Агролайф    12 грудня 2017 12:51

3 дні з життя проекту LandLord спільна експедиція Toyota і LandLord «Три прогресивних аграрних підприємства»


Критерій вибору автомобілів для першої експедиції Landlord був дуже простий: до найкращих аграріїв потрібно приїжджати на найкращих автівках. Найкращих в аграрному сенсі — тобто таких, що пристосовані до вітчизняних умов і здатні допомагати фермерам підвищувати продуктивність власних господарств. Тільки в такому тандемі аграрій і автомобіль створять ідеальний дует.

Машини Toyota здалися нам найкращим варіантом: ми обрали повнопривідний пікап Hilux із дворядною кабіною та дизельним двигуном об’ємом 2,4 л і потужністю 150 к. с. і преміальний позашляховик Land Cruiser 200 з бензиновим двигуном V8 об’ємом 4,6 л і потужністю 309 к. с. Кожен із цих автомобілів створено для виконання різних завдань, а разом вони… Нехай про них скажуть самі аграрії, адже потенційний покупець — найбільш прискіпливий критик.

ТДВ «Терезине»

Сільськогосподарське підприємство «Терезине» розташовано в однойменному селі неподалік Білої Церкви і є одним із передових фермерських господарств Київщини: тут спеціалізуються на вирощуванні ВРХ та виробництві молока. В попередньому номері журналу Landlord ми детально розповідали про це сімейне господарство, засноване Іваном і Надією Кудлай наприкінці 1990‑х. Сьогодні безпосереднє керівництво здійснює їхній син Дмитро.

Сам він пересувається на флагманському позашляховику одного з німецьких брендів, який грає в одному класі з Land Cruiser 200. Дмитро з цікавістю оглядає «двохсотку», яка нещодавно була модернізована, а вже через п’ять хвилин — він за її кермом і везе нас оглядати власне господарство.

«М’яка підвіска, надпотужний двигун і розкішний салон, — ділиться першими враженнями Дмитро. — А ще мені до вподоби її представницька зовнішність».
Ще більшу увагу Дмитра викликав пікап Hilux, і цьому теж є цілком логічне пояснення. В ТДВ «Терезине» працює пікап іншого японського бренда: теж повнопривідний і теж із дворядною кабіною. Формально він є однокласником Hilux.

Щоб випробувати машину, як то кажуть, на повну, ми вирушаємо до одного з дальніх куточків господарства. На цьому шляху на нас чекала й асфальтова дорога до поля, на якому господарство вирощує кукурудзу, й розбиті дощами ґрунтовки, якими ми дісталися до одного з тваринницьких комплексів «Терезине», — скрізь Hilux почувався наче риба у воді.

На твердому покритті пікап із легкістю розганяється до 130 км/год, не докучаючи надмірним шумом у салоні й демонструючи помірні крени на віражах. А на бездоріжжі йому, здається, все під силу: свою справу роблять величезний кліренс і трансмісія, яка за потреби не лише перетворює автомобіль на повнопривідний, а й дозволяє заблокувати задній міжколісний диференціал задля підвищення прохідності. До того ж для надважких умов у трансмісії передбачено понижувальний ряд.

«Навіть коротенька поїздка за кермом усе розставляє по місцях: Hilux беззаперечно найкращий проти пікапа, який ми маємо», — розповідає Дмитро.

Отже, старання інженерів Toyota виявилися немарними. Пікап Hilux восьмого покоління, як порівнювати з попередником, має збільшену жорсткість кузова, а шуми та вібрації, навпаки, в нього знижені. На 20% збільшена жорсткість рами, на 15% — товщина лонжеронів. Для оптимізації позашляхових характеристик повністю перероблена задня підвіска, яка тепер має збільшений до 520 мм хід.

Водночас Hilux — аж ніяк не утилітарна автівка: вона здатна забезпечити достатній рівень комфорту. Салон оздоблено високоякісними матеріалами й навіть у базовій версії є достатній набір систем безпеки. До плюсів Hilux належать інформативна панель приладів і мультимедійна система з великим сенсорним дисплеєм.

«Коли настане час оновлювати автопарк, обов’язково придивлюся до Toyota Hilux, — резюмує Дмитро. — З таким автомобілем наше господарство працюватиме продуктивніше».

Також слід зазначити, що крім 150‑сильного двигуна, який було встановлено на нашій машині, для Hilux пропонується потужніший турбодизель  — 177 к. с.
ФК «ЛТД»

Далі наш шлях лежить до ФК «ЛТД», що у Володарському районі Київщини. Цей край неподалік Києва завжди славився родючими ґрунтами й дбайливими господарями.
Генеральний директор господарства Микола Степанович Каплун — саме з таких. Він створив справжню корпорацію сільськогосподарських господарств із чотирьох підприємств. У корпорації вирощують озиму пшеницю, ячмінь, кукурудзу, сою. Є власний цукровий завод. Також розвивається тваринницький напрям: тут розводять ВРХ.

Микола Степанович багато часу проводить у закордонних відрядженнях, а в Україні у справах власного господарства пересувається кількома автомобілями. Як виявилося вже по приїзду у Володарку, один із них — Toyota Land Cruiser 200 випуску 2011 року, на якому він подорожував навіть Європою. Тож не дивно, що Микола Степанович жваво зацікавився новою «двохсоткою».

Понад двотонна автівка в його руках пурхає полями господарства мов ластівка. Відразу відчувається значний водійський досвід і справжня зацікавленість до Land Cruiser 200. Голова «ЛТД» так вправно долає ями й байраки, що пікап Hilux за ним ледве встигає. Навіть не віриться, що цей преміальний автомобіль може так органічно почуватися на бездоріжжі.

