Рейтинги    25 липня 2018 10:01

25 найкращих топ-менеджерів аграрної галузі


Вони не бояться приймати рішення, впливають на процеси в компанії, а часом і вступають у суперечку із власником. Але саме завдяки цим топам розвиваються не лише компанії, в яких вони працюють, а й український агросектор в цілому.

Журнал Landlord вдруге вирішив підготувати рейтинг кращих топ-менеджерів українського агросектора. Ці люди щодня приймають виклик, доводячи свою ефективність. Під їх керівництвом багато компаній впоралися із кризою, поліпшили свої фінансові показники, вийшли на нові ринки, впровадили інновації.

До лонг-листу ми включили понад півсотні керівників агрохолдингів, компаній харчової промисловості, трейдерів, виробників насіння, засобів захисту рослин та сільгосптехніки. Урахувати намагалися всіх, хто має безпосереднє відношення до сільгоспвиробництва.

З рейтингу були виключені СЕО, що є мажоритарними акціонерами, а також нещодавно призначені топ-менеджери компаній.

Рейтинг топ-менеджерів формувався на основі оцінок експертів. До жюрі увійшли компанії, що спеціалізуються на пошуку та оцінці керівників вищої ланки: Pedersen & Partners, WE Partners, Boyden Global Executive Search, Ward Howell, інвестиційна компанія Dragon Capital, банки Crédit Agricole, ОТР, Райффайзен Банк Аваль, ПУМБ, аудиторська компанія Kreston GCG, агентство PR Service, юридична компанія Alexandrov & Partners, консалтингові агентства «ААА» та «УкрАгроКонсалт».

Експерти оцінювали топ-менеджерів за шкалою від 0 до 10 за трьома критеріями:

  • репутація (значимість і затребуваність на ринку, довіра з боку партнерів);
  • прозорість (готовність до спілкування зі ЗМІ, якість поширюваної інформації);
  • ефективність бізнесу (оцінка результатів діяльності компанії, ефективності інновацій тощо).

Після аналізу отриманих від експертів даних, підрахунку балів редакція склала шорт-лист із 25 найбільш ефективних, на думку ринку, топ-менеджерів.

Лідером нашого рейтингу вдруге став генеральний директор компанії ІМК Алекс Ліссітса. За п’ять років він зміг повністю переформатувати бізнес, оновити команду, знизити кредитну заборгованість. У цілому перша десятка помітно змінилася. До рейтингу не потрапили відразу кілька колишніх лідерів. З’явилися й нові герої. І ми із задоволенням представляємо їх ринку.

 

№1 АЛЕКС ЛІССІТСА

НАЗВА КОМПАНІЇ: IMK

БАЛИ: 346

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: 2400

ПОСАДА: Генеральний директор

Алекс Ліссітса виріс у маленькому селі, але внутрішньо завжди прагнув до великих експериментів. З п’ятого класу вів сімейний бюджет. Батьки дозволяли синові пробувати щось нове, не обмежували його свободу. Це, на думку Ліссітси, дозволило йому домогтися успіху в майбутньому.

Гендиректор ІМК зізнається, що в агробізнес потрапив за власною ініціативою — після школи пішов вчитися до сільськогосподарської академії. Хоча в дитинстві мріяв навчатися в університеті ім. Тараса Шевченка за спеціальністю «Політекономія». Але жодного разу не пошкодував, що вибрав аграрну професію. Потім прийняв вольове рішення продовжити навчання за кордоном і досконало вивчати німецьку мову, коли всі кинулися опановувати англійську.

«Мій рецепт успіху — експериментувати, намагатися робити те, чого хочеться, та йти вперед», — підкреслює гендиректор ІМК.

У компанії він працює з 2012 року. З травня 2013-го очолює її. За п’ять років Ліссітса повністю переформатував ІМК, істотно омолодив команду, знизив боргове навантаження на $100 млн. Рефінансування частини боргу дозволило ІМК скоротити фінансові витрати більш ніж на 50%. Виручка компанії за підсумками 2017-го становила $126,8 млн.

№2 ГЕБХАРД РОГЕНХОФЕР

НАЗВА КОМПАНІЇ: СИНГЕНТА

БАЛИ: 282

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: 410

ПОСАДА: Генеральний директор

Гебхард Рогенхофер відкритий, демократичний керівник, що не обмежує дії підлеглих. Перевагу надає дружньому спілкуванню та участі в житті колег, не користується засобами жорсткого керування. Вміє слухати і чути колег і клієнтів. Співробітників вважає головною цінністю. До роботи ставиться як до власного бізнесу. В агросекторі працює останні 30 років.

Після школи Рогенхофер прагнув вивчати філософію, але завдяки пораді батька вступив до Університету аграрної науки у Відні на спеціальність «Рослинництво», про що жодного разу не пошкодував. При цьому і філософію не закинув — продовжує багато читати на цю тему.

Під керівництвом Рогенхофера «Сингента» розробляє і впроваджує нову ринкову стратегію Go to Market Strategy. Вона передбачає розширення зон відповідальності регіональних керівників, збільшення числа регіональних співробітників у командах продажів та технічних сервісах, а також навчання ключових клієнтів і дистриб’юторів. Крім того, в компанії діє програма стажування для студентів старших курсів. За словами Рогенхофера, це дозволяє готувати кваліфіковані кадри не лише для компанії, а й для ринку в цілому.

№3 ЖЕЛЬКО ЕРЦЕГ

НАЗВА КОМПАНІЇ: «АСТАРТА-КИЇВ»

БАЛИ: 276

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: понад 13 000

ПОСАДА: Операційний директор

Желько Ерцег за фахом агроном. Довгий час працював «у полі». Він і зараз намагається часто бувати в полях, вникати в усі агрономічні нюанси. Поєднання агрономічних знань і менеджерських навичок вважає неймовірно важливим для успішного управління агробізнесом.

Ерцег прагматичний, має математичний склад розуму, звик аналізувати не лише те, що відбувається, але і виконану роботу. У людях цінує професіоналізм. У разі неуспіху сам є найбільш суворим суддею для себе.

