Ситуація в Червоному морі призвела до перенаправлення судноплавних компаній свого флоту на довший маршрут через мис Доброї Надії. Це призвело до збільшення попиту на бункерне паливо у віддалених портах від Маврикії до Південної Африки та Канарських островів.
Тривалість транзиту навколо Африки, яким зараз користуються судна, збільшилася на 10-14 днів порівняно з традиційним маршрутом. За словами генерального директора компанії Peninsula, незалежного постачальника бункерного палива, Джона А. Бассадоне, “інтенсивність судноплавства на новому маршруті призвела до величезних черг у бункерувальних портах по всій Африці та значного тиску на портову інфраструктуру”, пише Reuters.
За даними трейдерів, попит на суднове паливо зріс у портах, таких як Порт-Луї на Маврикії, Гібралтар, Канарські острови, Кейптаун і Дурбан на Південній Африці. Ціни на бункерне паливо з низьким вмістом сірки в порту Кейптауна збільшилися на 15% до майже 800 доларів за тонну з середини листопада 2023 року за даними компанії Integr8 Fuels.
З огляду на те, що тепер через мис Доброї Надії курсують не лише контейнеровози, але і танкери із суховантажами, експерти побоюються, що інфраструктура африканських портів може не впоратися з таким потоком. Це може призвести до зростання попиту на бункерне паливо в портах Лас-Пальмаса та Західного Середземномор’я.
Очікується, що попит на суднове паливо також збільшиться у двох найбільших бункерних центрах світу – Сінгапурі та Роттердамі. Це пов’язано з тим, що ці порти надають паливо за конкурентоспроможними цінами, і компанії можуть збільшити обсяг бункерування саме тут, наповнюючи танки великими обсягами.
Спотові надбавки за оперативну доставку бункерного палива з низьким вмістом сірки в Сінгапурі зросли до 25-30 доларів за метричну тонну понад ціновими котируваннями у середині січня, що представляє зростання з приблизно 20 доларів на початку січня 2024 року.
Нагадаємо, хаос у Червоному морі починає порушувати ланцюги постачання продуктів – від кави до фруктів – і погрожує зупинити уповільнення продовольчої інфляції, яка принесла деяке полегшення споживачам.
Ситуація у Червоному морі призвела до уповільнення українського сільськогосподарського експорту у січні 2024 року на 20%.
Хусити в Ємені опублікували відеозахоплення торговельного судна Galaxy Leader, яке було захоплено 19 листопада 2023 року у Червоному морі з міжнародним цивільним екіпажем. Вони захопили судно, використовуючи гелікоптер із озброєними бойовиками. Четверо українських моряків перебувають у полоні у хуситів.
Катар вирішив призупинити відправку танкерів зі зрідженим природним газом (LNG) через Баб-ель-Мандебську протоку після авіаударів, нанесених коаліцією під керівництвом США по об’єктах хуситів у Ємені. Ці атаки підвищили ризики на цьому життєво важливому маршруті.
У середині грудня 2023 року ціни на нафту виросли на 4,5% через можливий збій у поставках сирої нафти, викликаний нападами на танкери на Близькому Сході Найбільші морські перевізники – Mediterranean Shipping Company (MSC), французький CMA CGM, данський Maersk та німецька транспортна компанія Hapag-Lloyd вирішили обмежити рух кораблів Червоним морем та спрямувати їх в обхід Африки, що призведе до зростання вартості фрахту.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!