«Справжній всюдихід, — ділиться враженнями Микола Степанович. — Незважаючи на зовнішній лоск, Toyota Land Cruiser 200 напрочуд органічно почувається „в полях”. З такою автівкою я можу швидко дістатися у будь‑який куточок господарства, і ніякі позашляхові перешкоди мені у цьому не завадять».

Так, Land Cruiser 200 — справжній всюдихід. Солідний кліренс 230 мм у поєднанні з повнопривідною трансмісією з центральним диференціалом підвищеного тертя з примусовим блокуванням творять дива. «Двохсотку» часто порівнюють із танком — у цьому є частка правди: автомобіль уперто долає всі перешкоди на бездоріжжі, підкорюючи своїм потенціалом кожного, хто сяде за його кермо. На допомогу «залізу» будь‑якої миті готові прийти електронні помічники. Це, наприклад, адаптивна система регулювання жорсткості підвіски та активна підвіска з регулюванням висоти, система допомоги старту на підйомі Hill assist control та система допомоги під час руху бездоріжжям Crawl Control. А багаторежимна система руху бездоріжжям Multi‑Terrain Select дозволяє залежно від характеру місцевості змінити алгоритм роботи силового агрегата й трансмісії.

До того ж Land Cruiser 200 був і є автомобілем із надзвичайно високим рівнем безпеки та комфорту. Оновлена модель отримала салон із поліпшеними матеріалами оздоблення й мультимедійну систему з 9‑дюймовим сенсорним екраном і комплекс електронних помічників: тепер автомобіль здатен самостійно пригальмовувати в разі загрози фронтального зіткнення, встановлено системи контролю втоми водія та розпізнавання дорожніх знаків. І це лише невелика кількість того, що робить Land Cruiser 200 бажаним автомобілем і взірцем для конкурентів.

«У „двохсотці” мені подобається все. — розповідає Микола Степанович. — Проти мого автомобіля відчутно м’якішою та комфортнішою стала підвіска й водночас зменшилися крени, що полегшило керування на всіх діапазонах швидкостей».

ТОВ «Агромілк»

Наш третій і останній пункт першої агроекспедиції Landlord — ТОВ «Агромілк» у селі Луб’янка Рокитнянського району. На сьогодні це — одне з найкращих господарств Київщини, а основними видами його діяльності є розведення та вирощування великої рогатої худоби молочного напряму, виробництво молока та вирощування зернових і технічних культур.

Велику рогату худобу тут вирощують на безприв’язному способі, що дає можливість раніше вивести її на літньо‑табірне утримання.

Керівник «Агромілк» Вадим Соколенко привітно нас зустрічає й постійно поглядає на припарковані поряд із головною садибою господарства Hilux і Land Cruiser 200.
«Маю дві автівки: легковик і кросовер, — розповідає Вадим. — Обидві вони корейського виробництва й за своїми якостями явно поступаються продукції Toyota. Що можете цікавого про неї розповісти?»

І ми розповіли історію, яка трапилася з нами на шляху до «Агромілк». Під час зупинки для відпочинку на узбіччі недавно відремонтованої ділянки дороги так сталося, що Hiluх правими колесами опинився на розпушеному будівельною технікою ґрунті. Ліві ж колеса були на асфальті. А оскільки напередодні пройшов дощ, то в момент рушання з місця автівка миттєво «зарилася» правим бортом у багнюку. Тут можна було б увімкнути повний привід, але ми вирішили спробувати вибратися з пастки без цього. І це нам вдалося! За хвилину машина, трохи поковзавши та розкидаючи навкруги грудки землі, вже звільнилася з полону. Можна тільки уявити, на що здатен Hilux, якщо залучити всі його позашляхові можливості.

На жаль, на теренах «Агромілк» таких надважких умов не знайшлося, але керівник господарства вже на власному досвіді переконався у величезному потенціалі тойотівського пікапа, коли демонстрував нам власне підприємство.

«Складається враження, що для Hilux не існує меж. — розповідає Вадим. — Сьогодні він прямував туди, куди було потрібно, і я не обирав обхідних шляхів».

Додаймо до цього містку кабіну на п’ять місць і велику вантажну платформу, що здатна вмістити до 750 кг вантажу — мінеральних добрив, сільськогосподарського приладдя тощо.

А наостанок керівник «Агромілк» із величезним задоволенням проїхався
на Land Cruiser 200.

«Комфортна в русі та зрозуміла в керуванні машина, незважаючи на її великі розміри. — ділиться враженнями Вадим. — Водночас задля економії палива я б обрав дизельний двигун, але  не знаю, чи пропонується такий для Land Cruiser 200».
Авжеж, пропонується. Дбайливому господарю сподобається версія з турбодизельним двигуном V8 об’ємом 4,5 л потужністю 249 к. с. Проти бензинового варіанта вона має більший крутний момент (650 Нм проти 439) і більш заощадлива для гаманця завдяки меншій витраті палива (9,5 л/100 км в середньому проти 13,7).

Повертаючись безпосередньо до Hilux і Land Cruiser 200, слід сказати, що вони теж становлять ідеальний дует для аграрія, які можуть сусідити в одному господарстві. В той час як Hilux придатніший для виробничих функцій, Land Cruiser якнайкраще виконуватиме роль представницького автомобіля. Водночас Hilux не осоромить свого власника на діловій зустрічі, а Land Cruiser 200 за потреби може вирушити в поле. Що ж, універсальність завжди була однією з привабливих рис автомобілів Toyota й одним із постулатів її корпоративної філософії. За це їх і люблять аграрії.

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!
Ще немає новин у цій стрічці ...