«Не виключаю, що зі мною важкувато працювати, — зазначає Ерцег. — Я знаю дуже багато про все, чим займаються мої співробітники. Від мене складно приховати помилки, недоробки. Фізично я ні на кого не тисну, але швидше за все, вимагаю багато, особливо від тих, хто претендує на якусь позицію».

У «Астарті» Ерцег працює з 2014 року. Створення плану реструктуризації компанії та його активну реалізацію вважає одним з найбільших своїх досягнень. Зараз ефективність компанії істотно зросла. Витрати на паливо скоротилися майже вдвічі, до $8 млн, на засоби захисту рослин — на третину, до $16 млн.

№4 ДЖОН ШМОРГУН

НАЗВА КОМПАНІЇ: AGROGENERATION

БАЛИ: 275

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: понад 1500

ПОСАДА: Президент компанії

Джон Шморгун працює в аграрному бізнесі з дитинства. У його батьків була власна ферма в Америці. Після закінчення Військово-морської академії США, служби у ВМФ та Женевського міжнародного інституту управління Шморгун понад 18 років керував агробізнесом DuPont на території України та Росії. У 2010-му перейшов до портфельної компанії фонду SigmaBleyzer — Harmelia. Після злиття з AgroGeneration очолив нову компанію.

Під його керівництвом AgroGeneration впровадила методологію Lean Six Sigma для вишукування проблем та їх вирішення, створила R&D-центр та агрономо-дослідницький підрозділ. Компанія сфокусувалася на науковому підході до демополів. «Ми акцентуємо увагу на інноваціях з точки зору вирощування і паралельно удосконалюємо процеси в компанії. Враховуючи, що витрати на зарплати та логістику ростуть, компанія намагається працювати із собівартістю кожного продукту: і пшениці, і кукурудзи», — каже президент AgroGeneration.

Шморгун захоплюється яхтингом. На його думку, це чудово розвиває менеджерські якості. Адже під час регати, як у бізнесі, треба швидко приймати рішення з урахуванням течії, вітру, траєкторії руху суперника, а результат залежить від злагодженої роботи усіх членів команди.

№5 АНДРЕАС ЛІР

НАЗВА КОМПАНІЇ: BASF В УКРАЇНІ

БАЛИ: 271

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: понад 140

ПОСАДА: Генеральний директор, Керівник групи країн східної Європи: Україна, Молдова, Грузія, Вірменія

Андреас Лір очолює в Україні дочку BASF – одного з найбільших у світі виробників засобів захисту рослин – понад 5 років. Під його керівництвом компанія реалізує в країні низку соціально значущих проектів. Турботу про людей Лір вважає важливим принципом своєї роботи, а пошук талановитих фахівців і створення для них адекватних умов праці – основним викликом.

«Головний постулат мого бізнес-кодексу багато в чому корелюється з цінностями і стратегією концерну. Він сповіщає, що безпека наших співробітників і виробництва понад усе», – зізнається Лір. Друге важливе правило: діяти відповідно до принципів сталого розвитку. «Я щиро вірю, що такий підхід може зробити наших клієнтів і партнерів успішними», – підкреслює він.

BASF активно впроваджує принципи діджиталізації, що дозволяє компанії максимально оперативно реагувати на запити клієнтів і в перспективі має підвищити ефективність багатьох процесів. Серед управлінських рішень, прийнятих BASF на глобальному рівні і здатних вплинути на долю кмпанії та ринку в цілому, Лір називає злиття з компанією Bayer.

№6 ЄВГЕН ОСИПОВ

НАЗВА КОМПАНІЇ: КЕРНЕЛ

БАЛИ: 267

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: понад 16 000

ПОСАДА: Генеральний директор

Євген Осипов професійний менеджер. У 1998 році він закінчив Інститут економіки та менеджменту за спеціальністю «Фінансовий менеджмент». У 2016 та 2017-му навчався у Гарвардській школі бізнесу за програмами «Стратегія: побудова і підтримка конкурентних переваг» і Провідні зміни і організаційне оновлення».

В агробізнесі Осипов працює понад 15 рокі. На ринку він має репутацію ефективного управлінця, успішного керівника, неконфліктної людини, у якої слово співпадає з ділом. За вдачею Осипов є диктатором, звик жорстко контролювати виконання поставлених завдань. Та при цьому він здатний тверезо оцінювати ситуацію, із задоволенням береться за вирішення складних завдань, прагне працювати на випередження.

Осипов очолив «Кернел» восени 2017-го. До цього чотири роки керував рослинницьким підрозділом компанії та зробив його вельми прибутковим. Тепер йому доведеться в цілому привести до ладу активи компанії: позбутися земель, розташованих далеко від основних угідь, оптимізувати виробничі процеси.

№7 МИКОЛА ГОРБАЧЬОВ

НАЗВА КОМПАНІЇ: NEW WORLD GRAIN UKRAINE (SOUFFLET GROUP)

БАЛИ: 265

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: 15

ПОСАДА: Директор

Микола Горбачьов керує в Україні дочкою французької агропромислової групи Soufflet з 2005 року. У людях цінує досвід, знання, ввічливість, дипломатичність, стійкість. При цьому намагається не переоцінювати власні якості та здібності. Каже, що не обирав свою роботу, це вона вибрала його. «Сільгосппродукція користується попитом в усі часи. Після розвалу СРСР рішення торгувати нею було прямолінійно-логічним. А вихід на ринок компаній з іноземним капіталом створив додаткову ліквідність і суттєво змінив засоби ведення бізнесу, зробивши їх більш цивілізованими, надавши безліч цікавих інструментів», — згадує директор New World Grain Ukraine.

Цього року Горбачьов планує зосередитися на рішенні логістичних проблем, оскільки вважає, що збільшення обсягів торгівлі та скорочення витрат буде залежати від швидкості навантаження на елеваторах і швидкості доставки зерна в порти.

