переробку до «Фруктона-ВН» уже цього року. Усього комплекс планує переробити найближчими місяцями близько 1500 т органіки. Зі звичайною ягодою важко конкурувати у Європі, натомість майбутній урожай органіки покупці замовляють заздалегідь, пояснюють у «Фруктона-ВН». Щоб наростити обсяги переробки, підприємство активно шукає постачальників органічної продукції, зокрема консультує фермерів щодо переходу на органічне виробництво. «Ягідний ринок демонструє щороку до 7% приросту виробництва ягід. Це досить швидкий та ефективний метод вкладення коштів, бо ягода починає плодоносити уже наступного року», — додає Кузьменко.

Директор «Фруктона-ВН» підкреслює: аби забезпечити кінцевий продукт високої якості, доводиться контролювати усі етапи вирощування. «Або ти робиш усе від початку до кінця та отримуєш експортно орієнтований продукт, або стаєш заручником і залежиш від перекупників», — акцентує він.

Близькі перспективи

До кінця року «Фруктона-ВН» планує запустити лінію з виробництва фруктових наповнювачів. Уже зараз у лабораторії експериментують з рецептурами, відпрацьовують технології приготування, а найбільш вдалі зразки дають на пробу молокопереробним комбінатам. Як зазначає Кузьменко, це будуть оригінальні смаки. «На цьому ринку потрібен свіжий вітер, треба не пропонувати рецептури 2000-х, а йти у ногу з часом, розширювати асортимент, — додає він. — У закордонних супермаркетах у відділах молочної продукції очі розбігаються, а у нас асортимент оновлюється дуже рідко». Увесь вироблений обсяг фруктових наповнювачів буде реалізовуватися в Україні.

Текст: Вадим Добровольський, Лариса Степанушко  Фото: Олександр Ларичкін

Ще немає новин у цій стрічці ...