Новини / Логістика     29 червня 2022 17:13

Здорожчання залізничних перевезень призведе до скорочення посівних площ

Додаткові витрати аграрію нести надзвичайно складно: не йдеться про прибутковість, це питання глибини мінуса, збитків, які зараз несе сільгоспвиробник.

Підвищення тарифів на перевезення вантажів залізницею на 70% — це продовження практики, коли зерно компенсує збиткове перевезення інших вантажів. На аграріїв кладуть додаткову фінансову ношу для того, щоб перекрити недостачу фінансування, яка є в “Укрзалізниці”. Про це повідомив генеральний директор асоціації “Український клуб аграрного бізнесу” Роман Сластьон, передає agroportal.

“Інший момент — це початок проведення аукціонів на зерновози. Ставка, яка була до цього, — 2167 грн за користування вагоном за добу. На початкових аукціонах вона піднялася на 33%, максимальна ставка становила 3800 грн. По аукціонах, які були нещодавно проведені, зокрема на перевезення вантажу за кордон, ставка досягла 7400 грн за використання вагона на добу. Тобто фактично більш ніж утричі маємо підвищення вартості логістики”, — зазначив експерт.

Він додав, що такі додаткові витрати аграрію нести надзвичайно складно: не йдеться про прибутковість, це питання глибини мінуса, збитків, які зараз несе сільгоспвиробник.

“Якщо порівнювати з іншими галузями, то шанс отримання доходу в аграріїв ще менший, і ми фактично стоїмо на порозі того, що восени можемо не посіяти до 50% озимих зернових, а про весну більшість сільгоспвиробників не хочуть навіть думати, намагаючись шукати якісь шляхи вирішення цієї ситуації. Тож питання посіву 2023 року під дуже серйозним ризиком”, – пояснив Сластьон.

За його словами, приймаючи сьогодні такі логістичні умови, ми ризикуємо тим, що вже наступного року не буде чого везти, не буде виробництва аграрної продукції.

Нагадаємо, Міністерство інфраструктури України погодилося з пропозицією “Укрзалізниці” про підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.

АТ “Укрзалізниця” у червні  планувала підвищити ставку оренди вагонів для перевезення борошна та гонів-зерновозів на 67 грн/добу.

УЗ співпрацює з польським перевізником над пошуком альтернативних способів перевезення зерна.

Landlord раніше повідомляв, АТ “Укрзалізниця” спільно з Нацполіцією встановили що 434 залізничні вагони в Україні належать російським компаніям.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також