№8 ЮРІЙ МЕЛЬНИК

НАЗВА КОМПАНІЇ: МХП

БАЛИ: 263

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: понад 27 000

ПОСАДА: Виконавчий директор, Головний операційний директор, перший заступник голови правління

У дитинстві Юрій Мельник мріяв стати головою рідного колгоспу. Після закінчення Української сільгоспакадемії почав будувати кар’єру чиновника. За 10 років від генерального директора Національного об’єднання племінного тваринництва при Мінагропромі доріс до міністра аграрної політики. Перш за все завдяки працездатності, відповідальності, вмінню організовувати людей, знаходити оптимальні шляхи вирішення поставлених завдань, вмінню чути слушні пропозиції.

У найближчі кілька років, за словами Мельника, МХП планує істотно збільшити потужності з виробництва м’яса птиці, що спричинить розвиток всієї системи вертикальної інтеграції компанії, а також наростити обсяги експорту. Стратегічною метою компанії Мельник називає точне землеробство як елемент цифрового сільського господарства, яке повинно привести до обґрунтованих витрат та збільшення прибутків.

№9 ЄНС БЕРЕНС

НАЗВА КОМПАНІЇ: «БАЙЕР»

БАЛИ: 257

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: 455

ПОСАДА: Генеральний директор

Єнс Беренс працює в Bayer 34 роки. За цей час він обіймав різні посади в різних департаментах. На його очах компанія перетворилася із суто фармацевтичної на концерн з медико-біологічними напрямами, сфокусований на здоров’ї людей, рослин і тварин.

Перед Беренсом стоять два завдання: надалі розвивати бізнес та підготувати ввірене йому підприємство до успішної інтеграції з компанією Monsantо. Для їх виконання, на думку Беренса, важливо бути гнучким. «Керівництво компанії має мати чітке бачення на майбутнє, щоб ефективно функціонувати в динамічному середовищі, — підкреслює він. — Мало просто виробляти хороші продукти у сферах охорони здоров’я та сільського господарства, необхідно пропонувати комплексні рішення, корисні та зручні для клієнтів».

Bayer заохочує співробітників до подання інноваційних пропозицій, навіть створила спеціальну онлайн-платформу. Компанія також активно залучає до цього процесу зовнішніх партнерів: дистриб’юторів, аптечні мережі та інших. Це допомагає концерну краще зрозуміти потреби клієнтів та ринку. У результаті Bayer вдалося створити інноваційне співтовариство із 680 співробітників з різних країн. А 285 запропонованих ними інноваційних проектів були профінансовані компанією для подальшої реалізації.

№10 АЛЛА ВЛАСЮК

НАЗВА КОМПАНІЇ: VIОIL

БАЛИ: 256

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: понад 2000

ПОСАДА: Фінансовий директор

Алла Власюк працює у ViОil майже з моменту її заснування. За цей час компанія перетворилася на провідну агропромислову групу з виробництва та експорту олійножирової продукції. Досягти успіху Власюк вдалося завдяки цілеспрямованості та вмінню приймати виважені рішення. Коли в Україні розпочалася фінансова криза, у ViОil майже не було боргових зобов’язань. За цей час група модернізувала Вінницький олійножировий комбінат, збільшивши його потужність удвічі, та побудувала на його території новий маслоекстракційний завод. Це дозволило ViOil майже втричі збільшити потужності. Підприємство у Вінниці стало найбільшим в Європі за обсягами переробки на одному майданчику.

Минулого року група ViOil підписала із синдикатом європейських банків угоду про виділення лінії передекспортного фінансування в розмірі $80 млн. «Європейські банки вперше за останні чотири роки видали такий синдикований кредит новій компанії, — відмічають фінансисти. — Не останню роль у прийнятті цього рішення зіграли професіоналізм та репутація Алли Власюк». Ще $66 млн компанія залучила в Ощадбанку. «У мене консультативний тип керівництва: керівник приймає стратегічні рішення, а тактичні делегує підлеглим, — каже Власюк. — Найголовнішою складовою успіху я вважаю сильну команду професіоналів-однодумців, а також вміння чути і поважати будь-якого співробітника».

№11 ДМИТРО ГОРШУНОВ

НАЗВА КОМПАНІЇ: «БУНГЕ УКРАЇНА»

БАЛИ: 254

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: н/д

ПОСАДА: Генеральний директор

Дмитро Горшунов — дипломатичний і цілеспрямований, принциповий. Людина серйозна, слів на вітер не кидає. Закінчив Московський державний інститут міжнародних відносин. Служив дипломатом, з 1991 року працював у російських представництвах західних зернотрейдерів. У 2007‑му очолив дочку Bunge в Україні.

Горшунов керує п’ятьма елеваторами, Дніпропетровським маслоекстракційним заводом і виробничо‑перевантажувальним комплексом у Миколаївському порту, введеним в експлуатацію в 2016 році. У комплекс входить зерновий термінал, маслоекстракційний завод, термінал з перевалки олії. У найближчому майбутньому компанія планує інвестувати в розширення виробничих і перевалочних потужностей у порту, розвиток річкової логістики і внутрішніх елеваторів, а також у будівництво підземного олієпроводу.

Наприкінці минулого року «Бунге Україна» опинилася в епіцентрі скандалу з хабарами в Миколаївському порту. Але ця історія на репутацію компанії та її директора особливо негативно не вплинула, оскільки Горшунов відмовився давати хабарі чиновникам.

№12 ОЛЕНА ДУНІНА

НАЗВА КОМПАНІЇ: «ПІОНЕР НАСІННЯ УКРАЇНА», CORTEVA AGRISCIENCE (СІЛЬГОСППІДРОЗДІЛ DOWDUPONT)

БАЛИ: 252

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: понад 120

ПОСАДА: Директор «Піонер Насіння Україна», фінансовий керівник в Україні, Білорусі та країнах Центральної Азії Corteva Agriscience

Олена Дуніна прийшла в агробізнес шість років тому. Її привабила можливість працювати в сфері, що дозволяє стикнутися з живою природою і відчути причетність до зародження життя та його подальшої підтримки.

У людях Дуніна цінує чесність, повагу, відповідальність, виконання зобов’язань, вміння досягати результату. Основним її завданням на сьогодні є збереження успішних досягнень компанії DuPont Pioneer і трансформація підприємства у сільськогосподарський підрозділ DowDuPont під назвою Corteva Agriscience.

