Єврокомісія відповіла на вимогу Польщі щодо скасування “транспортного безвізу” з Україною, підтримуючи збереження умов угоди, укладеної у червні 2022 року та продовженої до червня 2024 року. У звіті “транспортної” Ради ЄС також висловлено звинувачення польській владі в “умиванні рук” у зв’язку із ситуацією на українсько-польському кордоні.
Про це повідомила “Радіо Свобода”.
Прем’єр-міністр Польщі Матеуш Моравецький вимагав скасування транспортного безвізу для України, але представниця Єврокомісії Адіна Велян висловила протест, наголошуючи на неприйнятності ідеї повернення дозволів та заявивши про готовність захищати угоду між ЄС та Україною.
“Цей пінг-понг між Україною та Єврокомісією — несправедливий. А тим часом на кордоні страждають люди, а наші зовнішні кордони Євросоюзу стають заручниками. Тож ідея повернення дозволів є неприйнятною, оскільки саме з цією метою ми відмовилися від дозволів. Дозволяти операції під різними номерами та різною кількістю дозволів у ЄС було нежиттєздатним”, — наголосила представниця ЄК Адіна Велян.
Зазначимо, що скасування дозволів відбулося після 24 лютого 2022 року. Польські перевізники, що заблокували рух на кордоні, вимагають відновити дозвільний режим перетину кордону з 1 січня.
Утім Єврокомісія розглядає можливість введення санкцій проти Польщі через блокаду кордону з Україною, але діалог і пошук технічних рішень продовжуються.
“Є перелік технічних заходів, які можна вжити, але вони повинні виконуватись і їх має погодити польська сторона. Ми продовжуємо діалог, але залишаємо за собою право втручатися як Єврокомісія з навіть ініціацією процедури порушення (судові заходи проти країни ЄС, що не виконує законодавство блоку — ред.) проти тих, хто не дотримується правил і не застосовує закон, — скзаала Велян.
Нагадаємо, у Польщі група протестувальників з антиукраїнської партії “Конфедерація” заблокувала американський патрульний катер, призначений для військових потреб України, на польсько-українському кордоні.
На українську економіку негативно впливатиме блокування автомобільних пунктів пропуску на кордоні України і Європейського Союзу. Очікується, що європейські покупці будуть або розривати довгострокові контракти, або не укладатимуть нових.