За дев’ять місяців року «Укрзалізниця» на 28% збільшила перевезення зернових вантажів. У січні-вересні було перевезено 27,4 млн тонн зерна, повідомляє «Інтерфакс». 5200 зерновозів належить приватним компаніям, це третина усіх вагонів. У робочому парку «Укрзалізниці» знаходиться 10 800 вагонів. У наступному році держкомпанія планує оновити 700 зерновозів.
«Питання не в кількості вагонів, а в ефективності їх використання, забезпечення локомотивами, планування і формування замовлень на перевезення відповідно до переробної та пропускної спроможності під’їзних шляхів», – каже в.о. департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Анатолій Мумренко.
За його словами, ситуацію з розподілом зерновозів ускладнює збільшення кількості станцій і фронтів навантаження зернових вантажів, що вимагає більшої кількості тягових і маневрових засобів.
«Локомотиви ефективно використовувати для перевезень по 1500 тонн вантажів, не менше 500 тонн, а ми змушені возити по одному вагону, тому клієнтам потрібно збільшувати партії вагонів, що відправляються», – зазначив він.
Натомість вартість доставки зернових від сільгоспвиробника в порт в Україні вища, ніж у США і більшості країн Європи. Про це повідомив радник з питань аграрної політики групи Світового банку Олег Нів’євський у рамках аграрно-логістичного форуму «Дніпро – Дунай – Чорне море», передає «АПК-Інформ».
«Близько 18% логістичних витрат в Україні пов’язані з доставкою пшениці безпосередньо з поля в порти, тоді як у Франції та Німеччині, наприклад, цей показник становить лише 8%, в США – близько 6%. Близько 20% припадає на доставку зерна з елеватора в порт, тоді як у Франції та Німеччині витрати становлять 13-14%. У США на них припадає до 22% всіх логістичних витрат», – повідомив Нів’євський.
Загальний рівень витрат на зернову логістику в Україні становить в середньому $40 за тонну.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!