Щорічно сільгосппідрозділ DowDuPont інвестує приблизно 10% річного обороту (близько $1,4 млрд) в дослідження і розробки. «Інновації спрямовані на підвищення врожайності гібридів шляхом мінімізації впливу на навколишнє середовище та ефективність управління господарствами. Кошти вкладаються в передову селекцію, виведення унікальних препаратів по захисту рослин і розвиток сервісів агрономічного супроводу», — підкреслює Дуніна.

№13 МАРІЯ ОСИКА

НАЗВА КОМПАНІЇ: ПРЕДСТАВНИЦТВО NCH В УКРАЇНІ (ГРУПА КОМПАНІЙ «АГРОПРОСПЕРІС»)

БАЛИ: 246

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: понад 4500

ПОСАДА: Директор з аграрних інвестицій

В агросекторі Марія Осика працює вже 20 років. Каже, що галузь привабила її можливістю створити в Україні бізнес, який на рівних конкурує з провідними аграрними країнами світу. До NCH Осика очолювала «Monsanto Україна».

У сферу її відповідальності входить управління групою компаній «Агропросперіс» і визначення нових напрямів для інвестицій в агросектор України.

Осика переконана, що 80% успіху бізнесу залежить від якості прийняття рішень конкретними людьми. Тому протягом 2017 року багато уваги приділяла створенню відкритої організаційної системи, яка залишає на підприємстві тільки кращі кадри — виробниче ядро. «Для ядра діють програми участі у прибутку та партнерська програма, за умовами якої співробітники можуть вкладати власні кошти в компанію та отримувати додатковий прибуток. Так кожна людина в організації і зацікавлена робити більше», — підкреслює вона.

Інновації в «Агропросперіс» народжуються, коли є завдання, яке потрібно реалізувати за максимально короткий термін. Наприклад, інструмент Smart Agri допомагає змоделювати необхідний фінансовий результат на будь‑якому горизонті часу. «Найближчим часом ми впровадимо бізнес‑моделювання для елеваторів і ряд IТ‑інструментів щодо забезпечення роботи ланцюжка доданої вартості для національних агровиробників», — підкреслює Осика.

№14 ЄВГЕН РАДОВЕНЮК

НАЗВА КОМПАНІЇ: GRAIN ALLIANCE ТОВ «БАРИШІВСЬКА ЗЕРНОВА КОМПАНІЯ»

БАЛИ: 245

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: 1200

ПОСАДА: Генеральний директор

До аграрного бізнесу Євген Радовенюк займався управлінським і фінансовим консультуванням. Будучи консультантом, спільно зі скандинавським інвестиційним банком зробив приватне розміщення акцій у Стокгольмі в 2008 році у створення аграрного підприємства Grain Alliance з нуля. Після залучення капіталу інвестори запропонували Радовенюку посаду фінансового директора компанії, а згодом і генерального директора.

У житті Радовенюк дотримується принципів чесності та прозорості, до людей ставиться з повагою. У бізнесі орієнтується на стратегічні довгострокові відносини, а також на ефективність і стабільність.

Своїм досягненням вважає ініціацію та впровадження програми підвищення ефективності компанії. Найближчим часом Радовенюк планує оптимізувати і стандартизувати бізнес‑процеси сільгоспвиробництва шляхом удосконалення організації робіт, модернізації технічного парку, навчання і розвитку персоналу. «Компанія експериментує, шукає ефективні нововведення в знаннях, організації робіт, технологічних операціях і використовуваних матеріалах. Запровадили, значить довели ефективність, побачили результат, навчилися і можемо користуватися», — резюмує Радовенюк.

№15 ІРИНА ПРИСЯЖНЮК

НАЗВА КОМПАНІЇ: «АДМ ТРЕЙДИНГ УКРАЇНА»

БАЛИ: 244

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: понад 1000

ПОСАДА: Генеральний директор

На сільськогосподарському ринку Ірина Присяжнюк має репутацію відданої компанії людини. Працює в аграрному холдингу практично з самого дня його заснування — понад двадцять років. Починала з голови торгового департаменту, обіймала цю посаду тринадцять років.

Про Присяжнюк говорять, що вона досить жорсткий керівник, але в той же час багатьох підлеглих знає особисто. ADM Trading Ukraine під її управлінням періодично отримує кредитне фінансування на інвестиції та розвиток.

ADM Trading Ukraine є дочірнім підприємством міжнародної агропромислової корпорації Archer Daniels Midland Company (ADM). Компанія спеціалізується на вирощуванні зернових і олійних культур, їх переробці, експорті зернових та олії. ADM Trading Ukraine належить сім елеваторів, один перевантажувальний термінал та олійноекстракційний завод в Іллічівському порту.

Захоплюється грою в сквош.

№16 ВОЛОДИМИР ОСАДЧУК

НАЗВА КОМПАНІЇ: «КОФКО АГРІ РЕСОРСІЗ УКРАЇНА»

БАЛИ: 242

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: 72

ПОСАДА: Генеральний директор

Володимир Осадчук із сім’ї спадкових аграріїв. У «КОФКО Агрі Ресорсіз Україна» працює 10 років. Головним постулатом його бізнес-кодексу є робота в команді та довіра колективу. «Результат залежить від команди і відносин між співробітниками. Основне завдання менеджера — мотивувати і давати колективу можливість самостійно приймати рішення і відповідати за результати», — підкреслює Осадчук.

Після введення в експлуатацію зернового терміналу в Миколаївському порту для компанії найбільш актуальним стало питання оптимізації логістики, особливо залізничної. Для вирішення завдання експерти компанії проаналізували розташування елеваторів з можливостями їх навантаження навколо основних залізничних вузлів для формування збірних відправок. «КОФКО» також працює над оптимізацією операційних процесів і створенням електронного документообігу з товаровиробниками та постачальниками, що дозволить автоматично блокувати операційні процеси, якщо один з параметрів не виконано повністю.

Найближчим часом компанія планує перевести на тверде паливо сушарки на всіх своїх елеваторах. Вивчає можливість впровадження процесу блокчейн з метою мінімізації ризиків та створення більш сприятливих умов для товаровиробників.

№17 ДМИТРО СКОРНЯКОВ

НАЗВА КОМПАНІЇ: HARVEAST

БАЛИ: 232

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: 1250

ПОСАДА: Генеральний директор

В агробізнес Дмитро Скорняков прийшов випадково. Коли компанія «Метінвест» купувала ММК імені Ілліча, він працював у PwC і виконував на замовлення металургійного холдингу due diligence сільськогосподарських активів меткомбінату. «Після завершення проекту мені запропонували обійняти посаду фінансового директора агрохолдингу, який створювали на базі цих сільгосп­підприємств. Я прийняв цю пропозицію і працюю в HarvEast вже сім років», — розповідає Скорняков.

Одним з найважливіших завдань топ‑менеджера він вважає збереження і зміцнення репутації бізнесу. Заради цього іноді доводиться приймати рішення, що призводять до короткострокових втрат, але позитивно впливають на репутацію компанії, а значить і на досягнення успіху в довгостроковій перспективі. Він не боїться звільняти неефективних співробітників і міняти склад команди. В особистому бізнес‑кодексі управлінця особливе місце займає чесність і відкритість у відносинах.

На першому місці у Скорнякова — розвиток нових перспективних бізнес‑напрямів. Доленосним для компанії він вважає своє рішення інвестувати в розвиток насіннєвого напряму. Найближчим часом HarvEast планує стати одним з найбільших виробників насіння у Східній Європі.

№18 РОМЕН ДЕСТЙО

НАЗВА КОМПАНІЇ: MAS SEEDS UKRAINE («МАЇСАДУР»)

БАЛИ: 217

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: 160

ПОСАДА: Генеральний директор

До виробництва і роботи із землею Ромен Дестйо звик з дитинства. Його сім’я вже вісім поколінь володіє невеликими виноградниками і виноробнею неподалік Ліона. Після інституту Дестйо займався M&A та private equity у Франції. А в 2010‑му зайнявся аграрним бізнесом в Україні.

У 2017‑му Дестйо вирішив інвестувати в R&D і перенести головний офіс компанії до Києва. «Ми стали ближче одне до одного, ближче до клієнтів і можемо залучати кращих фахівців і створювати кращий продукт в Україні», — зазначає гендиректор MAS Seeds Ukraine.

Зараз компанія фокусується на створенні команди майбутніх лідерів, які вміють працювати в мінливому світі та можуть адаптувати свої продукти і послуги до інтересів клієнтів.

Інновації є однією з ключових цінностей компанії. «Щорічно ми інвестуємо 15% обороту в дослідження і розробки. На базі нашого головного офісу під Києвом ми створили абсолютно нову R&D‑лабораторію і плануємо протягом найближчих п’яти років створити перший гібрид, повністю адаптований під український ґрунт і клімат», — підкреслює Дестйо.

№19 КАТЕРИНА РИБАЧЕНКО

НАЗВА КОМПАНІЇ: «АГРО-РЕГІОН УКРАЇНА»

БАЛИ: 209

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: 480

ПОСАДА: Генеральний директор

У 2009-му Катерина Рибаченко отримала пропозицію перевірити активи української агрокомпанії, що належала шведському інвестфонду East Capital. Компанія перебувала у вкрай важкому становищі: величезні борги, демотивовані працівники, погані відносини з пайовиками, низькі врожаї. У Рибаченко не було ніякого досвіду роботи в сільському господарстві. Але незважаючи на це, вона погодилася очолити компанію. У процесі перетворення компанії їй довелося звільнити практично весь топ-менеджмент і зробити ставку на молодь.

«Агро-Регіон» обробляє 37 000 га в чотирьох областях України. Компанія активно розвиває власні освітні проекти: «AgrоШКОЛА» — для агрономів, «AgriTechШКОЛА» — для інженерів, TractorEAST — для учасників АТО. Паралельно займається створенням індустріального агротехнопарку «Термінал Z» за 5 км від злітно-посадкової смуги аеропорту Бориспіль.

Рибаченко вірить у досягнення результатів через людей. Своїм найважливішим рішенням вважає прийом на роботу нового працівника. «Як тільки він стає частиною команди, я довіряю йому, заохочую, даю повноваження. Найбільш актуальним питанням для мене є створення для співробітників досить мотивуючого середовища. Щасливі та продуктивні працівники — мій фокус», — підкреслює вона.

№20 ВІКТОР КАРБІВСЬКИЙ

НАЗВА КОМПАНІЇ: «ЛІМАГРЕЙН УКРАЇНА»

БАЛИ: 207

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: 65

ПОСАДА: Генеральний директор

Віктор Карбівський з дитинства прагнув працювати в агросекторі, адже хотів бути схожим на дідуся-агронома.

У компанії «Лімагрейн Україна» Карбівський з 2011 року — фактично з моменту створення і розвитку бізнесу у країні. Спочатку він поєднував посади директора комерційного і маркетингового напрямів, брав участь у створенні команди. Через шість років очоливши компанію, продовжив розвивати цей напрям.

Важливим рішенням Карбівський вважає створення нового фінансово-адміністративного відділу з повноцінною функцією HR-менеджера. «Ми зробили маркетинговий відділ більш функціональним, посилили комерційну команду», — підкреслює він.

Найближчим часом компанія має намір сфокусуватися на довгостроковому плануванні. Серед пріоритетів Карбівського — домогтися, щоб цілі «Лімагрейн» збігалися з особистими цілями співробітників.

Інновації Карбівський пов’язує із впровадженням нових продуктів, сервісів, маркетингових рішень, а також із запуском нових управлінських методів у бізнесі. За останні три роки «Лімагрейн Україна» вивела на ринок два нових концептуальних рішення: Suneo і Hydraneo. Цього року — новий продукт Easy VR, який дасть можливість господарствам застосовувати різні норми густоти посіву кукурудзи на одному полі.

21 АРТЕМ КАЛАШНІК

НАЗВА КОМПАНІЇ: «ЛЕМКЕН-УКРАЇНА»

БАЛИ: 195

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: 10

ПОСАДА: Генеральний директор

Артем Калашнік людина відкрита і щира. Після школи закінчив Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка за фахом «Технічний дилер». Під час навчання стажувався в Німеччині та Швейцарії. Після здачі диплома прослухав додатковий курс Школи агробізнесу. Збирався їхати на практику до Німеччини у компанію John Deere. Але так і не потрапив туди, оскільки отримав пропозицію від LEMKEN.

Калашнік керує представництвом LEMKEN в Україні з 2007 року. У роботі дотримується принципу прозорості та зрозумілості дій і рішень, особливо у відносинах з партнерами. Завдяки цьому отримує максимальну лояльність і до компанії, і до продукту. Зараз Калашнік зосереджений на вирішенні двох проблем: дефіциту персоналу та вибудовуванні єдиного стандартного і безперебійного процесу замовлень і вивезення готової продукції з заводу, що працює виключно на замовлення і не має великих складських площ.

№22 АСАД ЛАПШ

НАЗВА КОМПАНІЇ: «КУН-УКРАЇНА»

БАЛИ: 194

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: н/д

ПОСАДА: Генеральний директор

Асад Лапш народився в Йорданії. Закінчив Сільськогосподарську академію в Нальчику за фахом «Механізація сільського господарства». Вже понад 15 років живе в Україні та працює в агросекторі. Дочкою французької компанії з виробництва сільгосптехніки «КУН-Україна» керує з 2014 року. До цього очолював українські представництва інших іноземних компаній. На ринку Лапша вважають менеджером, якого варто запрошувати для розкрутки проекту і який залишає його лише тоді, коли компанія працює стабільно та успішно. Колеги характеризують його як системну, дисципліновану людину, яка багато чого планує наперед.

Завдяки Лапшу кількість офіційних дилерів KUHN в Україні за останні роки зросла. «У нас вісім дилерів з точками продажу і сервісними центрами. Найбільш активні вони в Одеській, Київській, Харківській, Кіровоградській, Сумській, Вінницькій, Хмельницькій та Полтавській областях», — підкреслює менеджер.

Український бізнес-клімат Лапш не вважає комфортним. Каже, що іноземний бізнес тут перебуває в тісних рамках, що в Україні дуже високі податки та їх дуже багато. За словами Лапша, «КУН-Україна» прагне стати найвідомішим брендом сільгосптехніки в країні. Для цього інвестує значні кошти в маркетинг і сервісну службу.

№23 ХОЛЬГЕР ВЕЛЬК

НАЗВА КОМПАНІЇ: «КЛААС УКРАЇНА»

БАЛИ: 193

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: н/д

ПОСАДА: Генеральний директор

Хольгер Вельк закінчив факультет аграрної економіки Університету Гоенгайм у Штутгарті (Німеччина). Кілька років працював у сфері кредитування сільського господарства. Брав участь у створенні відділів кредитування в Росії та Казахстані за програмою Європейського банку реконструкції та розвитку. У компанії CLAAS працює з 2001 року. З 2013‑го очолює представництво компанії в Україні.

У людях Вельк цінує вміння поважати інших, скромність та оптимізм. Має великий досвід реалізації проектів розподілу і виробництва сільськогосподарської техніки у Східній Європі.

CLAAS — німецький виробник сільгосп­техніки. В Україні компанія присутня з 1992 року. Основний принцип її діяльності — постійне прагнення до інновацій. Компанія активно інвестує в розвиток техніки і технологій. Готову продукцію до України експортує. Спроба запустити спільний проект із виробництва зернозбиральних комбайнів з українським виробником завершилася невдало.

№24 МИКОЛА АГАРКОВ

НАЗВА КОМПАНІЇ: «СВАРОГ ВЕСТ ГРУП»

БАЛИ: 190

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: близько 3500

ПОСАДА: Голова ради директорів

Микола Агарков за фахом інженер‑­електрик. У 1993 році закінчив Київський технологічний інститут харчової промисловості. Трудову діяльність розпочав з роботи на Бабино‑Томахівському цукровому заводі. Активно просувався профспілковою лінією. Через п’ять років був переведений на посаду голови правління Корецького цукрового заводу. Протягом 13 років керував Шепетівським цукровим комбінатом. У 2017‑му очолив «Сварог Вест Груп».

На ринку Агарков має репутацію досвідченого професіонала. Довіряє людям, з якими працює, намагається бути з ними на одній хвилі, вчить їх думати, як він, працювати в команді.

«Сварог» активно розвиває інноваційні технології та органічне землеробство.

Компанія вирощує сільгосппродукцію під конкретного клієнта. Співпрацює з Bunge і Soufflet Group. Фахівці «Сварога» активно шукають інноваційні технологічні рішення для підвищення врожайності та зменшення фінансових витрат.

№25 ПЕТЕР ЗАКСЕ

НАЗВА КОМПАНІЇ: «ДЖОН ДІР УКРАЇНА»

БАЛИ: 188

КІЛЬКІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ: н/д

ПОСАДА: Генеральний директор

Петер Заксе людина дипломатична, практична, вважає за краще діяти, а не говорити, але й за словом в кишеню не полізе. Переконаний, що техніка, яку продає John Deere, завжди виправдовує вкладені в неї кошти. «Купуючи наш трактор, аграрії отримують високу продуктивність», — підкреслює він.

До України Заксе працював у Швейцарії на посаді територіального менеджера з продажу техніки John Deere в Азербайджані, Вірменії, Грузії та Білорусі. За три роки досяг неабияких успіхів у цих країнах. Наприклад, у Грузії виграв тендер і продав 250 тракторів, а в Білорусі — понад 50 кормозбиральних комбайнів. На початку свого кар’єрного шляху в John Deere Заксе обговорював зі своїм керівництвом можливість працювати в Україні. І наприкінці 2013 року несподівано отримав пропозицію переїхати до Києва. «Я працював в Азербайджані та Білорусі, але мені хотілося більшого. Крім того, кілька разів відвідавши вашу країну, я зрозумів, що мені тут комфортно», — ділиться він.

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!

1 годину тому

Варю каву підлеглим та активно підтримую спорт в регіоні – Євген Дудка про важливість корпоративної складової

Корпоративна етика та повага до кожного працівника – головні складові в розвикту компанії. Саме таких принципів дотримується засновник групи компаній «Вілія» Євген Дудка. Власник одного з найбільших агрохолдингів Волині не цурається готувати своїм топ-менеджерам каву та щедро винагороджувати працівників за сумлінну працю.

Такі постулати Євген Дудка озвучив у рамках проекту «Унікальний ругіон». Зокрема, власник групи компаній «Вілія» та керуючий компанії «Волинь-Зерно-Продукт» відзначив, що серце колективу не може битися без здорового корпоративного духу, побудованого на взаємоповазі та відчуття довіри.

«Існує таке поняття, як корпоративний дух, і його потрібно підтримувати. Так, нещодавно особисто супроводжував порибалити до Норвегії працівників, які в нашій компанії вже понад 10 років, серед них були і водії, і вантажники. Добре мати і спільні традиції. Наприклад, на Новий рік ми купуємо ялинку у горщику, а потім садимо біля офісу. Щире запитання «Як справи у твоєї дитини?» додає працівнику впевненості в тому, що компанія його цінує і поважає як людину та особистість, а не розглядає тільки як гвинтик у великому виробничому механізмі. Або, наприклад, я завжди приїжджаю до офісу на 15 хвилин раніше та роблю топ-менеджерам каву. Такі прості речі дуже підтримують дух. Працівники мають відчувати себе захищеними. У житті бувають різні кризові ситуації, і людина має знати, що є компанія, на яку він може покластися. Наші співробітники впевнені, що у разі проблеми вони отримають захист та підтримку» – підкреслив управлінець.

Читайте: Побудова агробізнесу за принципами НАТО від Євгена Дудки

Крім того, Євген Дудка додав, що на його підприємстві майже удвічі вищі зарплати, ніж середні по регіону. Також його господарство є лідером з виплати орендної плати за земельні паї та приймає активну участь у соціальних проектах:

Кількість працівників по групі підприємств налічує 1300 осіб із середнім рівнем заробітної плати 14 700 гривень, у той час як на Волині, якщо не помиляюся, середній рівень — 8700 гривень на місяць. Тобто передусім ми соціально відповідальні стосовно наших співробітників.

Більше того, ми серед лідерів на ринку з виплати орендної плати за земельні паї; маємо низку соціальних проектів — виплати стипендій відмінникам у школах, підтримка сільського спорту, долучаємося до культурного виховання молоді.

Відзначимо, раніше Євген Дудка розповів, чому однією з головних цілей його компанії «Вілія» є об’єднання фермерів у кооперативи, і які дивіденди вони від цього отримають.

Думки   

2 години тому

За обслуговування 30 локомотивів General Electric Укрзалізниця заплатить 900 млн грн

Укрзалізниця через систему ProZorro оголосила тендер на надання послуг із сервісного обслуговування 30 локомотивів General Electric та пов’язаних із цим послуг. Передбачувана вартість робіт – 895,25 млн грн.

Про це повідомляє БізнесЦензор.

Аукціон проведуть 25 червня. Переможець тендеру до кінця 2027 р. має здійснювати сервісне обслуговування 30 магістральних вантажних тепловозів серії ТЕ33АС і надавати пов’язані з цим послуги.

Читайте: Nestle повністю викупила виробника соусів Торчин

Тендерні пропозиції можна подавати до 20 травня. Претендувати на участь у тендері може компанія, яка здатна підтвердити, що вона є виробником обладнання, основних запасних частин і матеріалів для виконання робіт із сервісного обслуговування магістральних вантажних тепловозів серії ТЕ33АС і пов’язаних із цим послуг, або має право на їх поставку, надане виробником локомотивів.

Для участі в тендері потрібно подати документ, виданий виробником General Electric, який підтверджує можливість надавати авторизовані послуги з сервісного обслуговування тепловозів ТЕ33АС і користування технічною, нормативною, методичною документацією на локомотив.

Як повідомляв Landlord, на Крюківському вагонобудівному заводі завершили доукомплектацію перших 30 локомотивів General Electric, які перевозитимуть вантажі в Україні.

Логістика   

18 години тому

У торговельній війні США та Китаю вже виграла українська кукурудза

Фуражна кукурудза з України успішно замінила американську на ринку Китаю. Підвищилися шанси й для українських експортерів ячменю. Про такі тенденції агроринку на тлі протистояння двох потужних економік світу розповів Рено Квач, директор, Dongling Grain&Oil (Китай).

Доповідаючи на конференції «Зерно Причерномор’я», Рено Квач детально проаналізував вплив торговельної війни між США та Китаєм на економіку обох країн. На його думку, обидві країни втрачають від цього протистояння, і тому слід шукати шлях перемовин і скасовувати імпортні мита.

Втім, Рено Квач зазначає, що імпорт американської агросировини для Китаю має не вельми суттєве значення, його можна замінити імпортом з інших країн, що на даний час і відбувається. Шанси відкриваються для України, зокрема.

– Українська кукурудза успішно замінила американську. По пшениці ми імпортуємо всього 11%. На тлі величезного внутрішнього ринку це несуттєво, — заявив Рено Квач.

Проте Китай відчуває залежність від американської сої, сорго і ячменю, хоча у  2018 році й скоротив ці види американського імпорту майже наполовину. Сою вже доправляють до Китаю з Бразилії.

Імпорт фуражного ячменю Китай готовий наростити з України, зазначив Рено Квач.

Читайте: Торговельна війна США vs Китай: коли закінчиться і чому Трамп уже програв – Рено Квач

Не суттєво залежить Китай від США і в імпорті м’яса. Водночас, китайський експерт зазначає, що втрата США такого ринку експорту аграрної продукції, як Китай, негативно позначиться на економіці штатів.

Рено Квач, однак, сподівається на відновлення торговельних стосунків обох країн, якщо не завадять політичні причини.

– Обом сторонам варто дійти угоди, консенсусу у відносинах, – каже він.

Він визнає, що Китай через імпортні мита США на промислові товари вже відчуває суттєвий негативний вплив на економіку, і він може погіршитися з зв’язку з втратою ринку. Так, США ввели мита у квітні 2018 року. До листопада 2018 року валюта Китаю впала на 10% до долара США. Рено Квач зазначає, що Китай був змушений «дзеркально» відповідати на введення мит з боку штатів.

Як повідомляв раніше LandLord, у березні намітилася розрядка у торговельній війні США та Китаю. Так, Китай купив 1,5 млн т американської сої. Країни ведуть перемовини щодо скасування мит.

Політика   

24 години тому

Урожай зернових в Україні складе 65 млн т. Експорт – 46 млн т

Такі прогнози озвучив Сергій Феофілов, генеральний директор «УкрАгроКонсалт». За його словами, найближчим часом слід очікувати підвищення інвестиційної привабливості агросектору України.

Про тенденції розвитку аграрного сектору України та світу Сергій Феофілов розповів, виступаючи на 16-й міжнародній конференції «Зерно Причорномор’я». Він підкреслив, що міжнародні експерти та фінансові інституції теж оптимістичні в своїх прогнозах щодо розвитку України та зростання її валового продукту. Прогноз «УкрАгроКонсалт» на урожай: 65 млн т, на експорт – 45-46 млн т.

– Ці амбіційні плани з виробництва основані на високій конкурентоспроможності зерна та олійних культур з України. Вірогідне значне підвищення інвестиційної привабливості аграрного сектору України. Швидше за все, це відбудеться наприкінці 2019 року або на початку 2020 року, – прогнозує гендиректор «УкрАгроКонсалт».

Читайте: Кількість весняних опадів найменша за останні 15 років. Як позначиться це на врожайності зернових

Разом із тим, він говорить про ризики та виклики для виробників агропродукції у світі. Один із ризиків – політична нестабільність. Проте експерт вважає, що для України цей ризик є короткостроковими, більшу роль відіграють економічні ризики. Передусім, пов’язані з розвитком глобальної економіки.

– Уповільнення росту глобальної економіки – головний виклик для аграрного сектору, – підкреслює Сергій Феофілов.

Він розповів про сценарії адаптації для виробників та експортерів. Політичне регулювання ринку, на думку експерта, є дуже суперечливим.

Тому на перший план виходять економічні важелі. Сергій Феофілов зупинився на застосуванні нових інструментів сільгоспвиробниками, а саме – спеціалізації на окремих культурах, які зумовлюють розвиток агросектору країни. Наприклад, в Україні найбільшими темпами зростають врожаї та експорт кукурудзи, у Бразилії – сої, у Росії – пшениці.

Як раніше повідомляв LandLord, у 2018 році в Україні зафіксовано рекордний урожай зернових – 70,1 млн тонн.

Рослинництво   

18 квітня 2019 09:44

Кооператив із кластером у 100 тис. га або як Вілія створює найпотужніше фермерське об’єднання України

Засновник одного з найбільших агрохолдингів Волині – групи компаній «Вілія» Євген Дудка – розповів про непросту історію побудови свого дітища та поділився планами розвитку компанії у найближчий час.

Зокрема, у спецпроекті «Унікальний регіон» Євген Дудка зазначив, що розвитком агробізнесу на Волині він почав займатися ще в 90-х, проте справжні обриси агрогіганта «Вілія» з’явилися на початку 2000-х, коли за шалені на той час $63 тис. було придбане підприємство для переробки зернових та за $18 тис. 5 га землі. Такі інвестиції дали суттєвий поштовх для подальшого розвитку підприємства й закріплення його в статусі одного з найсучасніших в регіоні.

«Якщо згадати історію розвитку нашого бізнесу, то він бере початок з торгівлі (що було характерним для більшості підприємств 1990-х років). Наступним щаблем зростання була давальницька переробка зернових та поява власного транспорту. А придбання у 2003 році першого підприємства за шалені на той час кошти — $63 000, і ще $18 000 за 5 га землі в межах міста, стало фактично стартом нашої виробничої діяльності. Ось тоді ми й почали займатися переробкою, яка є моєю улюбленою темою. Чим більша глибина переробки, тим стійкіша структура. Проте сьогодні борошномели переживають не найкращі часи».

На сьогодні керівництво господарства «Вілія» планує зафіксувати у власному обробітку 30 тис. га. землі та об’єднати навколо компанії фермерів із загальним земельним кластером у 100 тис. га. Усе це Євген Дудка планує зробити для створення кооперативів, аби вітчизняні фермери не боялися інвестувати гроші в загальну справу за для виходу агробізнесу на вищий щабель рентабельності та більш ефективної роботи.

Читайте: Бахматюк жорстко наїхав на Гонтарєву, назвавши її катом української економіки

«Наша стратегія — зафіксувати 30 000 га землі у власному обробітку, разом із тим розвиваючи нашу унікальну компетенцію — можливість надання повного комплексу ресурсу та послуг для потреб агровиробників, об’єднати навколо компанії агропідприємства та фермерів із загальним земельним масивом у 100 000 га. Наша компанія, таким чином, стає своєрідним інтегратором між глобальними компаніями-постачальниками, такими як Syngenta, та малими і середніми агровиробниками.

Наступний якісний крок — залучити фермерів, аграрників в об’єднання як акціонерів елеваторної, логістичної інфраструктури і вже практично трансформуватися в кооператив. Проте, потрібен певний час — ще п’ять-десять років  — для зміни ментальності людей та розвитку акціонерної культури, щоб вони були готові інвестувати власні гроші в загальну справу та віддати в управління комусь частину свого активу. Адже що може об’єднати людей? Або спільна небезпека, або спільна вигода. На сьогодні небезпека вже багатьох об’єднала. На Волині я був ініціатором заснування громадської спілки «СПАС» (Самоврядна перша аграрна спілка). У чому сенс? 15 основних виробників домовилися про досить прості речі. Перше — про політику добросусідства. Друге — ми зафіксували межі. Третє — принцип НАТО: напад на одного означає напад на всіх».

Нагадаємо, що в рамках спецпроекту «Унікальний регіон» Євген Дудка поділився секретами ефективної побудови корпоративної культури та пояснив, чому за фермерськими кооперативами стоїть майбутнє українського агросектору.

Кейси   

Показати ще